تلویزیون های TCL

وزارت امنیت آمریکا چین را به جاسوسی از طریق تلویزیون های TCL متهم کرد

وزارت امنیت ملی آمریکا مدعی شد کشور چین از طریق تلویزیون های TCL جاسوسی می‌کند که این ادعا با واکنش شرکت چینی TCL همراه شد.

چاد ولف (Chad Wolf)،‌ وزیر امنیت ملی آمریکا مدتی قبل از آغاز تحقیقاتی برای کشف مشکلات امنیتی در تلویزیون های TCL خبر داده بود. طبق گفته چاد ولف در این بررسی‌ها کارشناسان احتمال جاسوسی دولت چین از طریق تلویزیون‌های شرکت چینی TCL مبتنی بر اندروید را مورد بررسی قرار دادند. طبق بیانیه جدید وزیر امنیت ملی آمریکا، نتایج این بررسی‌ها حاکی از آن است که شرکت چینی TCL در تمام تلویزیون های هوشمند خود درهای مخفی (Backdoor) را در نظر گرفته است که چنین موضوعی خطراتی چون رخنه‌های امنیتی و افشای اطلاعات را برای کاربران تلویزیون‌ها به همراه خواهد داشت.

جزئیات جاسوسی چین از طریق تلویزیون های TCL

تلویزیون های TCL

‌وزیر امنیت ملی آمریکا در ادامه بیان کرد شرکت TCL برای رقابت در بازارهای جهانی به صورت مستقیم تحت حمایت دولت چین قرار دارد و دستیابی TCL به جایگاه سومین تولیدکننده بزرگ تلویزیون در جهان با حمایت‌های بی‌شمار چین امکان‌پذیر شده است. گفتنی است به صورت رسمی در خصوص حمایت‌های دولت چین از شرکت TCL اطلاعات دقیقی در دست نیست و همچنین نهادهای ناظر بر بازار تلویزیون هوشمند نیز روی جایگاه واقعی TCL اختلاف نظر دارند.

بررسی کارشناسان حوزه امنیت که برای اولین بار در ماه گذشته میلادی منتشر شد نشان می‌دهد تلویزیون‌هایی که به سیستم Roku مجهز هستند، تحت تاثیر نقص‌های امنیتی کشف شده از تلویزیون های TCL قرار نمی‌گیرند. همچنین بسیاری از تلویزیون های TCL که در بازار آمریکا عرضه می‌شوند از سیستم عامل Roku بهره می‌برند. طی ماه اخیر دو هکر به نام‌های جان جکسون (John Jackson) و سیک کودز (Sick Codes) اعلام کردند در تلویزیون های تی سی ال مجهز به سیستم عامل اندروید دو مشکل امنیتی وجود دارد که شرکت TCL اعلام کرد این مشکلات را برطرف خواهد کرد.

شناسایی مشکلات امنیتی در تلویزیون های TCL

در واقع نقص امنیتی در این تلویزیون‌ها باعث می‌شد تا افراد سودجو بتوانند بدون پسورد به فایل‌های سیستمی دسترسی پیدا کنند. یکی دیگر از مشکلات تلویزیون های TCL یک قابلیت مخفی است که کارشناسان بر این باورند این قابلیت اسکرین‌شات و جزئیات فعالیت کاربران را به سرورهایی در چین ارسال می‌کرد. هکری به نام سیک کودز این مشکل را یک نوع در مخفی چینی (Backdoor) معرفی کرد. این هکر تاکید کرد نکته حائز اهمیت دیگر این است که شرکت TCL بدون اطلاع‌رسانی به کاربران خود با نصب یک به‌روزرسانی مشکلات را رفع کرده است.

بیانیه شرکت TCL

شرکت چینی TCL پس از انتشار چنین اخباری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این ادعاها نگران‌کننده است و توصیفات نادرستی از قابلیت‌های محصولات این شرکت محسوب می‌شود. این شرکت چینی با رد ادعای وزارت امنیت ملی آمریکا اعلام کرد برند TCL بیش از 15 سال در بازار آمریکا فعالیت دارد و یک شرکت شناخته شده و مورد اعتماد محسوب می‌شود. طبق اعلام TCL فقط 2 درصد از تلویزیون‌هایی که در بازار آمریکا به فروش رسیده با مشکل امنیتی مواجه بودند که در حال حاضر این مشکلات برطرف شده است. همچنین تمام تلویزیون‌هایی که با مشکلات اخیر مواجه شده‌اند هنگام اتصال به اینترنت با پیامی مواجه خواهند شد که با انجام به‌رورزسانی مشکلات قبلی برطرف خواهد شد.