خانه هوشمند

چشم‌انداز خانه هوشمند سامسونگ یخچال و جاروبرقی‌های هوشمندتری را شامل می‌شود

سامسونگ سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی خانه هوشمند و وسایل خانگی پیشرفته انجام داده و از یخچال و جاروبرقی جدیدش رونمایی کرد.

نمایشگاه CES بدون محصولات خانگی سامسونگ معنایی نخواهد داشت و در خلال رویداد CES 2021 نیز شاهد کالاهای خانگی این شرکت هستیم. از چندین سال پیش شرکت کره‌ای روی وسایل خانگی هوشمند و متصل به اینترنت اشیا تمرکز کرده و محصولات زیادی را در این عرصه روانه بازار کرده است. حالا با معرفی یخچال و جاروبرقی جدیدش، جلوه دیگری از هوشمندسازی وسایل خانگی را به نمایش گذاشته تا زندگی انسان‌ها را هوشمندتر کند.

یخچال جدید سامسونگ که با نام Family Hub شناخته می‌شود همان فضای مطلوب یخچال‌های Bespoke را در اختیار دارد و همچنین به شما اجازه می‌دهد تا با دوربین کار گذاری شده درون خود، بتوانید محتویات یخچال را بدون باز کردن درب آن مشاهده کنید. تمامی تعامل‌های کاربر با یخچال به کمک نمایشگر بزرگ روی بدنه آن انجام می‌شود و ظاهرا تمامی کمبودهای یخچال‌های قبلی را در تعامل با کاربر در Family Hub مرتفع شده‌اند. بر خلاف قبل اگر برنامه‌ای را با یخچال دانلود کنید، به طور خودکار در دسته‌های Media، Meal Planning و غیره قرار می‌گیرند و به راحتی می‌توانید به تمامی اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشید.

خانه هوشمند

ابزار جدیدی برای آشپزهای آماتور یا متخصصین تغذیه در خانه هوشمند در نظر گرفته شده که می‌توانید با تعریف برنامه غذایی هفتگی و به اشتراک‌گذاری آن با برنامه آشپزی سامسونگ، می‌توانید غذاهای جدید پیشنهادی توسط سامسونگ را نیز مشاهده کنید و مواد مورد نیاز برای پخت غذای مورد نظرتان به طور خودکار سفارش داده خواهند شد. همچنین راهنمای آشپزی نیز توسط اسپیکر 25 واتی سامسونگ پخش خواهد شد تا با راحتی هرچه بیشتر بتوانید غذای مورد علاقه‌تان را بپزید.

گرچه این یخچال برای خانواده‌ها طراحی شده اما متاسفانه امکان بارگذاری دستور پخت‌های خانوادگی روی آن وجود ندارد و تمامی دستورهای پخت از طریق برنامه آشپزی سامسونگ تهیه می‌شوند.

خانه هوشمند

در سمت دیگر خانه هوشمند می‌تواند جاروبرقی رباتیک +JetBot 90 AI با سنسور لایدار – LiDAR خود قرار بگیرد که به کمک الگوریتم‌های تشخیص تصویر اینتل، اشیای اطرافش را تشخیص می‌دهد. به ادعای سامسونگ جت بات می‌تواند اشیایی به بزرگی 5 نانومتر را تشخیص دهد و درباره نحوه رفتار با آن حین حرکت تصمیم‌گیری کند.

اگر اشیای اطراف کوچک و گرد باشند، ممکن است جت بات آن را دانه‌ای از کورن فلکس بداند و از روی آن رد شود و به داخل خود بکشد. اما اگر آن اشیا مدفوع حیوان خانگی باشند جت بات تصمیم می‌گیرد از کنار آن رد شود تا آن را به سایر قسمت‌های تمیز زمین منتشر نکند. جت بات می‌تواند انسان‌ها را هم تشخیص بدهد و اگر در خانه حضور نداشته باشید و حین کار به فردی بر بخورد، به موبایل‌تان نوتیفیکیشنی مبنی بر حضور فردی در خانه ارسال می‌کند.

خانه هوشمند

در کنار تمامی قابلیت‌های هوشمند جت بات، می‌توانید آن را از تمیز کردن قسمت‌هایی از خانه منع کند و برنامه‌ای برای تمیزکاری خانه تنظیم کنید تا حتی اگر در خانه هم نباشید، همچنان از تمیزی ساختمان اطمینان داشته باشید. خوشبختانه خاکروبه‌هایی که توسط جت بات جمع‌آوری می‌شوند به طور خودکار در ایستگاه جاروبرقی تخلیه می‌شود. بنابراین دیگر نگرانی درباره تخلیه آن و اتمام ظرفیتش پس از هر بار فعالیت نخواهید داشت.

حالا که به دلیل قرنطینه و محدودیت تردد در شهر مجبور به حضور در خانه‌هایمان هستیم سرمایه‌گذاری و توسعه در بخش کالاهای خانگی چندان غیر منطقی به نظر نمی‌رسد. سامسونگ هنوز درباره نحوه قیمت‌گذاری محصولات جدیدش خبری منتشر نکرده اما احتمالا به زودی آن‌ها را در ویترین فروشگاه‌ها خواهیم دید.