بلاک کردن در اینستاگرام

آموزش بلاک کردن در اینستاگرام ؛ از شر کاربران مزاحم خلاص شوید

گاهی چاره‌ای جز بلاک کردن در اینستاگرام برایمان باقی نمی‌ماند. برخی افراد با وجود نیاز به بلاک کردن فالوورها، فالووینگ‌ها یا حتی کاربران غریبه در اینستاگرام، از نحوه انجام آن بی‌خبرند.

همان ذهن‌های بیماری که در دنیای واقعی برای ما دردسر ایجاد کرده و آرامش‌مان را به هم می‌ریزند، در صورت فعالیت در دنیای مجازی، رفتارهای مشابهی خواهند داشت. نوشتن کامنت‌های نامربوط، ارسال پیام‌های خصوصی آزاردهنده و مخصوصا تلاش برای سو استفاده از تصاویر و ویدیوهای شما از جمله مواردی است که چاره‌ای جز بلاک کردن در اینستاگرام برایتان نمی‌گذارند.

اینستاگرام برای آسودگی خاطر کاربران، ابزارهایی در این راستا در اختیارشان قرار داده است، به طوری که می‌توان با بلاک کردن یک صفحه دیگر، به طور کامل ریشه‌ ارتباط خود با آن را زد یا از امکان ارسال کامنت زیر پست‌ها توسط برخی افراد جلوگیری کرد.

نکته بسیار مهمی که باید درباره بلاک کردن در اینستاگرام مخصوصا به منظور جلوگیری از سو استفاده از پست‌هایتان بدانید، تفاوت بین اکانت‌های عمومی و خصوصی است. بلاک کردن برای کاربران دارای حساب‌های خصوصی بیشتر معنی پیدا می‌کند. تصور کنید یک صفحه در حال حاضر جزو فالوورهای شما است. با بلاک کردن آن، امکان مشاهده پست‌هایتان از او سلب خواهد شد. عدم امکان نوشتن کامنت به خاطر در دسترس نبودن پست‌ها پرواضح است.

بلاک کردن در اینستاگرام

اما بلاک کردن در اینستاگرام با هدف افزایش حریم خصوصی، وقتی دارای یک اکانت عمومی هستید، چندان معنی ندارد. در صورت بلاک کردن یک صفحه، تماشای پست‌های شما و نوشتن کامنت برای آن‌ها توسط کاربر خاطی، دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود، اما دست این فرد برای ساخت یک حساب کاربری دیگر یا استفاده از اکانت‌های دوستان خود برای تماشای پست‌های شما همچنان باز است.

بلاک کردن در اینستاگرام به طور کامل

این سرراست‌ترین روش بلاک کردن در اینستاگرام بوده و سبب می‌شود کاربر قربانی، حتی از تماشای پروفایل شما محروم شود. در نتیجه امکان برقراری هر گونه تعامل با شما از وی گرفته خواهد شد. این بلاک کامل تلقی شده و منجر به آنفالو کردن صفحه مورد نظر خواهد شد. به عبارتی در صورت استفاده از این روش، در صورت فالو شدن پیش از این توسط کاربر خاطی، از فهرست فالووینگ‌های او حذف شده و شما نیز در صورت دنبال کردن این صفحه، با بلاک کردن در اینستاگرام، آن را به طور خودکار آنفالو خواهید کرد.

به این منظور وارد صفحه پروفایل کاربر مورد نظر شوید. در ادامه آیکون سه نقطه افقی واقع در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس کنید.

بلاک کردن در اینستاگرام

گزینه Block را انتخاب کنید.

بلاک کردن در اینستاگرام

با توجه به برگشت ناپذیر بودن فرآیند، پیش از بلاک کردن در اینستاگرام از شما برای اطمینان از انجام این کار مجددا سوال خواهد شد. در صورت اطمینان مجددا گزینه Block را لمس کنید. در صورت موفقیت‌آمیز بودن فرآیند، پیغامی به شما نمایش داده خواهد شد.

بلاک کردن در اینستاگرام

در صورت دنبال نکردن یک کاربر، با ورود به صفحه پروفایل وی، یک لیبل آبی رنگ حاوی کلمه Following مشاهده خواهید کرد. در صورتی که این صفحه شما را پیشتر دنبال کرده باشد، کلمه یاد شده به Follow Back تغییر پیدا خواهد کرد. بعد از دنبال کردن، لیبل به رنگ سفید درآمده و متن آن به Message تغییر پیدا خواهد کرد. بعد از بلاک کردن در اینستاگرام متن لیبل به Unblock تغییر پیدا می‌کند. در صورت لمس آن، مجددا Following را مشاهده خواهید کرد.

منظور از برگشت ناپذیر بودن فرآیند این است که برای بازگرداندن مجددا خود به فهرست فالووینگ‌های کاربری که هم‌اکنون وی را بلاک کرده‌اید، باید با ارسال یک پیام از او درخواست کنید مجددا شما را دنبال کند. اگرچه بعد از بلاک کردن در اینستاگرام هیچ پیغام یا نوتیفیکیشنی مبنی بر رخ دادن این اتفاق برای کاربر بلاک شده ارسال نخواهد شد، اما با ارسال پیام درخواست مجدد دنبال کردن شما، وی به این موضوع پی خواهد برد. همچنین در صورت خصوصی بودن این صفحه، در صورت تمایل به دنبال کردن مجدد آن بعد از Unblock کردن، باید تا تایید درخواست فالووینگ خود منتظر بمانید.

نحوه بلاک کردن ملایم در اینستاگرام!

همیشه وخامت اوضاع به اندازه‌ای نیست که شما را به بلاک کردن کامل در اینستاگرام وادار کند. حالتی را در نظر بگیرید که یک دوست، با وجود اصرار شما، همچنان به نوشتن کامنت‌های مبتذل زیر پست‌هایتان ادامه می‌دهد! در این صورت باید امکان انجام این کار را از وی سلب کنید. در نظر داشته باشید این روش تنها مانع نوشتن کامنت توسط کاربر خاطی زیر پست‌های عادی فید شما خواهد شد. صفحه منع شده از کامنت‌گذاری همچنان قادر به تماشای پست‌های فید و استوری‌های شما و ارسال پیام در دایرکت خواهد بود.

برای این کار به صفحه پروفایل خود رفته و آیکون ساندویچی واقع در گوشه بالا و سمت راست را لمس کنید. سپس وارد قسمت Settings شوید.

بلاک کردن در اینستاگرام

در تنظیمات وارد قسمت Privacy شوید.

بلاک کردن در اینستاگرام

در قدم بعدی وارد قسمت Block Comments From شوید. در این روش تصمیم دارید یک بلک لیست ایجاد کرده و امکان نوشتن کامنت زیر پست‌های فید را از برخی کاربران سلب کنید.

بلاک کردن در اینستاگرام

در صورت عدم مشاهده کاربری که در پی جلوگیری از کامنت‌گذاری توسط وی هستید، نام کاربریش را جستجو کرده و سپس گزینه Block نمایش داده شده در کنار نامش را لمس کنید. این کار را برای تمامی کاربران مورد نظر تکرار کنید.

بلاک کردن در اینستاگرام

به موازات افزایش تعداد دنبال‌کنندگان، تعداد نخاله‌‌نویسان نیز زیاد می‌شود! در این زمان منع تک تک کاربران از نوشتن کامنت کار دشواری خواهد بود. در صفحه Privacy، گزینه دیگری تحت عنوان Allow Comments From وجود دارد. این گزینه عکس Block Comments From عمل کرده و در اصل، امکان ایجاد یک وایت لیست را در اختیارتان قرار می‌دهد. به این ترتیب، هیچ کاربری حق نوشتن نظر زیر پست‌های شما نخواهد داشت، مگر این که نامش در این فهرست اضافه شده باشد.

تغییر اکانت از حالت عمومی به خصوصی

اگر از حجم آزار و اذیت دیگران به خاطر سو استفاده از پست‌ها، نوشتن کامنت‌های بی‌شرمانه و ارسال پیام‌های دایرکت مزاحمت‌آمیز خسته شده‌اید، قبل از پاک کردن دائمی حساب کاربری اینستاگرام بد نیست طی یک دوره، وضعیت را در زمان خصوصی کردن اکانت (و در ادامه حدف نخاله‌ها از فهرست فالوورهای خود) بررسی کنید. در این صورت هیچ کاربری قادر به تماشای پست‌های شما (و به طور طبیعی نوشتن کامنت برای آن‌ها) نخواهد بود، مگر این که این اجازه را به وی بدهید.

به این منظور وارد پروفایل کاربری خود شده و بعد از لمس آیکون همبرگری واقع در گوشه بالا و سمت راست صفحه، وارد Settings شوید.

بلاک کردن در اینستاگرام

مجددا وارد بخش Privacy شوید.

بلاک کردن در اینستاگرام

پایین قسمت Connections، گزینه Account Privacy را لمس کنید.

بلاک کردن در اینستاگرام

سوئیچ کنار گزینه Private Account را روشن کنید.

بلاک کردن در اینستاگرام

در صورت تمایل به عمومی کردن مجدد صفحه، این کلید را خاموش کنید.