کنسول آتاری VCS

کنسول آتاری VCS تا دو هفته دیگر عرضه خواهد شد

سازنده‌ی آتاری VCS ، تاریخ عرضه‌ی کنسول جدید و تعداد اولین سری از محصول را برای حدود دو هفته‌‌ی دیگر، اعلام کرده است.

حدود دو سال از زمان معرفی رسمی کنسول آتاری VCS می‌گذرد اما این محصول به دلیل تعویق عرضه‌ی مداوم، تاکنون نتوانسته است وارد بازار شود. اکنون تیم سازنده‌ی دستگاه اعلام کرده است که سری اول کنسول جدید آتاری حدوداٌ ۵۰۰ عدد خواهد بود و تا دو هفته‌ی دیگر (اواسط ژوئن) برای عرضه، آماده خواهد بود. اگرچه حدود ۱۲ هزار نفر در پروژه‌ی جمع‌آوری سرمایه برای محصول مذکور شرکت کرده‌اند و شرکت سازنده نیز به همه‌ی آن‌ها قول یک کنسول داده است. گفته می‌شود اکنون شرایط برای تهیه قطعات دستگاه بهبود یافته است و سرمایه‌گذاران می‌توانند کنسول خود را تا پایان تابستان، دریافت کنند.

کنسول آتاری VCS

نسخه‌ی جدید کنسول آتاری VCS برای اولین‌بار در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۷ معرفی شد و ثبت‌نام عمومی برای خرید آن نیز از ۲۰۱۸ انجام گرفت. انتظار می‌رفت تا اولین سری از کنسول‌ها در ماه گذشته‌ی میلادی به دست خریداران برسد، اما همه‌گیری ویروس کرونا موجب شد تا بازهم در عرضه‌ی دستگاه، تاخیر ایجاد شود. طراحی محصول با الگوبرداری از آتاری ۲۶۰۰، شکل گرفته است که در ابتدا نام VCS را یدک می‌کشد اما نام آن پس از چند سال توسط شرکت سازنده مورد تغییر قرار گرفت.

کنسول آتاری VCS

تاکنون جزئیات چندانی پیرامون نرم‌افزار کنسول جدید آتاری منتشر نشده است اما می‌دانیم که از سیستم عامل لینوکس بهره‌مند خواهد بود. در ابتدا گفته می‌شد که کاربران می‌توانند بازی‌های لینوکس را روی کنسول دانلود کنند اما کمی بعد‌تر مشخص شد که فروشگاهی مخصوص برای بازی‌های سازگار با کنسول در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. البته هم‌چنان بسیاری آتاری VCS را تجربه‌ای میان کامپیوتر و کنسول قلمداد می‌کنند؛ ادعایی که تا زمان عرضه‌ی عمومی محصول، قابل اثبات نیست. استفاده از پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری رایزن ساخت AMD و کارت گرافیک رادئون وگا، از دیگر نکات مهم است که می‌تواند خبر خوشی برای علاقه‌مندان باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*