ویروس کرونا

ویروس کرونا برای همیشه در زندگی انسان باقی خواهد ماند

یکی از مشاوران ارشد علمی دولت انگلیس اعلام کرد احتمالا ویروس کرونا برای همیشه در زندگی انسان باقی خواهد ماند.

پروفسور مارک والپورت (Mark Walport)، یکی از اعضای گروه مشاوره علمی دولت انگلیس در مواقع اضطراری (Sage) اعلام کرد به احتمال زیاد ویروس کرونا همانند آنفلوانزا برای همیشه در زندگی انسان باقی خواهد ماند و به همین دلیل مردم باید در مقابل آن به صورت همیشگی واکسینه شوند.

ویروس کرونا ریشه کن نخواهد شد

این مشاور ارشد علمی دولت انگلیس در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد برای کنترل همه‌گیری بیماری کووید 19 در سراسر جهان باید واکسیناسیون جهانی را در دستور کار قرار داد، اما این بیماری همانند آبله با واکسن ریشه کن نخواهد شد. وی افزود این ویروس همواره به اشکال مختلف در زندگی بشر باقی خواهد ماند و قطعا باید به صورت مداوم مردم واکسینه شوند. با توجه به این که این ویروس به آنفلونزا تا حدودی شبیه است، باید مردم در فواصل زمانی مشخصی مراحل واکسیناسیون را انجام دهند.

پروفسور مارک والپورت در پایان خاطرنشان کرد احتمال دارد شیوع کروناویروس مجددا از کنترل کشورها خارج شود، اما دولت‌ها می‌توانند با انجام اقدامات هدفمند به جای قرنطینه کلی از این مرحله نیز عبور کنند. گفتنی است پروفسور مارک والپورت در حالی از ماندگاری همیشگی کروناویروس سخن می‌گوید که اخیرا رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد همه‌گیری این ویروس حداکثر تا 2 سال آینده پایان خواهد یافت.