صفحه نمایش 120 هرتز وان پلاس

صفحه نمایش 120 هرتز وان پلاس با چیپ افزایش نرخ فریم همراه خواهد شد

طی‌چند روز گذشته گزارشاتی زیادی در مورد تولید صفحه نمایش 120 هرتز وان پلاس منتشر شد. در حال حاضر مدیرعامل شرکت این موضوع را تایید کرده است.

مدیرعامل شرکت وان پلاس، پیت لاو، اطلاعاتی جدیدی در مورد نمایشگر‌های نسل بعدی این شرکت عنوان کرد. به گفته‌ی آقای لاو، پرچمدار بعدی وان پلاس دارای نمایشگر  Fluid Display با نرخ رفرش 120 هرتز خواهد بود.

شرکت وان پلاس، مدتی است که طی همکاری با سامسونگ، در حال تولید پنل‌های اولد است و تیم نرم افزاری نیز در تلاش است تا سیستم را با نمایشگر 120 هرتزی سازگار کند. به گفته‌ی مدیرعامل این شرکت، گوشی وان پلاس 8 پرو به صفحه نمایشی با نرخ رفرش 120 هرتز مجهز خواهد بود و احتمالا یکی از بهترین‌های 2020 لقب می‌گیرد.

صفحه نمایش 120 هرتز وان پلاسوان پلاس همچنین در تلاش است که با افزایش نرخ فریم، کیفیت بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهد. این بدان معناست که در محصول بعدی این شرکت ار چیپ‌ اختصاصی MEMC استفاده خواهد شد تا کاربران بتوانند فیلم‌های 30 فریم در ثانیه یا 60 فریم تماشا کنند و فریم‌های اضافه برای تبدیل آن‌ها به سیستم 120 هرتز، قرار بگیرند. این ویژگی در حال حاضر در برخی از تلویزیون‌های بالارده نیز موجود است و با تغییر نرخ قریم، تجره مورد نظر بیننده را فراهم می‌کند.

پیت لاو در این مورد می‌گوید:

اگر تا کنون تلویزیون‌های با کیفیت بالا دیده باشید، احتمالا MEMC واژه‌ی نا آشنایی برای شما نخواهد بود. ما یک تراشه MEMC سفارشی تولید کردیم که می‌تواند ویدیو معمولی 30 فریم‌بر‌ثانیه را تا 120 افزایش دهد. بنابراین هر ویدیویی با نرخ کامل در نمایشگر 120 هرتزی  Fluid Display، پخش خواهد شد.

آقای لاو روز گذشته ویدیویی از مقایسه نمایشگر  Fluid Display با نرخ رفرش 120 هرتز و صفحه معمولی 60 هرتز به اشتراک گذاشت. البته برای مقایسه دقیق هر دوی این نمایشگر‌ها، نرخ فیلم‌برداری باید تا 30 فریم بر ثانیه کاهش پیدا کند (25 درصد سرعت).

به گفته‌ی وان پلاس، نمایشگر گوشی 8 پرو این شرکت، از روشنایی 1000 نیت در محتوای HDR، نرخ تاچ سمپلینگ 240 هرتز و رنگ‌های 10 بیتی پشتیبانی می‌کند و این مشخصات می‌تواند آن را به بهترین نمایشگر در میان گوشی‌های هوشمند سال تبدیل کند.

صفحه نمایش 120 هرتز وان پلاسمدیرعامل وان پلاس، رسیدن به نرخ رفرش 120 هرتز را کار بسیار سختی نمی‌داند. او همچنین معتقد است که اسکرول کردن و اجرای انیمیشن‌ها در این سیستم بسیار لذت بخش و روان خواهد بود. به گفته‌ی او، مهندسان این شرکت توانسته‌اند سیستم عاملی کاملا بهینه شده از نظر جلوگیری اتلاف مصرف انرژی ایجاد کنند. این مشکل در صفحه نمایش‌های 90 هرتز بسیار اساسی است و قطعا با افزایش این نرخ به 120، مشکلات بیشتری را پیش پای تولیدکنندگان قرار خواهد داد.

صفحه نمایش 120 هرتز وان پلاس در گوشی 8 پرو

انتظار می‌رود که وان پلاس 8 پرو اولین محصول این شرکت مجهز به نمایشگر جدید باشد. این گوشی سوراخ سلفی روی نمایشگر خواهد داشت و سیستم دوربین چهارگانه در پنل پشتی آن تعبیه می‌شود. درست مانند چیزی که در گوشی وان پلاس 7 پرو دیده بودیم. برخی از مشخصات این گوشی لو رفته است که شامل اسنپدراگون 865، رم 12 گیگابایت و آخرین نسخه از رابط کاربری Oxygen می‌شود.

هنوز زمان مشخصی برای عرضه وان پلاس 8 اعلام نشده اما با توجه به تیزر‌های این گوشی، احتمالا تا پیش از ماه مه رونمایی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*