ایسوس سری RX 6800

کارت های گرافیک ایسوس سری RX 6800 معرفی شدند

کارت های گرافیک ایسوس سری RX 6800 با قابلیت‌های ویژه گیمینگ معرفی شدند. در ادامه با مشخصات کارت گرافیک جدید Asus آشنا می‌شویم.

ایسوس مفتخر است تا سری جدید کارت های گرافیک AMD Radeon RX6000 خود را معرفی کند. این کارت گرافیک‌های تازه نفس و برگ برنده‌ دیگر گیمرها از سوی ایسوس، دارای جدیدترین نسل پردازشگرهای گرافیکی AMD Radeon با معماری RDNA 2  همراه هستند. این کارت گرافیک‌ها در سری ROG STRIX و TUF Gaming نهایت کارایی و قدرت در بازی را به ارمغان می‌آورند و کمترین دما و نویز را دارند.

آشنایی با کارت گرافیک ایسوس سری RX 6800

کارت گرافیک ROG Strix LC Radeon RX 6800 XT

پردازشگر گرافیکی RX 6800XT در رده قدرتمندترین پردازشگرهای گرافیکی شرکت AMD قرار می‌گیرد. ایسوس نیز کارت گرافیک ROG STRIX LC Radeon RX 6800 XT را برای تجربه نهایت کارایی این پردازشگر گرافیکی قدرتمند معرفی می‌کند که دارای سیستم خنک کننده مایع با هیت سینک و فن توربو به علاوه یک رادیاتور 240 میلی متری است.

این سیستم خنک کننده توان خنک‌سازی بسیار چشمگیری را به همراه دارد و دوام و پایداری این کارت گرافیک را هنگام مصرف طولانی مدت تضمین می‌کند. نکته دیگر این است که تمام اجزا سیستم خنک کننده مایع این کارت گرافیک شامل قطعاتی اختصاصی برای این مدل هستند که دمای تولید شده از سوی GPU و حافظه‌های ویدیویی GDDR6 را جذب کرده و در نهایت به رادیاتور 240 میلی متری منتقل می‌کند.

همچنین ایسوس فناوری Fan Connect II را برای این کارت گرافیک در نظر گرفته است که می توان فن‌هایی با هدر 3 یا 4 پین را به گرافیک متصل کرد تا سرعت چرخش فن‌ها هماهنگ و تنظیم شده بر حسب دمای کارت گرافیک باشد. ایسوس برای نصب آسان این کارت گرافیک از کیس‌هایی با استاندارد EATX از شلنگ‌های 600 میلی‌متری استفاده کرده است تا مصرف کنندگان از بابت فضای کافی برای نصب این کارت گرافیک نگرانی نداشته باشند.

کارت گرافیک ROG STRIX RX 6800

کارت گرافیک های ایسوس

استفاده از قطعات با کیفیت و رده بالا، استفاده از سیستم خنک‌کننده کار آمد، ظاهری خشن و گیمینگ و همراه با نورپردازی RGB تنها تعریفی کوتاه از این کارت گرافیک قدرتمند گیمینگ ایسوس است.

در کنار پردازشگر گرافیکی RX 6800XT، کارت گرافیک ROG STRIX RX 6800 به عنوان عضو کوچک و البته قدرتمند نسل جدید کارت های گرافیک ایسوس با معماری RDNA2 شناخته می‌شود؛ کارت گرافیک ROG STRIX RX 6800 ایسوس همان سلاحی است که گیمرهای حرفه‌ای برای برنده شدن در نبرد به آن نیاز دارند.

ایسوس تمام ویژگی‌های خاص خود را برای سیستم خنک کننده بادی این کارت گرافیک به خدمت گرفته است؛ هیت سینک بزرگ 2.9 اسلات این کارت گرافیک دمای تولید شده از سوی GPU را توسط لوله‌های انتقال دما به خود جذب می‌کند که طی این مرحله از خنک‌سازی فناوری اختصاصی MaxContact ایسوس دیده می‌شود. این فناوری به معنای مسطح بودن چمبر کارت گرافیک با دقتی بر حسب میکروسکوپ است که عملکرد چندین برابر بهتری را نسبت به سیستم خنک‌کننده کارت گرافیک‌های رایج دارد.

همچنین ایسوس جدیدترین نسل فن‌های AXIAL-Tech را برای سیستم خنک کننده این کارت گرافیک گیمینگ و قدرتمند به خدمت گرفته است که حلقه دور پره‌‌ها، سبب افزایش دوام فن‌ها شده و هوا را بهتر از فن‌های نسل گذشته و دیگر کارت گرافیک‌های رایج به هیت سینک منتقل و نویز کمتری ایجاد می‌کند. همچنین با طراحی به‌روز سیستم خنک‌کننده این کارت گرافیک، فن وسط با چرخش برعکس از تلاطم هوا جلوگیری کرده و باعث می‌شود تا هوای خنک به گرم‌ترین نقاط کارت گرافیک نیز برسد. در قسمت پشت کارت گرافیک یک دریچه هوا قرار گرفته که یکی از راه‌های خروج هوای گرم به بیرون است.

کارت گرافیک TUF GAMING RX 6800XT و TUF GAMING RX 6800

کارت گرافیک های ایسوس

سری TUF از کارت های گرافیک ایسوس معروف به برخورداری از قطعاتی بسیار جان‌سخت و قدرتمند است و دو کارت گرافیک TUF GAMING RX 6800XT و  TUF GAMING RX 6800 ایسوس نیز این اصل را به همراه دارند. همانند کارت گرافیک قبلی، این دو کارت گرافیک جان سخت و گیمینگ از فن‌های AXIAL-TECH برای انتقال بهتر هوا به سوی هیت سینک با چرخش برعکس فن وسط به منظور جلوگیری از تلاطم هوا و فناوری MAXCONTACT برای انتقال هر چه بهتر دما از سمت GPU به هیت سینک برخوردار هستند.

ویژگی دیگری که این دو کارت گرافیک و تمامی کارت گرافیک‌های ایسوس را متمایز می‌کند، وجود فناوری Auto-Extreme است. این فناوری به معنای تولید کارت گرافیک‌ها در یک محیط کاملا ایزوله توسط ماشین بوده و در نتیجه هیچ گونه خطای انسانی به دنبال نخواهد داشت. همچنین، طی این پروسه تولید، حرارت دهی برای اتصال اجزای مختلف برد تنها طی یک مرحله صورت می‌گیرد که این موضوع یکی از دلایل دوام بسیار بالای تمامی کارت‌های گرافیک ایسوس مانند دو مدل TUF GAMING RX 6800XT و TUF GAMING RX 6800 است.

در طی انتخاب قطعات مدار تغذیه که بی شک یکی مهم‌ترین اجزای هر کارت گرافیک است، ایسوس قطعاتی از سری TUF را انتخاب کرده که دارای تاییدیه رده نظامی هستند. افزون بر این، ایسوس برای اطمینان مصرف کنندگان از کارکرد صحیح کارت های گرافیک‌ TUF GAMING RX 6800XT و  TUF GAMING RX 6800، یک تست 144 ساعته را برای این دو کارت گرافیک‌ در نظر گرفته است. همچنین، در بخش ظاهری می‌توان به ساختار تماما فلزی و مستحکم و جلوه‌های بصری متنوع نورپردازی Aura RGB اشاره کرد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*