بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو

بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

گوشی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro) مجهز به نمایشگری انقلابی، دوربین سلفی پاپ آپی و سخت افزاری قدرتمند معرفی شد. در این مطلب به بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو خواهیم پرداخت.

وان پلاس همواره گوشی‌سازی خاص بوده است. این شرکت به وسیله ارائه پرچمدارانی با قیمت‌های بسیار پایین‌تر در مقایسه با محصولات دیگر شرکت‌ها، طرفداران زیادی برای خود طی چند سال اخیر دست و پا کرد. نکته جالب اینجاست با وجود اختلاف 300 الی 400 دلاری قیمت گوشی های این شرکت در مقایسه با سایر پرچمداران بازار، آن‌ها همواره در فهرست سریع‌ترین و قوی‌ترین گوشی ها از نظر توان پردازشی قرار داشته‌اند. امسال وعده داده شده وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو از تمامی پرچمداران 2019 سریع‌تر خواهند بود.

وان پلاس 7 پرو نه تنها از نظر قیمت، بلکه از نظر برخی ویژگی‌های خاص، از اغلب پرچمداران بازار در وضعیت بهتری قرار دارد. این نخستین مرتبه‌‌ از زمان شروع به کار این شرکت چینی است که به صورت همزمان، شاهد رونمایی دو گوشی از آن هستیم.

بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو

پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز نمایشگر شدیدا در بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو چشم‌ نوازی می‌کند. این ویژگی سبب می‌شود با یکی از خاص‌ترین صفحه نمایش‌های موبایل بازار رو به رو باشیم. البته پیشتر نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را نیز مشاهده کرده بودیم، اما این ویژگی تنها منحصر به گوشی گیمینگ شرکت ریزر بود. با در نظر گرفتن قرارگیری وان پلاس 7 پرو در دسته‌بندی پرچمداران عادی (نه گیمینگ) آن هم با قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به رقبا، ویژگی یاد شده اهمیت زیادی پیدا می‌کند. به لطف آن، کاربر تجربه‌ای متفاوت از کار با گوشی و مخصوصا اجرای روان بازی‌های موبایل خواهد داشت. اگرچه استفاده از رزولوشن کیو اچ‌دی از سال 2015 در پرچمداران طبیعی است، اما این اتفاق برای نخستین مرتبه در یک گوشی وان پلاس رخ می‌دهد.

بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو نشان داد وجود صفحه نمایشی تماما لبه به لبه، یک تغییری انقلابی دیگر به شمار می‌رود، چیزی که گران قیمت‌ترین پرچمداران بازار نیز تا امروز به آن دست پیدا نکردند. سازنده با بهره بردن از مکانیزم دوربین پاپ آپی برای کمک به حذف لبه‌های بالایی نمایشگر به این سبک طراحی رسیده است. در زمان گرفتن عکس سلفی یا برقراری مکالمه تصویری، ماژول دوربین از جایش بیرون آمده و در زمان عدم نیاز به آن، به داخل بدنه برمی‌گردد.

بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو در یک نگاه

  • نمایشگر AMOLED لبه به لبه فاقد بریدگی یا حفره روی نمایشگر با رزولوشن کیو اچ‌دی و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز
  • دوربین سلفی پاپ آپی
  • تراشه اسنپدراگون 855 در کنار 12 گیگابایت رم (حافظه اصلی بالاترین نسخه)
  • اسپیکرهای استریو
  • موتور ویبره جدید
  • باتری 4 هزار میلی‌‌آمپر ساعتی
  • امکان استفاده از 5G
  • قیمت بالاتر در مقایسه با سایر گوشی های وان پلاس

بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو

گفتنی است مدل پرو در کنار مدل پایه رونمایی شد. این گوشی دارای قیمت پایین‌تری است، اما در بالای نمایشگر آن یک بریدگی دیده شده و فاقد ویژگی‌های انقلابی همچون نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی نمایشگر است. این مدل را می‌توان نسخه‌ای بهبود یافته در مقایسه با وان پلاس 6 تی دانست.

نمایشگر انقلابی وان پلاس 7 پرو

در بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو هیچ چیز به اندازه صفحه نمایش آن جلب توجه نمی‌کند. نمایشگر وان پلاس 7 پرو از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز بهره می‌برد. منظور این است که نمایشگر در هر ثانیه 90 مرتبه رفرش می‌شود! در پرچمداران متداول نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش 60 هرتز است. نتیجه تغییر، روان‌تر شدن کار با نمایشگر خواهد بود. به محض کار کردن با وان پلاس 7 پرو یا گوشی گیمینگ ریزر، به خوبی تفاوت را احساس خواهید کرد، چرا که همه چیز روان و سریع پیش می‌رود.

بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو

وان پلاس نمایشگر پرچمدارش جدید را با نام Fluid AMOLED معرفی می‌کند. این پنل علاوه بر بهره بردن از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، به رزولوشن کیو اچ‌دی (3120 در 1440 پیکسل) نیز مجهز شده است. استفاده از وضوح تصویر فول اچ‌دی همیشه یکی از کاستی‌های گوشی های وان پلاس (به منظور کاهش هزینه‌ها) در مقایسه با سایر پرچمداران بود‌. پشتیبانی از اچ دی آر 10 پلاس (+HDR10) از دیگر ویژگی‌هایی است که در حال حاضر، تنها در تعدادی انگشت شمار گوشی پرچمدار وجود دارد. نمایش پرجنب و جوش‌تر رنگ‌ها نتیجه پشتیبانی از اچ دی آر 10 پلاس است. حین تماشای فیلم در نتفلیکس، به خوبی این بهبود را مشاهده خواهید کرد.

یکی از ویژگی‌های نرم افزاری مربوط به نمایشگر که حین بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو متوجه آن شدیم، وجود Night Mode 2.0 است. به لطف آن، بدون نیاز به نصب نرم افزارهای جانبی، نور آبی گوشی فیلتر شده و دمای رنگ‌ها، به صورت خودکار به بهترین شکل ممکن تنظیم خواهند شد.

دوربین وان پلاس 7 پرو

گوشی های وان پلاس موسوم به قاتلان پرچمدار، همیشه از نظر توان پردازشی جزو بهترین‌ها بوده‌اند، اما کیفیت دوربین آن‌ها هیچ وقت قابل مقایسه با سایر پرچمداران نبوده است. به عبارتی دوربین، یکی از بخش‌هایی بود که شرکت برای کاهش هزینه‌ها، کمتر روی آن تمرکز می‌کرد. اگرچه برای قضاوت نهایی باید تا زمان انتشار نمونه تصاویر دوربین وان پلاس 7 پرو و مقایسه آن با عکس‌های دیگر گوشی ها منتظر ماند، اما حداقل روی کاغذ، به نظر می‌رسد مشکل دوربین گوشی های این شرکت چینی نیز رفع شده است.

بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو

دوربین وان پلاس 7 پرو در یک نگاه

  • سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی
  • سنسور تله فوتوی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، مجهز به زوم 3 برابری و پشتیبانی از OIS
  • سنسور اولترا واید 16 مگاپیکسلی

بر اساس بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو استفاده از سنسوری بزرگتر اصلی‌ترین پیشرفت دوربین گوشی تلقی می‌شود. اندازه سنسور اصلی برابر 1/2 اینچ است. این دوربین می‌تواند به وسیله ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل، به جای عکس‌های 48 مگاپیکسلی عادی، تصاویری 12 مگاپیکسلی با کیفیت، جزئیات و روشنایی به مراتب بهتر ارائه کند. وجود لنزی با طراحی جدید و مجهز به 7 عنصر مختلف، یکی دیگر از دلایل بهبود توان دوربین وان پلاس 7 پرو به شمار می‌رود. گشودگی دریچه دیافراگم سنسور اصلی برابر f/1.6 است، به همین دلیل انتظار داریم این گوشی در مقایسه با پرچمداران قبلی وان پلاس، دارای توانایی بسیار بیشتری برای عکاسی در تاریکی باشد.

دو ویژگی کلیدی دوربین که حین بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو به آن‌ها برخورد کردیم، ویژگی UltraShot و NightScape 2.0 محسوب می‌شوند. در اولین مورد، با استفاده از اچ دی آر هوشمند، مشکل ناسازگاری در میزان نوردهی در قسمت‌های مختلف چارچوب تصویر کنترل شده و عکس‌هایی متعادل‌تر تولید می‌شوند. ویژگی دوم نام یک حالت عکاسی در شب اختصاصی است.

دوربین سلفی پرچمدار 2019 وان پلاس

یکی از تصورات کاربران از زمان اعلام پاپ آپی بودن دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو، احتمال شکنندگی بالای آن بود. سازنده مدعی است ماژول دوربین سلفی را برای 300 هزار مرتبه در یک گوشی تست کرده است. حتی اگر جزو دیوانگان سلفی بوده و روزی چند مرتبه چنین عکس‌هایی بگیرید، 300 هزار مرتبه بیرون آمدن و داخل رفتن مکانیزم پاپ آپی،‌ به معنی چندین سال امکان استفاده از گوشی خواهد بود.

بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو

وقتی وارد اپلیکیشن دوربین شده و حالت عکاسی سلفی را انتخاب می‌کنید، دوربین به صورت خودکار از لبه بالایی بدنه بیرون می‌آید. ساختار مکانیکی دوربین سلفی وان پلاس 7 پرو سرعت عمل بسیار بالایی دارد. این موضوع در راه‌اندازی سریع دوربین جلویی و هم به منظور افزایش ایمنی آن بسیار موثر است. در صورت رها شدن ناگهانی گوشی از دست، این موضوع تشخیص داده شده و ماژول سریعا به درون بدنه برمی‌گردد. به همین دلیل حتی در صورت بروز چنین حوادثی، مشکلی برای دوربین سلفی رخ نخواهد داد.

اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر سریع‌تر

همچنان خبری از اسکنر اثر انگشت اولترا سونیک در وان پلاس 7 پرو نیست، اما این مرتبه از نسل جدیدی از اسکنر اثر انگشت اپتیکال در آن استفاده شده است. به همین دلیل انتظار داریم در مقایسه با وان پلاس 6 تی عملکرد بهتر و سریع‌تری داشته باشد. به ادعای سازنده، سرعت اسکنر اثر انگشت وان پلاس 7 پرو در مقایسه با پرچمدار سال 2018 این شرکت 38 درصد بهبود یافته و در عرض 0.21 ثانیه قفل گوشی را باز می‌کند.

بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو

به این ترتیب، با وجود عدم استفاده از فناوری اولترا سونیک کوالکام، اکنون وان پلاس 7 پرو را باید مجهز به سریع‌ترین اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایش دنیا دانست.

عمر باتری

بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو نشان داد باتری آن، بزرگترین پک ذخیره نیرویی است که تا امروز در یک گوشی وان پلاس به کار رفته است. باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی به کاربران اطمینان می‌دهد حتی در صورت استفاده مداوم از گوشی، برای یک یا دو روز کامل نیازی به شارژ مجدد دستگاه نخواهند داشت، هر چند شارژ 0 تا 100 باتری تجربه‌ای درناک نیست!

بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو

سیستم شارژ سریع وان پلاس 7 پرو از همیشه سریع‌تر بوده و برای شارژ 0 تا 50 درصد باتری، تنها به بیست دقیقه زمان نیاز خواهید داشت! خوشبختانه شارژر سریع به صورت پیش‌فرض داخل جعبه وجود دارد. در این پرچمدار اقتصادی خبری از سیستم شارژ وایرلس نیست.

ویژگی‌های نرم افزاری جدید

سیستم عامل گوشی اندروید 9 پای است. روی آن، نسخه 9.5 رابط کاربری اختصاصی وان پلاس یعنی Oxygen OS سوار شده است. نکته مهم اینجاست که برای دوست‌داران دریافت متناوب آپدیت نرم افزاری، بعد از گوشی های گران قیمت گوگل، پرچمداران اقتصادی وان پلاس بهترین گزینه به شمار می‌روند! بر اساس اعلام AOS Mark، بعد از گوگل به عنوان اصلی‌ترین توسعه‌دهنده پلتفرم موبایل اندروید، وان پلاس دومین گوشی‌سازی است که به صورت متناوب و سریع برای دستگاه‌هایش آپدیت عرضه می‌کند!

بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو

سازنده وعده داده وان پلاس 7 پرو، طی دو سال آینده دو آپدیت سیستم عامل اندروید را دریافت خواهد کرد (اندروید 10 و اندروید 11). بعد از آن، انتشار پچ‌های امنیتی به صورت ماهیانه، یک سال دیگر ادامه خواهد داشت.

یکی از ویژگی‌های نرم افزاری فوق‌العاده این گوشی Fnatic است. این حالت گیمینگ انحصاری وان پلاس بوده و با بهینه‌سازی سخت افزار، بهترین تجربه اجرای بازی‌های موبایل را روی نمایشگر دارای نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی به کاربر ارائه می‌کند. اگرچه این موضوع کمی تعجبی و باورنکردنی است، اما پرچمدار اقتصادی سال 2019 وان پلاس را می‌توان به نوعی در دسته‌بندی گوشی های گیمینگ نیز قرار داد!

حین فعال‌سازی حالت Fnatic نوتیفیکیشنی مزاحم کاربر نشده و نرم افزارهای اجرا در پس‌زمینه مدیریت می‌شوند. به این ترتیب، هیچ اپلیکیشنی به واسطه اشغال بیش از حد حافظه رم و درگیر کردن پردازنده، سبب بروز مشکل در اجرای روان بازی نخواهد شد.

بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو

حالت Zen یکی دیگر از ویژگی‌های نرم افزاری جالبی است که حین بررسی اولیه وان پلاس 7 پرو به آن برخورد کردیم. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند از قید و بند گوشی هوشمند رها شوند. برای یک بازه زمانی مشخص، گوشی نمایش نوتیفیکیشن‌ها را متوقف کرده و تنها تماس‌های ضروری را به اطلاعتان خواهد رساند. حین فعال‌سازی حالت Zen  تنها قادر به استفاده از دوربین خواهید بود و هیچ اپلیکیشن دیگری در دسترس نیست.

زمان عرضه و قیمت وان پلاس 7 پرو

افزودن ویژگی‌های جدید، هزینه روی دست شرکت می‌گذارد. با این حال، وان پلاس 7 پرو همچنان نسبت به پرچمداران سایر شرکت‌ها بین 300 الی 350 دلار ارزان‌تر است! قیمت سه نسخه گوشی در بازارهای آمریکا به شرح زیر است:

  • 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی: 670 دلار
  • 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی: 700 دلار
  • 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی: 750 دلار

وان پلاس 7 پرو را می‌توان در سه گزینه رنگ خاکستری، آبی و بادامی خریداری کرد. فروش گوشی در بازارهای برخی کشورهای دنیا از ماه میلادی آینده آغاز می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*