ابتلای معتادان به کرونا

درصد ابتلای معتادان به کرونا از افراد سالم بیشتر است

بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد درصد ابتلای معتادان به کرونا و مرگ و میر آنها بر اثر عفونت ناشی از بیماری کووید 19 از افراد سالم بیشتر است.

اخیرا پژوهشی با بودجه موسسه ملی سلامت (NIH) آمریکا به انجام رسیده که نتایج این مطالعات حاکی از آن است افرادی که به اختلال سوءمصرف مواد (SUD) دچار هستند، بیشتر از سایر افراد به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و نسبت به افراد سالم آسیب‌پذیرتر هستند.

بالا بودن درصد ابتلای معتادان به کرونا

این محققان پرونده الکترونیک میلیون‌ها بیمار در آمریکا را مورد بررسی قرار دادند که نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد احتمال ابتلای افرادی که دچار اختلال سوءمصرف مواد هستند از افرادی که به این اختلال مبتلا نیستند، بیشتر است. همچنین این تاثیرات منفی در افرادی که به اختلال مصرف مواد مخدر نیز مبتلا بودند بیشتر گزارش شده است. به بیانی دیگر این افراد پیامدهای منفی کروناویروس نظیر بستری شدن و حتی مرگ را بیشتر از افراد عادی تجربه خواهند کرد.

دکتر نورا ولکو (Nora Volkow)، از پژوهشگران این پروژه عنوان کرد معمولا ریه‌ها و سیستم قلب-عروقی افراد مبتلا به اختلال سوءمصرف مواد با خطرات زیادی مواجه است و همین موضوع باعث می‌شود زمینه‌های ابتلا به کرونا و عوارض شدید آن نظیر مرگ در این افراد بیشتر از دیگران باشد. وی افزود افراد معتاد اغلب به حاشیه‌نشینی روی می‌آورند که دسترسی به خدمات بهداشتی را برای آنها دشوار خواهد کرد.

محققان در این بررسی حدود 73 میلیون بیمار را مورد بررسی قرار دادند که از این تعداد بیش از 7.5 میلیون نفر به اختلال سوءمصرف مواد دچار بودند. همچنین بیش از 12 هزار نفر از بیماران به کروناویروس مبتلا و حدود 1880 نفر نیز هم به اختلال سوءمصرف مواد و هم به ویروس کرونا مبتلا بودند. در این مطالعه اختلال سوءمصرف مواد شامل مواردی چون اعتیاد به تنباکو، الکل، مواد افیونی یا اپیوئید (opioid)، ماری جوانا و کوکائین بود.