سونی اکسپریا 5 مارک 2

سونی اکسپریا 5 مارک 2 با نمایشگر 120 هرتزی OLED معرفی شد

سونی اکسپریا 5 مارک 2 – Sony Xperia 5 II جدیدترین محصول ژاپنی‌ها بوده که مشخصات فنی قوی و نمایشگر با کیفیت و مخصوص گیمینگ دارد.

اگر به گوشی‌های بزرگ علاقه‌ای ندارید و به دنبال یک موبایل جمع و جور اما با کیفیت هستید که بتواند در عکاسی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و گیمینگ همراه شما باشد باید بگوییم سونی اکسپریا 5 مارک 2 همان چیزی است که منتظرش بودید. این گوشی با مشخصات فنی مطلوب و انبوهی از قابلیت‌های مختلف می‌تواند در هر شرایطی همراه خوبی برایتان باشد.

سونی اکسپریا 5 مارک 2

رزولوشن نمایشگر 6.1 اینچی OLED دیوایس +1080p بوده که همچنان نسبت 21 به 9 را حفظ می‌کند و با اینکه چندان رزولوشن بالایی ندارد اما تصاویرش شارپ و واضح هستند. پشتیبانی از HDR و حالت Creator Mode نیز سبب می‌شود تا کیفیت تصویر هنگام تماشای فیلم و سریال افزایش پیدا کند تا دقیقا همان چیزی که مدنظر کارگردان بوده را بتوانید مشاهده کنید. اکسپریا 5 II اولین موبایلی خواهد بود که جهت کاهش تاری صفحه حین تغییر فریم از مکانیسم Black frame insertion استفاده می‌کند که پیش‌تر آن را تنها در تلویزیون‌ها دیده بودیم.

صفحه نمایش گوشی جدید سونی حساسیت 240 هرتزی نسبت به لمس انگشت داشته و با بهره‌گیری از ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری توانسته میزان تاخیر در تاچ و واکنش صفحه را تا 35 درصد کاهش دهد. همچنین به گفته مقامات سونی 5 مارک 2 اولین موبایلی خواهد بود که می‌تواند بازی کال آو دیوتی موبایل – Call of Duty Mobile را با کیفیت 120 فریم بر ثانیه اجرا کند.

سونی اکسپریا 5 مارک 2

در بحث مشخصات فنی و سخت افزار باید به چیپست اسنپدراگون 865 اشاره کنیم که در کنار 8 گیگابایت رم قرار گرفته است. بدین ترتیب قدرت پردازشی پرچمدار 6.5 اینچی ژاپنی‌ها دقیقا به اندازه سونی اکسپریا 5 مارک 2 خواهد بود. البته سونی می‌گوید با ایجاد بهبودهایی در پردازنده توانسته هسته‌های بیشتری را همزمان با کاهش مصرف انرژی فعال کند که به عمر بیشتر باتری می‌انجامد.

گوشی اکسپریا 5 مارک 2 در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار می‌شود که امکان افزایش حافظه با کارت microSD در هر دو نسخه فراهم شده است. نکته جالب اینکه نسخه دو سیم‌کارته از 5 مارک 2 برای بازار اروپا بارگیری خواهد شد و هنوز گوشی‌های دو سیم‌کارته در میان اسمارت فون‌های قدرتمند فراموش نشده‌اند. با توجه به مدل چیپ اسنپدراگون پشتیبانی این گوشی از شبکه 5G ویژگی عجیبی محسوب نمی‌شود.

قاب پشتی تغییری به خود ندیده و همچنان شاهد عدم حضور سنسور ToF هستیم تا قیمت دیوایس رقابتی باقی بماند. برخی از تغییرات نرم افزاری دوربین نیز از اکسپریا 1 مارک 2 – Xperia 1 II به عاریه گرفته شده‌اند تا تعامل کاربر با دوربین راحت‌تر صورت بگیرد. امکان عکس‌برداری در فرمت‌های JPG+RAW فراهم شده و می‌توانید با کیفیت 4K و 120 فریم بر ثانیه ویدیوهای اسلوموشن ثبت کنید، آن هم در حالت HDR.

سونی اکسپریا 5 مارک 2

سه سنسور 12 مگاپیکسلی پشت گوشی به چشم می‌خورد که دوربین اصلی با ابعاد 1/1.7 اینچ مجهز به OIS بوده و دوربین فوق عریض 16 میلی‌متری از فوکوس خودکار Dual Pixel استفاده می‌کند. دوربین سوم 70 میلی‌متری نیز بزرگنمایی سه برابری داشته و از OIS مخصوص خودش بهره‌مند شده است.

تمامی لنزها توسط کمپانی زایس ساخته شده و روی آن‌ها لایه ضد رفلکس T* کشیده شده است. ویژگی فوکوس خودکار چشمی از دیگر قابلیت‌های سونی اکسپریا 5 مارک 2 برشمرده می‌شود که می‌تواند چشم انسان و حیوانات را تشخیص داده و در هر ثانیه 20 عکس با فوکوس خودکار ثبت کند.

سونی اکسپریا 5 مارک 2

گرچه ابعاد کلی اکسپریا 5 مارک 2 کوچک‌تر از برادر 6.5 اینچی‌اش بوده اما حجم باتری آن‌ها یکسان و 4000 میلی‌آمپر است. درون جعبه شارژر 18 واتی USB قرار داده شده و اگر این میزان شما را راضی نمی‌کند می‌توانید به صورت جداگانه شارژر 21 واتی را نیز تهیه کنید. البته شارژر 18 واتی می‌تواند در 30 دقیقه شارژ گوشی را به 50 درصد برساند که در نوع خود عملکرد خوبی دارد.

سونی اکسپریا 5 مارک 2

سونی دو قابلیت جدید و جالب را برای جلوگیری از کاهش عمر باتری دیوایس در 5 مارک 2 قرار داده تا بتوانید مدت زمان بیشتری از باتری فابریک گوشی استفاده کنید. برنامه Battery Care امکان انتخاب سیکل کند شارژ شدن دیوایس را به کاربر می‌دهد و حداکثر میزان شارژ آن را 90 درصد قرار می‌دهد تا سیکل‌های کمتری از عمر باتری مصرف شود. سیستم کنترل گرما نیز بیشتر هنگام گیمینگ کاربرد خواهد داشت و از آنجایی که حین اجرای بازی‌های سنگین دمای دستگاه افزایش پیدا می‌کند، ژاپنی‌ها ترفندی جهت جلوگیری از این افزایش دما و کاهش عمر باتری اندیشیده‌اند. بدین ترتیب اگر موبایل‌تان را به شارژر متصل کنید انرژی مورد نیاز گوشی تنها از طریق شارژر تامین می‌شود و باتری در آن نقشی نخواهد داشت تا گرمای ایجاد شده کاهش بیابد. این در حالی است که سایر گوشی‌ها به دلیل استفاده حداکثری از پردازنده و باتری گرمای زیادی تولید می‌کنند و رفته رفته از عمر باتری دیوایس کاسته می‌شود.

سونی اکسپریا 5 مارک 2

یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های اکسپریا 1 مارک 2 به سونی اکسپریا 5 مارک 2 ارث رسیده و آن جک 3.5 میلی‌متری هدفون است. شما می‌توانید از صدای با کیفیت گوشی با هر دو هدفون با سیم و بی‌سیم لذت ببرید و محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت. در نمای جلویی نیز دو اسپیکر استریو قرار گرفته و با پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس – Dolby Atmos و 360 Reality Audio تجربه فوق‌العاده‌ای از صدای موسیقی و فیلم‌هایتان خواهید داشت.

سونی اکسپریا 5 مارک 2

بدنه دیوایس موفق به دریافت گواهی IP68 و IPX5 شده و در برابر نفوذ آب و خاک مقاوم است. سطح جلویی و پشتی گوشی با گوریلا گلس 6 پوشانده شده تا در برابر خط و خش‌ها نیز حداکثر مقاومت را داشته باشد. سونی اکسپریا 5 مارک 2 تنها 68 میلی‌متر عرض و 8 میلی‌متر ضخامت دارد که آن را در دسته گوشی‌های کامپکت بازار قرار می‌دهد. سونی قصد دارد این گوشی را در چهار رنگ مشکی، خاکستری، آبی و صورتی به فروش برساند.

در بازار ایالات متحده تنها رنگ مشکی قابل خرید خواهد بود و پیش‌فروش آن با قیمت 950 دلار از 29 سپتامبر آغاز می‌شود. بارگیری سونی اکسپریا 5 مارک 2 نیز چهارم دسامبر سال جاری میلادی انجام خواهد شد. برای کسانی که اکسپریا 5 مارک 2 را پیش‌خرید می‌کنند باندل مخصوص گیمینگ به ارزش بیش از 400 دلار در نظر گرفته شده که شامل هدست گیمینگ، پاور بانک 10 هزار میلی‌آمپری و 21600 امتیاز کال آو دیوتی موبایل خواهد بود. در بازار اروپا تنها سه رنگ مشکی، آبی و خاکستری در دسترس خواهند بود و با قیمت 900 یورو برای فروش به ویترین فروشگاه‌ها خواهند رفت.

دو اکسسوری اختصاصی نیز برای سونی اکسپریا 5 مارک 2 در نظر گرفته شده تا تجربه کاری با این گوشی را به حداکثر برساند. یک کاور استند و یک کاور با طراحی معمولی در کنار این گوشی قابل سفارش خواهند بود. 5 مارک 2 به صورت پیش‌فرض از کنترلر DualShock 4 پلی استیشن 4 پشتیبانی به عمل می‌آورد.