واکسن کرونا

واکسن کرونا در اوایل مرداد 99 روانه بازار خواهد شد

استاد ایمونولوژی دانشگاه ماینز آلمان اعلام کرد واکسن کرونا با سرعت زیادی در حال توسعه است و احتمالا در اوایل مرداد 99 روانه بازار می‌شود..

پروفسور اوگور شاهین (Ugur Sgahin)، استاد ایمونولوژی در دانشگاه ماینز آلمان و برگزیده جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص) 2019 اعلام کرد با توجه به این که همچنان بسیاری از افراد به کروناویروس مبتلا می‌شوند، روند تولید واکسن کرونا با سرعت زیاد در حال انجام است. وی افزود البته این ویروس حداقل تا 2 سال آینده در جهان وجود خواهد داشت و ساکنان این سیاره باید طی این مدت نکات بهداشتی را در دستور کار خود انجام دهند.

این پروفسور ترکیه‌ای‌الاصل در ادامه بیان کرد با کدگذاری و فرموله کردن آنتی ژن این ویروس توانستیم آن را به بدن انسان تزریق کنیم که نتیجه آن موفقیت‌آمیز بوده است. وی افزود این واکسن از قابلیت تولید سریع بهره می‌برد و برای مقابله با بیماری کووید 19 یک راهکار اساسی محسوب می‌شود. وی تاکید کرد این واکسن‌ها بسیار ایمونولوژیک بوده و برای انسان عوارض جانبی چندانی به همراه نخواهند داشت.

عرضه واکسن کرونا در اوایل مرداد به بازار

پروفسور اوگور شاهین در ادامه بیان کرد در اوایل مرداد سال جاری بسیاری از بیماران مبتلا به کروناویروس می‌توانند به این واکسن جدید دسترسی پیدا کنند. وی افزود در حال حاضر برای توسعه واکسن کروناویروس با دو شرکت در حال همکاری هستیم که یک شرکت چینی در حال توسعه نهایی این واکسن است. اوگور شاهین خاطرنشان کرد این واکسن به دست میلیاردها انسان خواهد رسید و ما قصد داریم آن را در مقیاس بزرگ‌تری به تولید برسانیم.