کالبدشکافی می میکس 3 شیائومی مکانیزم کشویی جالب آن را به تصویر می‌کشد

کالبدشکافی می میکس 3 شیائومی مکانیزم کشویی جالب آن را به تصویر می‌کشد

گوشی می میکس 3 شیائومی (Xiaomi Mi Mix 3) دارای یک مکانیزم کشویی جالب است که حالا در ویدیو کالبد شکافی این گوشی چینی می‌توانید نحوه عملکرد و قطعات داخلی آن را مشاهده کنید.

همانطور که احتمالا می‌دانید گوشی می میکس 3 دارای یک نمایشگر تمام صفحه است که تقریبا هیچ حاشیه‌ای ندارد و به همین دلیل سازندگان برای قرار دادن دوربین سلفی ایده‌ی خلاقانه‌ای به کار گرفته‌اند. آنها از یک ساختار کشویی مغناطیسی استفاده کرده‌اند که بخش پشتی گوشی را کمی از نمایشگر بالاتر می‌آورد تا دوربین سلفی در اختیار کاربر قرار بگیرد. شیائومی برای تعبیه‌ی قابلیت از یک جفت آهنربای قدرتمند نئودیمیم برای نگه داشتن گوشی در دو جهت بالا و پایین و آن حالت فنری‌مانند در میان آنها، استفاده کرده است.

اگر شما هم کنجکاو هستید که بدانید این مکانیزم چگونه عمل می‌کند، می‌توانید ویدیو کالبد شکافی می میکس 3 شیائومی را که به تازگی در کانال JerryRigEverything در یوتیوب منتشر شده است، مشاهده کنید:

ویدیوی کالبدشکافی می میکس ۳ شیائومی

در اوایل ویدیو شما می‌توانید آهنرباها را مشاهده کنید، اما این تنها نیمی از آنها محسوب می‌شود. نصف دیگرشان نیز پشت نمایشگر قرار گرفته است که زمانی که گوشی می میکس 3 کاملا بسته باشد، آنها دقیقا در راستای یکدیگر قرار می‌گیرند و زمانی که قسمت کشویی گوشی را به سمت بالا هل می‌دهید، آنها همدیگر را دفع می‌کنند.

یک کابل تخت نیز از طریق یک حفره که از درون مادربرد عبور می‌کند، این دو نیمه را به یکدیگر متصل نگه ‌می‌دارد. کمپانی‌های دیگری نیز از مکانیسم‌های کشویی در محصولات خود استفاده کرده‌اند که به طور مثال در آنر مجیک ۲، هواوی از یک سیستم تحت عنوان «مکانیزم کشویی پروانه‌ای پنج‌گانه» بهره برده است که پیش‌تر آن را در ویدیوی کالبدشکافی گوشی آنر دیده بودیم. اینجا نیز به نظر می‌رسد که شیائومی دقت خاصی داشته است تا از این کابل تخت و دیگر قطعات داخلی به خوبی محافظت کند تا هنگام باز کردن و بستن قسمت کشویی، آنها آسیب نبینند.

کمپانی سازنده ادعا می‌کند که مدل می میکس ۳ می‌تواند ۳۰۰ هزار بار باز و بسته شدن را بدون اینکه آسیب ببیند تحمل کند، اما تست‌های انجام شده توسط کاربران نشان می‌دهد که این ساختار محکم حتی می‌تواند تا ۶۰۰ هزار بار باز و بسته شدن نیز دوام بیاورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با این سایت مزخرف نماشا ویدیو نزارین لطفا
    یه ساعت باید منتظر بشی باز کنه

  2. الان هیچی نشده همه اینو میدزدن و واسه خودشون استفاده میکنن