حقایق عجیب زمین

حقایق عجیب درباره زمین ؛ سیاره خود را تا چه اندازه می‌شناسید؟

حقایق عجیب کره زمین نشان می‌دهند بسیاری از ما سیاره‌ی محل زندگی خودمان را به درستی نمی‌شناسیم و از اسرار آن آگاه نیستیم. در این ویدیو به حقایق جالبی درباره‌ی کره زمین می‌پردازیم که احتمالا شما را متعجب خواهند کرد.

حدود ۴.۵ بیلیون سال پیش، سیاره‌ای به وجود آمد که در آن ویژگی‌هایی نظیر وجود اکسیژن کافی و اکوسیستم قابل سکونت برای بشر رفته رفته فراهم شد. زمین، نام این کره بود که از نظر فاصله با خورشید، سومین سیاره در منظومه شمسی شمرده می‌شود.

این سیاره که سال‌هاست به عنوان خانه انسان‌ها قلمداد می‌شود، منابع مورد نیاز را در اختیارمان قرار داده تا پیشرفت کنیم و با استفاده از ویژگی‌های آن، دست به اختراعات و اکتشافاتی بزنیم که باعث سهولت زندگی نسل بشر شود. با این وجود اغلب اعمال انسان‌ها به نفع زمین نیست؛ ساخت کارخانه‌ها، قطع درختان و همچنین آلوده کردن دریاها و اقیانوس‌ها همگی موجب تخریب سیاره آبی انسان‌ها می‌شود.

با این حال، با وجود تمامی اکتشافات بشر روی این کره خاکی، همچنان رازهای بسیاری درباره آن وجود دارند که انسان‌ها به آن دست نیافته و یا تمامی افراد از آن‌ها آگاه نیستند. مانند برکه‌هایی که آتش می‌گیرند، اقیانوس‌هایی که کشف نشده‌اند و همچنین شکل واقعی زمین که برخلاف باور همگان چندان هم گِرد نیست.

اطلاعات شما درباره زمین در چه حد است؟ آیا از حقایق علمی و باورنکردنی آن مطلع هستید؟

حقایق عجیب درباره‌ی زمین