بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077 و 10 نکته برای تازه واردها

بازی Cyberpunk 2077 – سایبرپانک 2077 یکی از مورد انتظارترین عناوین چند سال اخیر، مدتی قبل منتشر شد و اگر آن را به تازگی آغاز کرده‌اید، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید.

بازی Cyberpunk 2077 آغاز درخشانی نداشت و مورد انتقاد طرفداران قرار گرفت اما در هر صورت، اثر جاه طلبانه‌ای است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سایبرپانک 2077 از ابعاد مختلف، یک اثر عظیم محسوب می‌شود و استودیوی سی دی پراجکت تبلیغات گسترده‌ای پیرامون آن انجام داده است. ماجراهای این عنوان نقش آفرینی در شهر نایت سیتی رخ می‌دهد، یک شهر بزرگ و زنده که در آن می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید.

راهنمای بازی Cyberpunk 2077 برای تازه واردها

جهان این بازی می‌تواند بی‌رحم باشد، خصوصا اگر به تازگی وارد آن شده باشید. نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، می‌توانند کار را کمی برای شما آسان‌تر کنند.

– حواستان به آدم‌های اطراف باشد

بازی Cyberpunk 2077

نایت سیتی به اعمال شما واکنش نشان می‌دهد، بنابر این اگر حرف اشتباهی بزنید یا کار نادرستی انجام دهید، دچار دردسر می‌شوید. هنگامی که مردم در اطراف شما هستند، باید مواظب باشید که دکمه اشتباهی را فشار ندهید زیرا ممکن است اشتباها به یک شخص حمله کنید، اتفاقی که باعث می‌شود پلیس‌ها وارد ماجرا شوند و کار سخت شود. علاوه بر این، اسلحه خود را همیشه غلاف کنید، مگر زمانی که در مبارزه هستید. اینکه وسط شهر اسلحه در دست بگیرید، باعث ایجاد ترس و وحشت در مردم می‌شود و ناخواسته باید با دشمنان مختلفی رو به رو شوید.

همچنین نایت سیتی دارای شش بخش مختلف و 16 بخش زیرمجموعه است که هر کدام از آن‌ها را یک گروه خلافکاری اداره می‌کند؛ شما نمی‌خواهید با این گروه‌ها وارد جنگ شوید.

– همه آیتم‌ها را جمع آوری کنید

بازی Cyberpunk 2077

بدست آوردن پول، درهای زیادی را به روی شما باز می‌کند اما درآمدزایی کار آسانی نیست. یکی از راه‌های آسان برای کسب درآمد، این است که هر آیتمی را در اطراف خود می‌بینید، بردارید تا بعدا آن‌ها را بفروشید. خوشبختانه مکانیکی برای سرقت در بازی وجود ندارد، بنابر این هر لوتی را که دوست دارید، می‌توانید بردارید و کسی هم مزاحم شما نمی‌شود.

پس از ورود به هر منطقه و پس از اتمام هر مبارزه، کمی وقت بگذارید و اطراف را بررسی کنید تا چیزی باقی نماند. شما حتی می‌توانید با استفاده از لوت‌ها، به قطعات ساخت و ساز کمیاب نیز دسترسی پیدا کنید. با فروش این آیتم‌ها و مادهای غیرضروری، پول مناسبی بدست خواهید آورد.

علاوه بر این‌ها، اگر به دنیای بازی علاقه‌مند شده‌اید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، باید به سراغ آیتم‌های شارد (Shards) بروید. این آیتم‌ها جزئیات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند، از زندگی و اتفاقاتی که برای شخصیت‌ها رخ داده تا تاریخچه تاسیس گروه‌های خلافکاری، شرکت‌ها و اینکه جهان بازی چگونه به وضعیت فعلی رسیده است. کسانی که می‌خواهند بازی را به صورت 100 درصد تکمیل کنند، حتما باید به شاردها توجه داشته باشند.

– وسایل اضافی، شخصیت شما را سنگین می‌کنند

بازی Cyberpunk 2077

اما برداشتن همه آیتم‌ها، باعث می‌شود تا فهرست آیتم‌ها (Inventory) پُر شود و در نتیجه، سرعت و استقامت (استامینا) شخصیت شما پایین بیاید. برای جلوگیری از این اتفاق، باید چیزهایی که به دست آورده‌اید را در اولین فرصت در کیوسک‌ها به فروش برسانید. ناگفته نماند که می‌توانید بخشی از این آیتم‌ها را در صندوق عقب ماشین خود نیز قرار دهید. با تشکر از سیستم علامت گذاری، اگر هم با یک لوت رو به رو شدید که نمی‌خواهید از دست برود، می‌توانید آن را بر روی نقشه علامت گذاری کنید.

در کیوسک‌ها، توجه داشته باشید که آیتم‌های مهم را به فروش نرسانید. اگر فکر می‌کنید یک آیتم ممکن است بعدها نیاز شود، آن را کنار بگذارید.

– اهمیت دویدن، پریدن و پرواز کردن!

بازی Cyberpunk 2077

سیستم ارتقای بازی، به کارهایی که انجام می‌دهید بستگی دارد. هر چه قدر فعال‌تر باشید، امتیاز پیشرفت بیشتری دریافت می‌کنید. بنابر این، دویدن، پریدن و بالا رفتن از در و دیوارهای شهر می‌تواند امتیازهای زیادی برای شما به همراه داشته باشد، خصوصا در بخش قابلیت‌های ورزشی (Athletics Perks). همچنین اگر می‌خواهید در یک اسلحه تخصص پیدا کنید، آن را به وفور به کار بگیرید. یا اگر می‌خواهید امتیازهای مخفی کاری دریافت کنید، باید مراحل و ماموریت‌ها را تا آنجا که امکان پذیر است، به صورت مخفی کارانه انجام دهید. همان طور که احتمالا متوجه شدید، شما با توجه به سبک بازی خود، پیشرفت می‌کنید.

– مهارت‌های مختلف خود را ارتقا دهید

بازی Cyberpunk 2077

سیستم پیشرفت بازی، به تمرکز شما بر روی بخش‌های خاص جایزه می‌دهد اما ایجاد تنوع در ارتقای مهارت‌های مختلف هم اهمیت دارد. بهتر است که تمرکز خود را تنها بر روی ارتقای یک مهارت خاص (منظورمان در بخش Skillها است) قرار ندهید، بلکه مهارت‌های جانبی خود را نیز گسترش دهید که بعضی از آن‌ها بدون شک ضروری هستند و می‌توانند بازی را برای شما آسان‌تر کنند. برای مثال، ارتقا دادن بخش تکنولوژی (با استفاده از پوینت های بدست آمده)، باعث می‌شود تا آزادی عمل بیشتری در مراحل داشته باشید یا ارتقای بخش بدن (Body)، می‌تواند به شما کمک ویژه‌ای کند.

– به گشت و گذار بپردازید

بازی Cyberpunk 2077

در دنیای بازی Cyberpunk 2077 می‌توان کارهای مختلفی انجام داد. شاید در ابتدای ورود به شهر، آیکون‌های زیادی را بر روی نقش مشاهده کنید که کمی ترسناک به نظر می‌رسند اما اکثر آن‌ها، ماموریت‌های فرعی کوچک و مناطق سفر سریع  (Fast Travel) هستند. در کنار این مسئله، در محیط می‌توانید چیزهای جالب زیادی ببینید و اطلاعات زیادی کسب کنید.

آدم‌هایی که در اطراف شما در حال گفتگو هستند، ممکن است به صورت تصادفی، اطلاعات خوبی در رابطه با یک ماموریت یا لوت در اختیار شما قرار دهند. همچنین اگر در گفتگو با شخصیت‌ها، از گزینه‌های آبی رنگ استفاده کنید، ممکن است انتخاب‌های تازه‌ای برای شما باز شود که ارزش بررسی کردن دارند.

داستان اصلی بازی شاید نسبتا زود به پایان برسد و اگر می‌خواهید ماجراجویی‌های شما طولانی‌تر شود، بهتر است که به انجام ماموریت‌های فرعی بپردازید. بعضی از این ماموریت‌ها، کیفیتی در حد و اندازه ماموریت‌های اصلی دارند و در داستان بازی نیز تاثیر می‌گذارند. در ضمن بازی دارای ارزش تکرار بالایی است، زیرا سه مسیر زندگی مختلف دارد که با انتخاب هر کدام از آن‌ها، دیالوگ‌های متفاوتی را در طول بازی می‌شنوید و با تعدادی ماموریت اختصاصی نیز رو به رو می‌شوید.

– با غول آخرها مبارزه کنید

بازی Cyberpunk 2077

حتی اگر از آن‌هایی هستید که مراحل را به صورت مخفی کارانه انجام می‌دهند یا نمی‌خواهند دشمنی را از بین ببرند، باز هم پیشنهاد می‌کنیم که با غول آخرهای پایان هر مرحله مبارزه کنید. اگر بتوانید از مبارزه با آن‌ها خودداری نمایید (که کار آسانی هم نیست)، باید بدانید که چیزهای درجه یکی را از دست می‌دهید. از امتیاز تجربه تا لوت‌های کمیاب و خاص که به شکلی دیگری نمی‌توان آن‌ها را بدست آورد.

– به لوت‌ها وابسته نشوید

بازی Cyberpunk 2077

در بازی سایبرپانک، لوت‌های زیادی وجود دارد، از اسلحه‌ها و مادها تا جلیقه‌های ضد گلوله و چیزهای دیگر. با پیشروی در بازی و لول آپ (Level Up) شدن، بسیاری از آیتم‌های شما ضعیف می‌شوند و دیگر چندان کارآمد نیستند. برای اینکه تجربه بهتری از بازی داشته باشید و همیشه قوی‌تر شوید، تجهیزات خود را تغییر دهید و چیزهای جدیدی که پیدا کرده‌اید را استفاده کنید.

البته بعضی از تجهیزات، با کمک ارتقاها و مادها ممکن است تا انتها همراه شما باشند اما بازی به شکلی طراحی شده که همیشه لوت بهتری پیدا می‌کنید. بنابر این به آیتم‌های خود وابسته نشوید و در جستجوی تجهیزات بهتر و قوی‌تر باشید.

– از ماد‌ها (Mods) استفاده کنید

بازی Cyberpunk 2077

همه چیز در این بازی، قابلیت ماد شدن دارد؛ خصوصا اسلحه‌ها که می‌توانید آن‌ها را حسابی تغییر دهید و قوی‌تر کنید (منظور از ماد، قطعات کوچکی است که یک آیتم را بهبود می‌بخشند، برای مثال یک ماد می‌تواند کمک کند تا اسلحه شما دقیق‌تر شلیک کند یا گلوله‌های آن بیشتر شود). شما حتی می‌توانید لباس‌ها و زره‌های خود را ماد کنید و با ورود به مناطق جدید، مادهای بیشتری به دست می‌آورید که استفاده از آن‌ها را توصیه می‌کنیم. به تدریج و با پیشرفت در بازی، متوجه ضرورت مادها خواهید شد، اینکه تا چه اندازه در بهبود شخصیت شما تاثیرگذار هستند.

– به سراغ ریپر داک‌ها (Ripperdocs) بروید

بازی Cyberpunk 2077

ریپر داک‌ها همان افراد متخصصی هستند که بدن شما را ماد می‌کنند. هر کدام از این شخصیت‌ها، از فهرست آیتم‌های ویژه‌ای بهره می‌برند و چیزهایی ارائه می‌دهند که می‌تواند در ماموریت‌ها به شما کمک کند. البته این مادها کمی گران هستند و باید برای خریداری‌شان پول داشته باشید اما ارتقای آن‌ها، کاملا ارزشش را خواهد داشت. این مادها، می‌توانند شخصیت اصلی را به یک ماشین کشنده تبدیل کنند یا قابلیت‌های مختلف او را بهبود ببخشند، برای مثال بهتر شدن در زمینه هک کردن دستگاه‌ها. پس ریپر داک‌ها را فراموش نکنید و هرازگاهی به آن‌ها سر بزنید، خصوصا زمانی که پول کافی دارید.

بازی Cyberpunk 2077 هم‌اکنون برای کنسول های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 در دسترس قرار دارد. در حالی که هنوز یک ماه هم از عرضه این اثر نگذشته، توانسته به سوددهی برسد و تا اینجا، بیش از 13 میلیون نسخه از آن به فروش رفته که رقم بالایی به حساب می‌آید.

آیا بازی Cyberpunk 2077 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*