مقایسه مشخصات سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس

مقایسه مشخصات سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس با شیائومی می ۹؛ دو پرچمدار تازه‌نفس

در این نوشتار مشخصات سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس (+Samsung Galaxy S10) را با شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9) مقایسه خواهیم کرد. یکی پرچمداری به شدت مورد انتظار و دیگری، دستگاه رده بالایی که با وجود قیمت پایین‌تر، می‌تواند با هر پرچمداری رقابت کند.

سامسونگ و شیائومی دو بازیگر مهم در دنیای موبایل هستند که البته کمپانی چینی (حداقل در مقطع فعلی)، به اندازه کمپانی کره‌ای در جهان غرب پرطرفدار نیست. البته شیائومی محصولات قابل توجهی ارائه کرده است که نه تنها در بازار گوشی های میان رده، بلکه در بین پرچمداران نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. نام تازه‌ترین پرچمدار این کمپانی، شیائومی می 9 است؛ دستگاهی قدرتمند که یارای رقابت با بهترین‌ها را خواهد داشت. در ادامه به مقایسه مشخصات سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس با این گوشی هوشمند خواهیم پرداخت.

طراحی

در نگاه اول به این گوشی ها، طراحی باشکوه آن‌ها به چشم می‌آید. هر دو دارای صفحه نمایش کشیده‌ای با حاشیه بسیار باریک هستند؛ اما بزرگترین تفاوت، در وجود ناچ یا حفره است.

گلکسی S10+ و شیائومی می 9

شیائومی می 9 یک ناچ قطره‌ای کوچک در مرکز بخش فوقانی نمایشگر خود دارد؛ در حالی که نمایشگر گلکسی اس 10 پلاس به جای ناچ، یک حفره برای میزبانی از دوربین‌های سلفی دارد. با وجود اینکه فضای کوچکی از صفحه نمایش آن‌ اشغال شده؛ ولی با زهم بهتر از وجود یک ناچ‌ استاندارد و پهن است که سال گذشته در بسیاری از گوشی های هوشمند دیدیم. ابعاد این حفره را نیز با توجه به وجود دو دوربین سلفی در آن، می‌توان توجیه کرد.

اما آیا از ناچ قطره‌ای شیائومی می ۹ هم بهتر است؟ خب این موضوع جای بحث دارد؛ اما قطعا در هر دو گوشی راهکار قابل قبول‌تری از طراحی ناچ استایل معمولی، پیاده‌سازی شده است.

البته بریدگی ناچ Mi 9، ابعاد کوچکتری از حفره +S10 دارد. از سوی دیگر، نمایشگر پرچمدار سامسونگ آنچنان خمیده است که حاشیه‌های کناری به سمت فریم دستگاه رانده شده‌اند و ظاهری یکپارچه و بدون حاشیه به پنل جلویی آن داده‌اند.

هر دو گوشی روی پنل شیشه‌ای پشت خود، به ماژول دوربین سه‌گانه مجهز هستند. البته چیدمان این دوربین‌ها در گلکسی اس 10 پلاس افقی و در شیائومی می 9 عمودی است. این دو پرچمدار به دلیل کیفیت ساخت بالا و بدنه باریک، بسیار خوش دست هستند و انتخاب بین این دو از منظر طراحی، شاید سلیقه‌ای باشد.

سخت افزار

با نگاهی به مشخصات سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس و شیائومی می ۹ می‌توان دریافت که علاوه بر طراحی زیبا، سخت افزار قدرتمندی هم دارند.

مشخصات سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس و شیائومی می ۹

+Samsung Galaxy S10Xiaomi Mi 9
صفحه نمایش6.4 اینچی اولد، وضوح 3040 در 1440 پیکسل6.4 اینچی اولد، وضوح 2340 در 1080 پیکسل
پردازندهاسنپدراگون 855 کوالکاماسنپدراگون 855 کوالکام
حافظه رم8 گیگابایت8 گیگابایت
حافظه داخلی128 گیگابایت128 گیگابایت
دوربین‌های عقبدوربین سه‌گانه: 12 مگاپیکسل (اصلی)، 16 مگاپیکسل (اولترا-واید)، 12 مگاپیکسل (تله‌فوتو)دوربین سه‌گانه: 48 مگاپیکسل (اصلی)، 16 مگاپیکسل (اولترا-واید)، 12 مگاپیکسل (تله‌فوتو)
دوربین جلودوربین دوگانه: 8 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل (سنسور عمقی)20 مگاپیکسل
شبکه ارتباطی4G LTE4G LTE
 امنیت بیومتریکفیس آنلاک، سنسور اثر انگشت درون صفحه‌ایفیس آنلاک، سنسور اثر انگشت درون صفحه‌ای
باتری4100 میلی‌آمپر ساعت3300 میلی‌آمپر ساعت
دوام‌پذیریپوشش کورنینگ گوریلا گلس 6، استاندارد IP68 (ضد آب و غبار)پوشش کورنینگ گوریلا گلس 6

این گوشی ها از صفحه نمایش اولد 6.4 اینچی بهره می‌برند. البته گلکسی S10 پلاس رزولوشن بالاتری دارد؛ اما تراکم پیکسلی هر دو نمایشگر برای ایجاد تصاویری چشم‌نواز کفایت می‌کند. از آنجایی که سامسونگ در ساخت پنل‌های آمولد زبانزد است، احتمالا نمایشگر پرچمدار جدیدش در شفافیت و تفکیک رنگ هم دست بالا را خواهد داشت.

تراشه اسنپدراگون 855 کوالکام همراه با 8 گیگ رم، قدرت پردازشی این دو گوشی را تامین می‌کند. اما فاکتوری که شیائومی Mi 9 را از رقیب خود عقب می‌اندازد، کمتر بودن ظرفیت باتری آن است (3300 در برابر 4100 میلی‌آمپر ساعت). البته انجام تست‌های تخصصی، تصویر روشن‌تری از عمر باتری آن‌ها ارائه خواهد داد.

گلکسی S10+ و شیائومی می 9

دوربین سه‌گانه این پرچمداران از یک سنسور معمولی و لنزهای اولترا-واید و تله‌فوتو تشکیل شده تا حداکثر انعطاف‌پذیری را داشته باشد. شیائومی در یکی دو سال گذشته روی کیفیت دوربین گوشی‌هایش بسیار کار کرده است و می‌توان انتظار داشت که نتیجه این تلاش‌ها، در Mi 9 تجلی پیدا کند. سامسونگ نیز که همواره متخصص در این امر بوده و انتظارات از گلکسی +S10 بالا است.

نرم افزار

فهرست مشخصات سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس و شیائومی می ۹ با نسخه سفارشی اندروید تکمیل می‌شود. پرچمدار کره‌ای از رابط کاربری جدید One UI و پرچمدار چینی، از MIUI استفاده می‌کند که البته هر دو مبتنی بر اندروید 9 پای هستند.

گلکسی S10+ و شیائومی می 9

رابط کاربری MIUI 10 محیط خوش رنگ و لعابی دارد و به لمس کردن و کشیدن انگشت، پاسخ سریعی می‌دهد. همچنین از ژست‌های حرکتی جالبی پشتیبانی می‌کند و برخی از عملکردها را می‌توان با لمس حاشیه‌های کناری یا پایینی دستگاه فعال کرد. به طور خاص استفاده از ژست Back، علاقه‌مندان زیادی دارد و کاربری تک دست دستگاه را واقعا امکان‌پذیر می‌کند.

رابط کاربری One UI که از مدت‌ها پیش صحبت آمدنش بود، تا حد زیادی کاستی‌های TouchWiz را برطرف کرده است. حس و حال خوب و پاسخ‌دهی مناسبی دارد. از ژست‌های حرکتی هم پشتیبانی می‌کند؛ اما شاید MIUI را باید از این لحاظ برتر بدانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. فک نمیکردم شیادومی اینقدر خوب باشه

  2. دوربین جلوی شیائومی بهتره