ناسا بهترین راه تسخیر کهکشان و گسترش تمدن بشر در بین ستاره‌ها را اعلام کرد!

ناسا بهترین راه تسخیر کهکشان و گسترش تمدن بشر در بین ستاره‌ها را مشخص کرد!

در یکی از تازه‌ترین رقابت‌های طراحی‌شده توسط سازمان فضایی ناسا، یک گروه چینی موفق شد تا با ارائه بهترین روش ممکن برای تسخیر کهکشان راه شیری و ایجاد تمدن بین ستاره‌ای،‌ به عنوان برنده رقابت انتخاب شود.

سازمان فضایی آمریکا، ناسا،‌ در یکی از جدیدترین رقابت‌هایی که برای به چالش کشیدن علاقه‌مندان و پیشبرد اهداف علمی خود برگزار می‌کند، از شرکت‌کنندگان خواست که بهترین راه برای تسخیر کهکشان و تحت استعمار درآوردن مجموعه ستاره‌ای راه شیری را ارائه کنند. در همین رابطه گروهی از محققان چینی موفق شدند تا در رقابت برنده شده و با در نظر گرفتن شرایط اولیه تعیین‌شده از سوی ناسا، مناسب‌ترین راه گسترش تمدن بشر در بین ستاره‌ها را ارائه کنند.

تسخیر کهکشان در 10 هزار سال آینده

در این رقابت کارشناسان ناسا اعلام کردند که بر اساس یک سناریو خیالی، انسان‌ها در 10 هزار سال آینده تصمیم می‌گیرند که در کهکشان راه شیری پخش شده و تمدن بشر را فراتر از منظومه شمسی ببرند. این سناریو بیشتر از همه برای حل یک مسئله مرتبط با علم هندسه و مسیریابی طراحی شده بود و منابع محدود قرار گرفته در اختیار شرکت‌کنندگان، حل مشکل را چالش‌برانگیز کرده بود.

به تیم‌های علاقه‌مند گفته شد که با وجود پیشرفت‌های شگفت‌انگیز تکنولوژیکی صورت گرفته در سناریو موردنظر، انسان‌ها در 10 هزار سال آینده همچنان توسط اینرسی محدود شده‌اند و سفرهای لحظه‌ای و فوق‌سریعی که در فیلم‌های علمی تخیلی می‌بینیم، هنوز به واقعیت تبدیل نشده است. با این وجود فرض بر این است که در آینده توانایی بشر برای زنده ماندن در فضای بین ستاره‌ای و بقا در فضا بدون در اختیار داشتن منبعی مانند کره زمین، به شدت بالا رفته است.

از علاقه‌مندان خواسته شده بود که تحت چنین شرایطی، بهترین مسیر برای حرکت فضاپیماهای زمینی از منظومه شمسی، به سمت سایر قسمت‌های کهکشان مشخص شود. داوران ناسا پروپوزال‌های ارائه‌شده را بر اساس تعداد منظومه‌هایی که فضاپیماهای فرضی به آن‌ها سفر کرده بودند و همچنین مقدار انرژی صرف شده به نسبت منطقه گسترش، قضاوت کردند.

در تصویر زیر نقشه تسخیر کهکشان توسط تیم برنده را می‌بینیم که علامت‌های ضربدر آن، مربوط به منظومه‌هایی است که فضاپیماها به آن‌ها رسیده‌اند.

ناسا بهترین راه تسخیر کهکشان و گسترش تمدن بشر در بین ستاره‌ها را اعلام کرد!

تیم برنده با نام “NUDT-XSCC”، از طرف کالج علوم و مهندسی هوافضا در دانشگاه ملی تکنولوژی دفاع و آزمایشگاه ایالتی دینامیک فضانوردی در چین، در رقابت شرکت کرده بود. این تیم دهمین برندگان مسابقه جهانی بهینه‌سازی خط سیر پرتابه ناسا بودند و در ماه آینده، مقاله‌ی مربوط به تحقیقات خود را در کنفرانس “Astrodynamics Specialist” ارائه می‌دهند.

در پایان هم شما را به دیدن شبیه‌سازی نقشه تیم NUDT-XSCC برای تسخیر کهکشان راه شیری دعوت می‌کنیم:

ناسا بهترین راه تسخیر کهکشان و گسترش تمدن بشر در بین ستاره‌ها را اعلام کرد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. خنده داره :
    وقتی گروه بیلدربرگ، یعنی 125 نفر از ثروتمندترین و قدرتمندترین افراد روی این سیاره 100% اقتصاد و 88% از ثروت جهان رو کنترل می‌کنند، یه سازمان ساختن که رسماً در ۵۰ سال اخیر هیچ گ*ی نخورده و وظیفه اش ایجاد توهم شیرین برای دوست داران نظریه های علمی تخیلیه. احتمالا کار اصلی همون محاسبه فرمول های مورد نیاز برای پیشرفت نظامی و سایبری ایالات متحده است.

  2. هندسه مگر چیزی هم هست که کشف نکرده باشیم از توش

  3. اصلا فکرشم خیلی سخته واقعا

  4. هر چند خیلی از این جور مطالب علمی خوشم میاد ولی باید اعتراف کنم هیچی نفهمیدم