قیمت پلی استیشن 5

زمان عرضه و قیمت پلی استیشن 5 رسما اعلام شد

شرکت سونی سرانجام از تاریخ عرضه و قیمت پلی استیشن 5 – PlayStation 5 پرده برداشت. همچنین عناوین زمان عرضه این کنسول نیز مشخص شد.

پس از شایعات فراوان و گمانه‌زنی‌های مختلف پیرامون تاریخ عرضه و قیمت پلی استیشن 5، طرفداران حالا می‌دانند که این کنسول مورد انتظار در چه روزی و با چه قیمتی وارد بازار می‌شود.

زمان عرضه و قیمت پلی استیشن 5 مشخص شد

همان طور که می‌دانید، این کنسول قرار است در دو مدل دیجیتالی (بدون دیسک) و استاندارد عرضه شود که قیمت نسخه معمولی آن، 499.99 دلار و قیمت نسخه دیجیتالی، 399.99 دلار خواهد بود. این قیمت گذاری تقریبا با پیش بینی‌ها در یک راستا قرار دارد. تا پیش از هم اکثر تحلیلگران صنعت بازی بر این باور بودند که قیمت پلی استیشن 5 چیزی حدود 499 دلار خواهد بود. این کنسول حالا با ایکس باکس سری ایکس هم قیمت است اما نسخه دیجیتالی آن، 100 دلار گران‌تر از ایکس باکس سری اس به فروش خواهد رسید. شاید بر روی کاغذ این گونه به نظر برسد که مایکروسافت می‌تواند گوی سبقت را با کنسول 299 دلاری خود بدزد، اما کنسول سونی دارای عناوین انحصاری بزرگ‌تری است و مدل دیجیتالی آن‌ها نیز از نظر سخت افزاری، هیچ تفاوتی با نسخه استاندارد ندارد.

قیمت پلی استیشن 5

سونی در کنار مشخص کردن قیمت پلی استیشن 5 اعلام کرد که این کنسول در تاریخ 12 نوامبر (22 آبان 1399) در کشورهای ایالات متحده، کانادا، مکزیک، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی عرضه می‌شود. عرضه کنسول در دیگر کشورهای جهان (به جز چین)، از تاریخ 19 نوامبر (29 آبان) آغاز می‌گردد. تاریخ عرضه کنسول در کشور چین هنوز مشخص نشده و باید اعلام شود.

شرکت سونی از «اشتراک پلی‌استیشن پلاس کالکشن» نیز رونمایی کرد. کسانی که این اشتراک را تهیه کنند، علاوه بر عناوین پلی استیشن 5، به تعداد زیادی از بازی‌های پلی استیشن 4 نیز دسترسی خواهند داشت، همانند خدای جنگ 1، آنچارتد 4، بتلفیلد 1، فال آوت 4، فاینال فانتزی، دیز گان، بلاد بورن، دیترویت، بتمن: آرکهام نایت، مورتال کامبت ایکس، آنتیل داون، پرسونا 5 و رزیدنت اویل. این عناوین از همان ابتدا، در دسترس خریداران پلی استیشن 5 و مشترکان پلی‌استیشن پلاس کالکشن قرار می‌گیرند.

سونی در این رویداد اختصاصی، تریلرهای جدید از بازی‌های مورد انتظار خود همانند مرد عنکبوتی را نیز نشان داد و در نهایت، بازی خدای جنگ 2 را رسما تایید کرد.

با اعلام شدن قیمت پلی استیشن 5 ، بازی موش و گربه میان سونی و مایکروسافت به پایان رسید و حال باید دید کدام یک از آن‌ها می‌توانند موفق‌تر ظاهر شوند.

پلی استیشن 5 همراه با دیسک درایو بلو-ری ۴K، پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای ذن ۲ (Zen 2)، پردازنده گرافیکی ۳۶ هسته‌ای RDNA2، شانزده گیگابایت رم از نوع GDDR6، حافظه اس اس دی ۸۲۵ گیگابایتی و با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن ۸K تا نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه وارد بازار خواهد شد که نشان می‌دهد با یکی از قدرتمندترین کنسول‌های تاریخ رو به رو هستیم. شما در تاریخ 22 آبان می‌توانید منتظر عرضه این کنسول باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. کی همچین پولی رو برای این پلی استیشن میده؟