کنسول های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس

آیا عرضه کنسول های نسل نهمی در پاندمی ویروس کرونا تصمیم درستی است؟

در چند روز گذشته شاهد عرضه جهانی کنسول های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس بوده‌ایم اما با توجه به پاندمی ویروس کرونا، آیا تصمیم عرضه آن‌ها غلط بوده است؟

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 در بازار جهانی عرضه شدند. دستگاه‌هایی که مردم و بخصوص گیمرهای علاقه‌مند به دنیای بازی‌های ویدئویی، مدت بسیاری را با دنبال کردن شایعات و اخبار رسمی درباره آن‌ها سپری کرده بودند.

به هر حال ساخت و عرضه یک کنسول جدید در دوران پاندمی و قرنطینه امری است که باید بخاطر آن به دو شرکت سونی و مایکروسافت تبریک گفت، اما آیا عرضه این گجت‌ها در چنین ایامی کار درستی است؟

کنسول های نسل نهمی و پاندمی کرونا

کنسول های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس

همانطور که می‌دانید، قرنطینه شدن شهرها و ادامه کشته شدن مردم به دلیل ابتلا به ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و یکی از نکاتی که افراد باید به صورت قطعی از آن پیروی کنند، ایجاد فاصله و همچنین ماندن در خانه است.

با این وجود، هنگامی که صحبت از کنسول‌های جدید و در کل عرضه گجتی باشد که کاربران مدت زمان بسیاری را برای آن صبر کرده‌اند، ظاهرا قرنطینه یک امر بی‌معنی می‌شود؛ چراکه صف کشیدن مردم در مغازه‌ها برای تهیه یک کنسول ایکس باکس سری ایکس و یا پلی استیشن 5 باعث می‌شود تا تماس افراد با یکدیگر نزدیک‌تر شده و شاهد اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا باشیم. البته سونی و مایکروسافت اعلام کرده بودند که فروش مغازه‌ای با حضور فیزیکی افراد برای تهیه این دو کنسول به علت جلوگیری از انتشار بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود، اما همچنان برخی مغازه‌ها فروش این دستگاه‌ها را شروع کرده‌اند.

کنسول های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس

همچنین جالب است بدانید که به دنبال کند شدن و یا پر شدن ظرفیت‌های حاضر در فروشگاه‌های آنلاین، برخی از دلال‌ها و مغازه‌های سطح شهرها این دو کنسول را با قیمت‌هایی بالای ۵۰۰ دلار (که قیمت اصلی کنسول‌ها است) به فروش می‌رسانند. با این حساب عرضه جهانی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، با توجه به نداشتن ظرفیت کافی در فروشگاه‌های آنلاین به‌نظر حرکتی غلط و کاملا به نفع دلال‌ها خواهد بود؛ به نحوی که قیمت‌گذاری این افراد برای فروش پلی استیشن 5 حتی تا ۱,۴۰۰ دلار هم گزارش شده است!