مک بوک پرو 13 اینچی جدید

مک بوک پرو 13 اینچی جدید با پردازنده M1 معرفی شد؛ حداکثر سرعت و عمر باتری

مک بوک پرو 13 اینچی جدید با پردازنده M1 معرفی شد. این مک بوک اپل 2.8 برابر سریع‌تر از قبل شده و عمر باتری آن نیز بیشتر از همیشه شده است.

اپل شب گذشته با برگزاری یک مراسم از جدیدترین دیوایس‌های سری مک خود رونمایی کرد. یکی از بخش‌های قابل توجه این رویداد، معرفی پردازنده M1 بود و مک بوک پرو 13 اینچی جدید نیز این تراشه جدید طراحی شده توسط اپل را به دست آورد. اکنون مک بوک پرو جدید با عملکردی بسیار بهتر نسبت به نسخه قبلی مجهز به پردازنده اینتل، از راه رسیده است.

مک بوک پرو 13 اینچی جدید

CPU یا پردازنده 8 هسته‌ای و GPU یا پردازشگر گرافیکی 8 هسته‌ای اپل M1 به مک بوک پرو 13 اینچی کمک می‌کند تا 2.8 برابر سریع‌تر از نسخه قبلی با پردازنده اینتل عمل کند. همچنین گرافیک این مدل تا 5.9 برابر سریع‌تر از قبل شده است و پردازش‌های مبتنی بر یادگیری ماشینی تا یازده برابر سریع‌تر انجام می‌شود.

مک بوک پرو 13 اینچی جدید

مشخصات مک بوک پرو 13 اینچی جدید

مقایسه جالبی بین مک بوک پرو 13 اینچی مجهز به پردازنده M1 و مک بوک ایر مجهز به M1 وجود دارد. به طور طبیعی، چیپست هر دو دستگاه یکسان است، اما مدل پرو از یک فن خنک کننده بهره می‌برد، در حالی که مدل Air بدون فن است. این به تنهایی می‌تواند تفاوت عمده‌ای را در عملکرد به ثبت برساند. مک بوک پرو دارای تاچ بار، صفحه نمایش روشن‌تر (500 در برابر 400 نیت در مدل ایر)، بلندگوهای استریو بهتر، میکروفون‌های با کیفیت بالاتر (استودیو) و عمر باتری بیشتر است.

مک بوک پرو 13 اینچی جدید

عمر باتری در مک بوک پرو 13 اینچی جدید به بالاترین رقم خود در بین لپ تاپ های اپل تاکنون رسیده و دو برابر مدل مجهز به پردازنده اینتل شده است. اپل قول 17 ساعت وبگردی (2 ساعت بیشتر از مک بوک ایر M1) و 20 ساعت پخش فیلم و برنامه در اپل تی وی (2 ساعت بیشتر از مدل Air) را داده است.

درگاه تاندربولت و یو اس بی 4، تا 16 گیگابایت رم، حداکثر 2 ترابایت حافظه SSD، تاچ آی دی یا حسگر اثر انگشت، اتصال وای فای 6، سیستم عامل مک او اس Bis Sur و نمایشگر 13.3 اینچی رتینا از دیگر ویژگی‌های این مدل محسوب می‌شوند.

مک بوک پرو 13 اینچی جدید

مک بوک پرو 13 اینچی با پردازنده M1 با قیمت 1299 دلار یا 1413 یورو برای مدل 8/256 گیگابایتی و 1499 دلار یا 1637 یورو برای مدل 8/512 گیگابایتی از امروز پیش فروش می‌شود و عرضه رسمی آن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*