وایو Pro Eye

اچ تی سی دو هدست وایو Pro Eye و وایو Cosmos را معرفی کرد

اچ تی سی دو هدست واقعیت مجازی وایو Pro Eye و وایو Cosmos را معرفی کرد. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های دو هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو پرو آی (HTC Vive Pro Eye) و اچ تی سی وایو کازموز (HTC Vive Cosmos) آشنا خواهیم شد.

به همان شدتی که بخش موبایل اچ تی سی وضعیت بسیار وخیمی دارد، بخش گجت‌های پوشیدنی آن در بازار موفق عمل می‌کند! اگرچه اچ تی سی در بازار موبایل در قعر جدول قرار گرفته است، اما در زمینه هدست‌های واقعیت مجازی اکنون پرچمدار است. بعد از موفقیت محصولاتی همچون وایو و وایو فوکوس، این شرکت با معرفی دو هدست اچ تی سی وایو Pro Eye و وایو Cosmos طی نمایشگاه CES 2019، قدم بعدی را برای تسخیر بازار برداشت.

قابلیت‌های هدست وایو Pro Eye

در وایو Pro Eye، ردیابی چشم و قابلیت کار با منو به وسیله حرکت قرنیه با یکدیگر یکپارچه شده و نیاز به استفاده از کنترلر از بین رفته است. اچ تی سی عقیده دارد این حرکت، در دنیای واقعیت مجازی یک انقلاب به شمار می‌رود. با استفاده از تکنیک یاد شده، شبیه‌سازی اعمال نیازمند به تمرین با کیفیت بیشتری صورت خواهد گرفت.

وایو Pro Eye

یکی دیگر از ویژگی‌های هدست واقعیت مجازی جدید اچ تی سی، Foveated Rendering نام داشته و گفته می‌شود در افزایش کیفیت بصری محتوای پخش شده درون هدست تاثیر مثبت خواهد داشت. به لطف این قابلیت، تصاویر هر کجا که کاربر به آن خیره شود متمرکز می‌شوند، به جای این که مرکز صفحه نمایش هدست همواره نقطه اصلی تمرکز باشد. به این ترتیب، بدون توجه به محلی که چشمان کاربر به آن خیره شده است، همیشه بالاترین کیفیت و دقت ممکن ارائه خواهد شد. در نتیجه نیاز به تکان دادن سر از بین رفته و تنها با حرکت چشم می‌توان محلی که در هر لحظه مشتاق خیره شدن به آن هستیم را مشخص کنیم.

هدست وایو Cosmos

در وایو کازموز، کنترلرهای حرکتی بازطراحی شده و اکنون به جای دسته‌های همیشگی وایو، بیشتر به اوکولوس تاچ شباهت دارند. برخلاف هدست وایو Pro Eye ، هدست وایو Cosmos دارای سیستم ردیابی پشت و رو به وسیله چهار دوربین و همچنین یک نمایشگر متحرک است. این هدست با هدف امکان استفاده در همه مکان‌ها ساخته شده است. انتظار می‌رود هدست وایو Cosmos منحصر به سیستم‌های کامپیوتری گیمینگ قدرتمند ساخته نشده باشد و بتوان از آن همراه با دیگر سیستم‌ها نیز استفاده کرد. باید تا زمان ارائه اطلاعات بیشتر درباره کاربری و مخاطب‌های این محصول منتظر بمانیم.

هدست وایو Cosmos بر روی سیستم Vive Reality اجرا خواهد شد. این سیستم نسخه بازطراحی شده پلتفرم نرم افزاری وایو محسوب شده و سبب می‌شود حرکت در واقعیت مجازی یکپارچه‌تر و روان‌تر از همیشه صورت بگیرد. اچ تی سی در کنار معرفی وایو Pro Eye و وایو Cosmos، یک روال خرید اشتراک جدید با نام Viveport Infinity را نیز معرفی کرد. با استفاده از این نوع اشتراک، که از پنجم آوریل (شانزدهم فروردین 1398) سال جاری میلادی در دسترس خواهد بود، امکان دسترسی به بیش از 500 بازی و اپلیکیشن فراهم می‌شود.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*