روشن كردن چراغ قوه گوشی

آموزش روشن کردن چراغ قوه گوشی های هوشمند اندرویدی

روشن کردن چراغ قوه گوشی های هوشمند اندرویدی به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. در این مطلب قصد داریم به آموزش فعال سازی چراغ قوه گوشی در سیستم عامل اندروید بپردازیم.

کاربرد فلاش ال ای دی واقع در کنار دوربین اصلی گوشی های هوشمند، بیشتر از عکاسی در تاریکی، روشن کردن محیط حین عدم وجود چراغ قوه است! افزایش قدرت آن‌ها و وجود فلاش‌های LED چهارگانه در برخی گوشی های هوشمند، برای کاربردهای غیر حرفه‌ای، کاربران را از همراه داشتن چراغ قوه به طور کامل بی‌نیاز کرده است. با وجود فراهم بودن امکان روشن کردن چراغ قوه گوشی اندرویدی بدون نیاز به استفاده از دوربین آن، روش انجام کار از گوشی به گوشی متفاوت است.

در این مطلب قصد داریم به منظور روشن کردن چراغ قوه گوشی اندرویدی روش‌هایی جامع ارائه کنیم که روی تمامی دستگاه‌های دارای سیستم عامل‌های این پلتفرم قابل استفاده هستند.

کلید مخصوص روشن کردن چراغ قوه گوشی

همراه با انتشار اندروید 5.0 لالیپاپ، گوگل یک سوئیچ مخصوص روشن کردن چراغ قوه گوشی را به پنجره نوتیفیکیشن سیستم عامل موبایل جدید خود افزود. به این ترتیب فعال سازی چراغ قوه به راحتی پایین کشیدن پنجره اعلانات و لمس یک کلید امکان‌پذیر شد.

روشن کردن چراغ قوه گوشی

آیکون مربوط به آن به شکل یک چراغ قوه بوده و به راحتی قابل تشخیص است. در صورت عدم مشاهده سوئیچ مربوط به آن در اینجا با وجود داشتن سیستم عامل اندروید 5.0 و به بعد، احتمالا این آیکون در فهرست گزینه‌های پیش‌فرض برای نمایش در پنجره دسترسی‌های سریع، وجود ندارد. در نتیجه باید به وسیله ویرایش این پنجره و سفارشی‌سازی آن، کلیدهای مورد نیاز را در دسترس قرار داده و موارد بدون کاربرد را حذف کنید.

پیش از آن، روشن کردن چراغ قوه گوشی منوط به نصب یک نرم افزار جانبی یا استفاده از روش عجیب فیلم برداری (بدون هدف) به وسیله روشن کردن فلاش ال ای دی بود!

روشن کردن چراغ قوه گوشی از طریق گوگل اسیستنت

دستیار مجازی گوگل اسیستنت قادر است از طریق دریافت فرمان‌های صوتی وضعیت ترافیک یا هوا را به کاربر اعلام کرده و یک یادآور یا ساعت بیدارباش تنظیم کند، به همین دلیل فعال سازی چراغ قوه گوشی از طریق یک فرمان صوتی، یک کار پیش پا افتاده برای آن محسوب می‌شود!

یکی از بهترین کاربردهای استفاده از گوگل اسیستنت برای روشن کردن چراغ قوه دستگاه اندرویدی، یافتن گوشی در محیطی تاریک است. به این ترتیب با گفتن دستور مخصوص بیدار کردن دستیار آن را فراخوانده و سپس فرمان روشن کردن فلاش LED را صادر می‌کنید.

روشن کردن چراغ قوه گوشی

بعد از فراخوانی دستیار هوشمند گوگل، برای روشن یا خاموش کردن چراغ قوه گوشی به ترتیب باید از دستورات “Turn On Flashlight” (ترن آن فلش لایت) و “Turn On Flashlight” (ترن آف فلش لایت) استفاده کنید.

سریع‌ترین روش برای فراخوانی گوگل اسیستنت نگه داشتن انگشت روی کلید هوم برای چند ثانیه است. در صورت عدم دسترسی به گوشی، برای بیدارباش این دستیار از فرمان “OK Google” استفاده کنید.

استفاده از اپلیکیشن Power Button Flashlight

یکی از مزیت‌های اپلیکیشن Power Button Flashlight در مقایسه با بسیاری از برنامه‌های کاربردی روشن کردن چراغ قوه گوشی، عدم نیاز به دسترسی به روت است. همچنین به لطف آن، کلیدهای منوی دسترسی سریع اندروید در دستگاه‌های مختلف (با رابط‌های کاربری گوناگون) به شکلی یکپارچه درمی‌آیند. بعد از دریافت و نصب برنامه از طریق لینک بالا، به منظور روشن کردن چراغ قوه گوشی کافی است سه مرتبه پشت سر هم کلید پاور گوشی را فشار دهید.

روشن کردن چراغ قوه گوشی

خاموش کردن فلاش ال ای دی کنار دوربین، حین نصب بودن برنامه Power Button Flashlight، مجددا با سه مرتبه لمس کلید پاور امکان‌پذیر است.

استفاده از اپلیکیشن Torchie

برخی کاربران حساسیت خاصی روی کلید پاور گوشی دارند، به طوری که تصور می‌کنند استفاده مداوم از آن به منظور قفل کردن و سپس گشودن نمایشگر سبب هرز شدن آن به مرور زمان خواهد شد. برای این کاربران روشن کردن چراغ قوه گوشی با استفاده از نرم افزار Torchie گزینه بهتری است. در این اپلیکیشن به جای دکمه پاور، از کلیدهای کنترل حجم صدا برای روشن و خاموش کردن چراغ قوه استفاده خواهد شد.

روشن کردن چراغ قوه گوشی

بعد از نصب و ورود به برنامه، درخواست آن برای دسترسی به سرویس‌های Accessibility را تایید کنید. اکنون برای روشن یا خاموش کردن چراغ ال ای دی پشت گوشی باید کلیدهای کاهش و افزایش حجم صدا را به صورت همزمان با یکدیگر فشار دهید.

استفاده از اپلیکیشن Shake Flashlight

اگر دوست ندارید روشن کردن چراغ قوه گوشی در گرو لمس کلیدهای فیزیکی آن باشد، باید از نرم افزار Shake Flashlight استفاده کنید. همانطور که از نام این برنامه مشخص است، حین استفاده از آن، روشن کردن چراغ قوه گوشی یا خاموش کردن آن به وسیله تکان دادن گوشی امکان‌پذیر خواهد بود.

روشن کردن چراغ قوه گوشی

بعد از نصب برنامه کافی است گوشی را تکان دهید تا چراغ ال ای دی آن روشن شود. خاموش کردن آن به شکل مشابهی صورت می‌گیرد. می‌توان درون برنامه میزان حساسیت به تکان را مشخص کرد تا در صورت تکان خوردن به صورت اتفاقی به میزان کم، از روشن شدن چراغ قوه گوشی به صورت تصادفی جلوگیری شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. من چراغ قوه گوشیم روشن نمیشه… میگه وقتی توسط یه برنامه دیگ داره استفاده میشه دیگ اینجا روشن نمیشه… نمیدونم چ برنامه ایه… لطفا کمک کنید

  2. ماشاالله ….
    🤲🤲🤲