پردازنده اگزینوس سامسونگ

نسخه PC پردازنده اگزینوس سامسونگ به جنگ تراشه M1 اپل می‌آید

تراشه M1 اپل برای استفاده در رایانه، عملکردی فراتر از انتظار ارائه داده است. حال سامسونگ برای رقابت با این تراشه، پردازنده اگزینوس پی سی –  Exynos PC مخصوص رایانه‌ خود را معرفی کند.

اپل سال گذشته به طور رسمی اولین تراشه رایانه خود به نام اپل ام  وان – Apple M1 را که مهندسین اپل آن را برای رایانه‌های مک توسعه داده‌ بودند، معرفی کرد. از آنجایی که این تراشه عملکرد قدرتمند و بهره‌وری مناسبی در مصرف انرژی از خود نشان داد، بلافاصله به یک محصول خارق‌العاده‌ای در تاریخ اپل تبدیل شد. اما این به معنای این است که دوران رویارویی جدیدی آغاز شده است.

امروز، wccftech در گزارشی اعلام کرد که سامسونگ احتمالا پردازنده Exynos PC را در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی عرضه می‌کند. این پردازنده براساس جدیدترین طراحی تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ ساخته شده و از فناوری ۵ نانومتری استفاده می‌کند. این پردازنده به تراشه گرافیکی AMD مجهز می‌شود که با این اوصاف می‌تواند پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام را شکست دهد.

https://www.gizchina.com/2021/01/18/samsung-exynos-pc-chip-coming-to-compete-with-apple-m1/

مقایسه پردازنده اگزینوس سامسونگ با تراشه اپل M1 

تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ با جدیدترین فرآیند ۵ نانومتری EUV سامسونگ ساخته شده است که مجهز به یک هسته فوق العاده بزرگ Cortex-X1 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز است و با ۳ هسته بزرگ 2.8 گیگاهرتز A78 و 4 هسته کوچک ۲.۲ گیگاهرتزی A55 تکمیل شده است. با توجه به این که این تراشه قادر است در رایانه به طور عالی گرما را دفع کند، پس انتظار می‌رود که عملکرد این تراشه از بهترین تراشه‌های استفاده شده در تلفن‌های همراه امروزی قدرتمندتر باشد. البته نگاه سامسونگ به مراتب بسیار فراتر از رقابت با تراشه M1 اپل است.

چندی پیش از سازنده قدیمی تراشه یعنی کوالکام، پردازنده‌ای با کد SC8280 مشاهده شد. این پردازنده محصولی به روز شده از اسنپدراگون 8cx و نسل دوم 8cx بود. در داده‌های سیستم آزمایش، متوجه شدیم که پردازنده اسنپدراگون SC8280 PC دارای بیش از ۸ هسته به ابعاد ۲۰در ۱۷ میلی‌متر استفاده خواهد کرد. جالبتر اینکه مدیرعامل جدید اینتل پیش از این گفته بود که آنها باید محصولات بهتری نسبت به اپل برای اکوسیستم رایانه ارائه دهند.

شایان ذکر است که از اوایل سال ۲۰۱۹، سامسونگ و AMD  رسماً، با هم به یک توافق همکاری استراتژیک چند ساله دست یافتند. آنها‌ اعلام کردند که هر دو طرف به دنبال توسعه بیشتر پردازنده‌هایی هستند که ضمن مصرف کم‌تر انرژی، پردازش تصویر بهتری ارائه دهند. بنابراین، با توجه به پشتیبانی فنی AMD ، این که آیا پردازنده Exynos PC سامسونگ می‌تواند با تراشه M1 اپل رقابت کند یا نه، بهتر است منتظر بمانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. علیرضا قرایی ادبی

    بابا خداوکیلی اگزینوس مزخرف ترین سی پی یو تولید شده توسط بشر ه

    • خدا وکیلی هیچی حالیت نیست از پردازنده…امسال نشون داد سامسونگ پردازنده بهتری میزنه از کوالکام
      پس خواهشا با یک سوت در افق محو بشو

  2. ممنون از شما بابت مطالب خوبتون.
    https://kadocard.ir/product-tag/valentine-gift/