رمز دوم یکبار مصرف پویا بانک سینا

دانلود برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا بانک سینا + راهنمای فعال سازی

برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا بانک سینا به اپلیکیشن رمزساز این بانک نیاز است. از این رو در ادامه علاوه بر ارائه لینک دانلود برنامه دریافت رمز دوم پویا بانک سینا، راهنمای فعال سازی آن را نیز مشاهده می‌کنید.

طرح استفاده اجباری از رمز دوم یکبار مصرف در تراکنش‌های اینترنتی بدون حضور کارت بانکی به عنوان جدیدترین طرح بانک مرکزی برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی به خصوص فیشینگ محسوب می‌شود. از این رو این طرح از ابتدای دی 98 به صورت مرحله‌ای به اجرا رسیده است و مشترکان بانکی می‌بایست هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت رمز دوم یکبار مصرف کارت بانکی خود اقدام کنند.

مراحل دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا بانک سینا

1.‌ مشترکان بانک سینا می‌توانند برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا از اپلیکیشن رمزساز این بانک استفاده کنند. برای دریافت این اپلیکیشن می‌بایست ابتدا به سایت بانک سینا به آدرس اینترنتی www.sinabank.ir مراجعه کنید. سپس به بخش «رمز یکبار مصرف» بروید و بر روی لینک «نرم افزار دوم یکبار مصرف کارت» کلیک کنید. ما برای سهولت مشترکان بانک سینا لینک‌های اصلی را در کادر زیر قرار داده‌ایم. گفتنی است این اپلیکیشن را فقط از سایت بانک سینا یا سایت‌های معتبر دریافت کنید و فریب کانال‌های تلگرامی و سایت‌های نامعتبر را نخورید.

دانلود اپلیکیشن رمزساز بانک سینا برای اندروید

  • نسخه برنامه : –
  • تاریخ آپدیت : –
  • حجم فایل : 14.8 مگابایت
دانلود اپلیکیشن رمزساز بانک سینا برای آی او اس

  • نسخه برنامه : –
  • تاریخ آپدیت : –
  • حجم فایل : –

2. پس از دانلود و نصب اپلیکیشن رمز ساز بانک سینا با صفحه ورودی همانند تصویر زیر مواجه خواهید شد.

رمز دوم یکبار مصرف پویا بانک سینا

نکته 1: توجه کنید که می‌بایست تنظیمات زمان و تاریخ گوشی موبایل خود را بر روی حالت اتوماتیک (Automatic date and time) قرار دهید. اگر تنظیمات زمان و تاریخ گوشی موبایل شما بر روی حالت خودکار قرار نگیرد، اپلیکیشن رمزساز بانک سینا به خوبی عمل نکرده و رمزهایی که تولید می‌کند، فاقد اعتبار خواهند بود. از این رو از بخش تنظیمات به Date & Time مراجعه کنید و تیک Set Automaticaly را بزنید.

نکته 2: در زمان نصب اپلیکیشن رمزساز بانک سینا، می‌بایست Developer Options گوشی موبایل شما غیرفعال باشد. اگر این بخش غیر فعال نباشد، نمی‌توان این اپلیکیشن را نصب کرد و با پیام اخطار زیر مواجه نخواهید شد:

رمز دوم یکبار مصرف پویا بانک سینا

3. پس از اینکه اپلکیشن را بر روی گوشی خود نصب کردید و اینترنت موبایلتان نیز روشن بود، در گام نخست باید روش احراز هویت خود را برای ورود به اپلیکیشن از دو روش الگو یا رمز انتخاب کنید. پس از انتخاب الگو یا رمز مورد نظر خودتان، از این پس برای ورود به اپلیکیشن می‌بایست آن الگو و رمزی که تعریف کرده‌اید را وارد کنید.

ورود با استفاده از الگو:

برای این بخش می‌توانید از حداقل 4 نقطه متصل به یکدیگر استفاده کنید. در ادامه بار دیگر همان الگو را برای تایید وارد کنید تا الگو به ثبت برسد. با انتخاب این روش، از این پس برای ورود باید الگو را به درستی وارد کنید.

ورود با استفاده از رمز:

برای امنیت بیشتر می‌توانید از رمز برای ورود به اپلیکیشن استفاده کنید. این رمز باید حداقل 8 کاراکتر و شامل یک حرف بزرگ انگلیسی، یک عدد و یکی از کاراکترهای ( @#$%+=_*? ) باشد. اگر این رمز را به خوبی انتخاب کرده باشید، فیلد متنی دوم برای شما فعال می‌شود که باید رمز را برای تایید مجددا تکرار کنید.

پس از انجام مرحله قبل، در این مرحله برای افزایش امنیت اپلیکیشن رمزساز بانک می‌توانید یک بازه زمانی از 30 ثانیه تا 120 ثانیه را انتخاب کنید. در واقع بر اساس مقدار زمانی که تعیین کرده‌اید، این اپلیکیشن بدون استفاده از آن همچنان باز خواهد بود و پس از گذشت این بازه زمانی مجددا قبل می‌شود.

رمز دوم یکبار مصرف پویا بانک سینا

4. در این مرحله برای دریافت کد فعال‌سازی تولید رمز دوم یکبار مصرف باید به یکی از شعب بانک سینا مراجعه کنید.

5. پس از اینکه به شعبه بانک سینا مراجعه کردید و مراحل فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف را انجام دادید، همزمان با چاپ بارکد توسط شعبه یک پیامک فعال‌سازی به گوشی موبایل مشتری پیامک خواهد شد.

نکته 3: اگر سرویس پیامک برای مشتری فعال باشد، رمز فعال‌سازی به موبایل بانک مشتری ارسال خواهد شد.

نکته 4: بارکدی که توسط شعبه تولید می‌شود به مدت 15 دقیقه فعال خواهد بود و پس از آن اعتبار آن از بین می‌رود. همچنین پس از اسکن بارکد توسط مشتری، فقط 1 دقیقه برای وارد کردن کد پیامک شده زمان دارد و اگر از این زمان‌های تعیین شده بگذرند، مشتری باید بارکد فعال‌سازی را مجددا از شعبه دریافت کند.

6. پس از اینکه به اپلیکیشن رمزساز بانک سینا وارد شدید، در پنجره افزودن بانک جدید همانند تصویر زیر باید بانک سینا را انتخاب کنید و پس از آن با انتخاب گزینه «اسکن بارکد»، بارکدی که از شعبه دریافت کردید را اسکن کنید.

رمز دوم یکبار مصرف پویا بانک سینا

7. در صفحه جدید می‌بایست در گام نخست گزینه «رمز دوم» را انتخاب کنید و سپس رمز فعال‌سازی (رمز 4 رقمی که برایتان پیامک شده) را با پین (یک رمز 6 رقمی دلخواه) در اپلیکیشن رمزساز بانک سینا وارد کنید.

8. اگر هر یک از مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید، در صفحه بانک‌ها رمز دوم یکبار مصرف برای مشتری به نمایش در می‌آید. گفتنی است اعتبار این رمز پویا تولید شده 60 ثانیه است و هر 60 ثانیه یک رمز جدید تولید و نمایش داده خواهد شد. همچنین برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف نیازی به انجام مراحل بالا نیست و روشن بودن اینترنت گوشی نیز الزامی نخواهد بود. در واقع با هر بار ورود به اپلیکیشن، رمز دوم یکبار مصرف تولید خواهد شد و به مشتری نمایش داده می‌شود.

نکته 5: رمز دوم یکبار مصرف تولید شده برای کلیه کارت‌های مشتری به جز کارت خرید و هدیه قابل استفاده خواهد بود.

نکته 6: اگر رمز دوم یکبار مصرف را برای سه بار متوالی به اشتباه وارد کنید، سرویس رمز دوم کارت غیرفعال خواهد شد و باید برای فعال‌سازی مجدد به یکی از شعب بانک سینا مراجعه کنید.

نکته 7: اگر در اپلیکیشن رمز ساز بانک سینا، 5 بار رمز ورود را به اشتباه وارد کنید، همانند تصویر زیر اپلکیشن مسدود خواهد شد. برای فعال سازی مجدد باید این اپلیکیشن را از گوشی موبایل خود حذف کنید. دقت داشته باشید که نباید آن را مجددا نصب کنید، بلکه باید برای فعال‌سازی مجدد نرم افزار به یکی از شعب بانک سینا مراجعه کنید.

رمز دوم یکبار مصرف پویا بانک سینا

دانلود اپلیکیشن دریافت رمز دوم یکبار مصرف یا پویا برای سایر بانک‌ها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اقا بانک حکمت رو هم میشه قرار بدین

  2. چرا باید این برنامه نصب شه ؟؟ اصلا چ لزومی داره

  3. من که جرعت نمیکنم روی گوشیم نصب کنم