سامسونگ گلکسی زد فولد 2 5G

سامسونگ گلکسی زد فولد 2 5G با نمایشگرهای بزرگتر و لولای جدید از راه رسید

پس از یک معرفی نصفه و نیمه در مراسم ماه گذشته آنپکد، سرانجام سامسونگ آن‌طور که شایسته بود از گلکسی زد فولد 2 فایو جی – Samsung Galaxy Z Fold 2 5G رونمایی کرد. در ادامه با این گوشی منعطف بیشتر آشنا می‌شوید.

سامسونگ گلکسی زد فولد 2 5g جانشین مستقیم نخستین گوشی منعطف کمپانی، یعنی گلکسی فولد است. البته پیش‌تر گوشی گلکسی زد فلیپ هم عرضه شده بود و ظاهرا از این پس، حرف Z جای ثابتی در نام گوشی های منعطف سامسونگ دارد.

طراحی و صفحه نمایش

سامسونگ سیمای متفاوتی از گلکسی فولد اورجینال به این گوشی نداده؛ در عوض، همان زبان طراحی را با بهینه‌سازی‌هایی در گلکسی زد فولد 2 5G هم پیاده کرده است. تا حدی نیز ردپای سری گلکسی نوت 20 را در طراحی آن می‌توان یافت؛ به ویژه اگر در حالت تاشده به برآمدگی دوربین آن نگاه کنیم.

نمایشگر 6.2 اینچی Infinity-O در قسمت بیرونی دستگاه، بزرگ‌تر از قبل (4.6 اینچ) شده تا کارایی بیشتری برای بررسی ایمیل‌ها،  مسیریابی و مشاهده هرگونه محتوای دلخواه بدون نیاز به باز کردن گوشی داشته باشد. در حالت باز شده اما، با یک نمایشگر بزرگ 7.6 اینچی کم‌حاشیه و بدون ناچ روبه‌رو می‌شوید که نرخ‌ تازه‌سازی 120 هرتز و وضوح 2208 در 1768 پیکسل دارد. گلکسی Z Fold 2 به بلندگوهای دوگانه بهینه‌سازی شده‌ای هم تجهیز شده است تا صدا را با وضوح حداکثری به گوشی کاربر برساند.

نمایشگر اصلی با روکشی از شیشه فوق باریک، همان ظرافتی را دارد که از یک گوشی پریمیوم انتظار می‌رود. لولای مخفی موسوم به Hideaway Hinge هم به گونه‌ای در بدنه گوشی جاسازی شده که علاوه بر جلوگیری از ورود گرد و غبار، امکان ایستادن گوشی بدون در دست گرفتن آن و استفاده از Flex Mode را فراهم کند. در این حالت، صفحه نمایش اصلی به دو قسمت تقسیم می‌شود و اپ‌های مشخصی را می‌توانید اجرا کنید.

دوربین‌ها

تعداد دوربین‌های سامسونگ گلکسی زد فولد 2 در مجموع به 5 عدد می‌رسد. یکی از آن‌ها دوربین سلفی روی نمایشگر کاور است؛ با سنسور 10 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.2؛ دوربین سلفی جلو نیز همین مشخصات را دارد؛ پیکسل‌های 1.22 میکرومتری و میدان دید 80 درجه، دیگر ویژگی‌های مشترک این دو دوربین است.

اجزای ماژول سه‌گانه در قسمت بدون نمایشگر گوشی را یک دوربین 12 مگاپیکسلی f/1.8 با فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر و پیکسل‌های 1.8 میکرومتری؛ یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو f/2.4 با زوم 2 برابر و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض f/2.2 با میدان دید 123 درجه تشکیل می‌دهند.

سخت افزار داخلی

این گوشی منعطف سامسونگ از تراشه اسنپدراگون 865 پلاس و رم 12 گیگابایتی قدرت می‌گیرد. حافظه داخلی UFS 3.1 آن هم 256 گیگابایت ظرفیت دارد.

برای تامین انرژی دستگاه، سامسونگ از یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است که در قیاس با باتری 4235 میلی‌آمپر ساعتی مدل قبلی، افزایش ظرفیت را نشان می‌دهد. این گوشی از شارژ سریع 25 وات کابلی، شارژ بی‌سیم و همین‌طور PowerShare وایرلس پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی آن از شبکه 5G هم مانند گلکسی نوت 20 اولترا شامل sub-6GHz و mmWave می‌شود. گلکسی زد فولد 2 از Ultra-Wideband نیز بهره‌مند است که اتصال و انتقال سریع‌تر فایل‌ها به سایر دستگاه‌های اندرویدی موجود در محیط اطراف را به دنبال دارد.

قیمت سامسونگ گلکسی زد فولد 2 5G

سامسونگ پیش‌فروش دستگاه را از فردا (12 شهریور)  آغاز می‌کند؛ اما این محصول از تاریخ 28 شهریور وارد بازارهای بین‌المللی می‌شود. با 256 گیگ حافظه داخلی، قیمت گوشی در نقاط مختلف دنیا 1799 پوند، 1999 یورو یا 1999 دلار است. البته یک نسخه 256 گیگابایتی هم هست که فقط در بازارهای چین، هنگ‌کنگ و تایوان به فروش می‌رسد.

رنگ‌های قابل انتخاب برای مشتریان شامل (Mystic Black) و برنزی (Mystic Bronze) می‌شود. همچنین در برخی کشورها، امکان انتخاب رنگ‌بندی برای لولای دستگاه هم میسر است؛ از جمله رنگ‌های نقره‌ای، طلایی متالیک، قرمر متالیک و آبی متالیک!

ناگفته نماند یک نسخه ویژه با پسوند Thom Browne Edition هم وجود دارد که از تاریخ 25 شهریور عرضه می‌شود. قیمت این نسخه از گلکسی زد فولد 2 فایو جی هنوز مشخص نیست.