دوربین دوگانه زیر نمایشگر شیائومی

پتنت دوربین دوگانه زیر نمایشگر شیائومی رویت شد؛ نمایشگر تمام صفحه بدون ناچ و پانچ هول

به تازگی اسناد و عکس‌های مربوط به پتنت دوربین دوگانه زیر نمایشگر شیائومی رویت شده است. در صفحه نمایش جدید، دوربین سلفی دوگانه مخفی بوده و طراحی بدون حاشیه به لطف آن، پیشرفت زیادی کرده است.

گوشی‌سازان چندی سالی است وارد رقابت تنگاتنگی با یکدیگر شد‌ه‌اند. اصلی‌ترین رقابت آن‌ها طی سه سال اخیر را باید مجهز کردن گوشی‌های هوشمند به دوربین‌های بهتر و مخصوصا نمایشگرهایی تمام صفحه (بدون حاشیه) دانست. تا امروز چندین راهکار به منظور دستیابی به این هدف ارائه شده است. قرارگیری یک بریدگی بالای نمایشگر، ایجاد حفره روی آن یا استفاده از دوربین سلفی پاپ آپی سه نمونه پرکاربرد به شمار می‌روند.

چند ماه پیش، دو شرکت اوپو و شیائومی از روشی به نام «دوربین سلفی مخفی» پرده‌برداری کردند. از خرداد امسال می‌دانستیم شیائومی یک گوشی با دوربین پنهان در پشت نمایشگر می‌سازد. به تازگی پتنتی در این رابطه از شرکت نام برده مشاهده شده است؛ دوربین دوگانه زیر نمایشگر شیائومی به سازنده اجازه می‌دهد دو سنسور دوربین را زیر پنل اصلی قرار بدهد!

تصویر پتنت دوربین دوگانه زیر نمایشگر شیائومی

دوربین دوگانه زیر نمایشگر شیائومی

پتنت جدید در سازمان مدیریت مالکیت معنوی کشور چین (China National Intellectual Property Administration) به ثبت رسیده و به نمایشگری مخصوص گوشی‌های هوشمند، با دوربین سلفی دوگانه به شکل مخفی زیر آن، تعلق دارد. به لطف این نوع طراحی، به منظور قرار دادن بزرگترین عنصر لبه بالایی گوشی‌های هوشمند یعنی سنسور دوربین سلفی، نیاز به ایجاد بریدگی یا حفره روی پنل اصلی نیست.

بر اساس تصاویر فاش شده از پتنت دوربین دوگانه زیر نمایشگر شیائومی، اطراف آن حاشیه‌های بسیار کمی وجود دارد، به طوری دنیای فناوری را به چند قدمی دستیابی به صفحه نمایشی تمام صفحه واقعی رسانده است. البته دو سال پیش، در مطلب بررسی مفهوم، مزایا و معایب طراحی بدون حاشیه گوشی موبایل به این نتیجه رسیدیم که طراحی بدون حاشیه بی‌معنی بوده و برای محصولات تجاری، هرگز به چنین شکل ظاهری نخواهیم رسید، چرا که کاربردی نیست.

شیائومی به وسیله انتشار نسخه‌ای خاص از گوشی شیائومی می 9 نشان داد هم‌اکنون نیز برای استفاده از این فناوری آمادگی دارد. نمایشگر ورژن اصلی پرچمدار اخیر این شرکت چینی، دارای یک بریدگی کوچک شبیه به قطره آب است. در نسخه‌ای دیگر از آن، این ناچ کوچک از بالای صفحه نمایش حذف و دوربین سلفی زیر آن قرار گرفت. به طور ظاهری، گوشی فاقد دوربین سلفی است. البته این فناوری هنوز به بلوغ نرسیده و به همین دلیل کیفیت تصاویر به ثبت رسیده چندان قابل قبول نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*