فروش محصولات به هواوی

کوالکام برای فروش محصولات به هواوی مجوز دریافت کرد

کوالکام رسما تایید کرد که برای فروش محصولات به هواوی از دولت آمریکا تاییدیه دریافت کرده است. البته ظاهرا این مجوز، شامل چیپ‌های بالاتر از 4G نمی‌شود.

به تازگی، سخنگوی کوالکام در مصاحبه با Daily Business News از کسب مجوز فروش محصولات به هواوی خبر داد. او به طور خاص از برخی محصولات 4G نام برد؛ اما به نظر می‌رسد فعلا مجاز به تامین چیپ‌های 5G برای هواوی نیست.

در همین خصوص، هفته قبل “KeyBanc” یکی از شرکت‌های تامین سرمایه معروف در وال استریت، فاش کرده بود که کوالکام یک پروانه صادرات برای فروش چیپ‌های 4G به هواوی اخذ کرده است.

کوالکام

پیش‌تر خبر قطع همکاری شرکت TSMC با غول چینی و عدم تولید تراشه‌های Kirin منتشر شده بود. این موضوع، سرنوشت گوشی های آینده هواوی به‌ویژه پرچمداران سری P و Mate را در هاله‌ای از ابهام قرار داد. حتی Guo Ping یکی از مدیران هواوی، در یک سخنرانی عمومی ابراز امیدواری کرده بود که با اجازه‌ی دولت آمریکا، کمپانی متبوعش از کوالکام تراشه خریداری کند. حالا با صدور این مجوز، شاید هواوی نفس راحتی بکشد.

ناگفته نماند که این دو کمپانی همواره روابط تجاری گسترده‌ای با یکدیگر داشتند. مثلا در اواسط تابستان امسال، کوالکام خبر داد که با هواوی یک قرارداد بهره‌برداری از حق اختراع به ارزش 1.8 میلیارد دلار امضا کرده است. در همان زمان، دو کمپانی به یک توافق‌نامه بلند مدت نیز رسیده بودند که هواوی را ملزم به استفاده از تکنولوژی کوالکام می‌کرد.

شرکت‌های مجوزدار برای فروش محصولات به هواوی

علاوه بر کوالکام، تولیدکنندگان دیگری هم هستند که جواز فروش محصولات به هواوی را کسب کرده‌اند. مثلا می‌توانیم از اینتل، AMD و Skyworks نام ببریم. حتی گزارش شده که سونی و Howe Technology هم می‌توانند جزو تامین‌کنندگان هواوی باشند.

به نظر می‌رسد در مقطع فعلی، ایالات متحده مشکلی با صدور مجوز برای تامین‌کنندگان هواوی نداشته باشد؛ البته اگر محصولات مربوط به تکنولوژی 5G را فاکتور بگیریم. با این اوصاف، شاید تحریم هواوی به چیزی فراتر از امنیت ملی مربوط باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*