موشک هایپرسونیک ژاپن

تصاویر موشک هایپرسونیک ژاپن به شکل تصادفی منتشر شد!

تصاویری از موشک هایپرسونیک ژاپن به شکل تصادفی توسط معاون وزیر دفاع این کشور منتشر شد.

توموهیرو یاماموتو، معاون وزیر دفاع ژاپن، روز سه شنبه از مرکز تحقیقات تکنولوژی‌های هوایی و موشکی نیروی دفاعی ژاپن بازدید کرد. وی در طی این بازدید، در جریان پیشرفت‌های صورت گرفته در پروژه‌های دفاعی مهم، خصوصا مراحل تحقیق و توسعه جنگنده آینده ژاپن و تسلیحاتی که قرار است به آن مجهز شود قرار گرفت.

موشک هایپرسونیک ژاپن

آقای یاماموتو عکس‌هایی از این بازدید را در اکانت توئیتر خود قرار داد که در پس زمینه یکی از این عکس‌ها، مدلی از آنچه به نظر می‌رسد موشک هایپرسونیک ژاپن باشد به چشم می‌خورد. بر اساس گزارش‌هایی که اوایل امسال منتشر شده بود، این موشک از موتور دوگانه اسکرمجت برخوردار است که ترکیبی از موتور رمجت و اسکرمجت است. به این ترتیب موشک هایپرسونیک ژاپن می‌تواند با سرعت 5 ماخ و یا حتی بیشتر پرواز کند.

موشک هایپرسونیک ژاپن

این موشک در ارتفاعی پرواز می‌کند که بالاتر از محدوده عملیاتی سامانه‌های پدافندی کوتاه برد و پایین تر از محدوده عملیاتی سامانه‌‌های پدافندی بلند برد است. این خصوصیت در کنار مانورپذیری و سرعت بالا، رهگیری آن را بسیار مشکل می‌کند.

موشک هایپرسونیک ژاپن

به گفته سازنده موشک هایپرسونیک ژاپن، این سلاح دارای سامانه‌‌های جی پی اس و اینرسیایی برای هدایت تا هدف و گیرنده تصویرساز فروسرخ و راداری برای هدایت در مرحله آخر و برخورد به هدف است. این موشک می‌تواند به سرجنگی نفوذ کننده برای نابود کردن عرشه ناوهای هواپیمابر و یا سرجنگی شکل گیرنده انفجاری برای مقابله با اهداف زمینی مجهز شود.

موشک هایپرسونیک ژاپن

ژاپن در حال حاضر به دنبال راه‌های مختلف برای تقویت توان دفاعی خود در برابر چین است. تبدیل ناوهای حامل بالگرد کلاس ایزومو به ناوهای هواپیمابر از جمله این اقدامات است. توسعه تسلیحات هایپرسونیک توسط این کشور نیز برای همین هدف صورت گرفته و چنین موشکی می‌تواند تهدید بسیار جدی برای ناوهای هواپیمابر و سایر شناورهای نیروی دریایی چین در شرق آسیا باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این موشکه یا سفینه فضایی دشمنایه ژاپن اینو ببینن به خودشون زرد میکنن