پژو پارس ال ایکس با رینگ معمولی

پژو پارس ال ایکس با رینگ معمولی عرضه می‌شود

پژو پارس ال ایکس با رینگ معمولی عرضه می‌شود. پیش‌تر شرکت ایران خودرو اعلام کرده بود که به دلیل تحریم و تامین نشدن قطعه‌ها، رینگ‌های آلومینیومی از محصولات ایران خودرو حذف می‌شود و به جای آن رینگ‌های فولادی قرار خواهد گرفت.

در مهرماه سال جاری شرکت ایران خودرو اعلام کرد برخی از محصولات خود را از این پس به جای رینگ آلومینیومی، با رینگ فولادی به بازار عرضه خواهد کرد. از این رو در روز گذشته عکسی از پژو پارس ال ایکس با رینگ معمولی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد طرح اعلامی ایران خودرو عملی شده است. در حال حاضر صنعت خودروسازی کشور با وضعیت بسیار بدی روبه‌رو است؛ زیرا خودروسازان به دلیل اعمال تحریم‌های جدید آمریکا، دیگر مانند گذشته قادر به تولید محصولات خود نیستند و با مشکل‌هایی مانند تامین نشدن مواد اولیه و قطعات مورد نیاز مواجه هستند. برای مثال در ماه اخیر شرکت سایپا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دیگر قادر به تولید خودرو کوییک نخواهد بود که این اقدام وضعیت بد صنعت خودروسازی را به طور واضح بیان کرده است. شرکت سایپا خودرو کوییک را به عنوان یک خودروی ملی معرفی کرد و اگر یک خودروساز به دلیل تحریم نتواند خودرو ملی را تولید و عرضه کند، پس برای سایر محصولات نیز ناتوان خواهد بود.

تصویر پژو پارس ال ایکس با رینگ معمولی

پژو پارس ال ایکس با رینگ معمولی

وضعیت بحرانی صنعت خودرو

مشکلات صنعت خودرو فقط به تولید نشدن خودرو کوییک مربوط نمی‌شود؛ زیرا در هفته‌های گذشته خودروسازان داخی طی اطلاعیه‌‌های مختلف اعلام کردند وضعیت تولید خودروهایی نظیر برلیانس، سراتو، محصولات رنو، پراید 111 و تیبا دوگانه سوز نامشخص است و به دلیل تحریم‌ها قادر به تولید و تحویل آن‌ها نخواهند بود. اگر بخواهیم ناتوانی خودروسازان را تفکیک کنیم باید بگوییم که ایران خودرو توان تولید خودروهای رنو و سوزوکی ویتارا را ندارد و تنها می‌تواند به برخی از تعهدات خود عمل کند. در خصوص پژو 2008 نیز وضعیت تولید آن در ایران خودرو نامشخص است، اما ایران خودرو ادعا کرده که می‌تواند خودروهای پیش فروش شده را به دست مشتریان برساند.

از طرفی دعوتنامه محصولات دنا پلاس، پژو 207 و پارس ال ایکس نیز تا موعد تحویل تیرماه برای مشتریان ایران خودرو ارسال شده است، اما با این شرایط که آپشن کروز کنترل و رینگ آلومینیومی در خودروی دنا معمولی حذف خواهد شد و خودروهای پژو 207، پژو پارس ال ایکس و سمند سورن نیز بدون رینگ آلومینیومی به بازار عرضه خواهند شد. البته برخی از خودروسازان هم از شرایط نامناسب کشور سوءاستفاده کرده و محصولاتی که با قیمت قطعی فروخته‌اند را به ازای 7 تا 8 میلیون تومان بیشتر به مشتریان تحویل می‌دهند.