نحوه اسکن بارکد یا کد QR در گوشی‌های اندرویدی

نحوه اسکن بارکد یا کد QR در گوشی‌های اندرویدی

امروزه اسکن بارکد یا کد QR به راحتی از طریق گوشی‌های اندرویدی امکان پذیر است. در این مطلب نحوه انجام این کار را برای شما ارائه کرده‌ایم.

بارکدها و همتای جدیدتر آن‌ها، کدهای QR در همه جا به چشم می‌خورند. کدهای QR علاوه بر پاسخگویی سریع‌تر نسبت به بارکد، می‌توانند اطلاعات بیشتری را هم در خود ذخیره کنند. این دو موضوع سبب شده که استفاده از کدهای QR به شدت افزایش پیدا کند و این لیبل‌ها را به وفور مشاهده کنید. اگر صاحب یک گوشی اندرویدی هستید، نیازی به خرید تجهیزات خاص برای اسکن این کدها ندارید و به راحتی می‌توانید از طریق دوربین گوشی خود این کدها را اسکن کنید. در این مطلب به بررسی آنچه در مورد اسکن بارکد یا کد QR از طریق یک دستگاه اندرویدی باید بدانید را توضیح داده‌ایم. پس با ما همراه باشید. در این مطلب نحوه انجام این کار را برای شما ارائه کرده‌ایم.

نحوه اسکن بارکد یا کد QR در گوشی‌های اندرویدی

اکثر تلفن‌های جدید اندرویدی، قابلیت اسکن بارکد یا کد QR‌ را دارند. در واقع این کار از طریق دوربین گوشی‌ها انجام می‌شود. به عبارت دیگر، شما باید دوربین گوشی خود را باز کرده و لنز آن را مقابل کدها نگه دارید. اما برخی از گوشی‌های اندرویدی قدیمی‌تر برای اسکن بارکد و کد QR به نصب یک اپلیکیشن نیاز دارند. خوشبختانه، ده‌ها برنامه رایگان برای اسکن بارکد و کدهای QR در گوگل پلی استور وجود دارد. این برنامه‌ها تقریبا مشابه هم هستند و به شما کمک می‌کنند تا بارکدها و کدهای QR را به راحتی اسکن کنید. در این مطلب نحوه تنظیم این برنامه‌ها آورده شده است:

  1. وارد گوگل پلی استور شوید و کلمه Barcode scanner را جستجو کنید.
  2. برنامه مورد نظر خود را پیدا کرده و پس از نصب، آن را در گوشی خود باز گنید.
  3. سپس لنز دوربین را مقابل کد QR یا بارکدی که روی یک جعبه و … وجود دارد، نگه دارید.نحوه اسکن بارکد یا کد QR در گوشی‌های اندرویدی
  4. هنگامی که بارکد مورد نظر توسط گوشی اسکن شد، برنامه بر اساس آنچه اسکن کرده گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. این برنامه گزینه‌هایی مثل رفتن به یک وب سایت به صورت مستقیم، راه اندازی جستجوی گوگل یا ذخیره اطلاعات در گوشی را به شما ارائه می‌دهد.