رایج‌ترین مشکلات خانواده گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ

رایج‌ترین مشکلات خانواده گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ

در این مقاله قصد داریم به بررسی رایج‌ترین مشکلات خانواده گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ – Samsung Galaxy Note 20 و راه حل آن‌ها بپردازیم.

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا هرچیزی که از یک گوشی پرچمدار اندرویدی انتظار دارید را در اختیارتان می‌گذارند. مشخصات فنی بالارده، نمایشگرهای زیبا، دوربین‌های جذاب و بهتر از همه قلم هوشمند S Pen از سری نوت ۲۰، گوشی‌های بی‌نظیری ساخته است.

اما آن‌ها هم مانند هر گوشی هوشمند دیگری بدون عیب و ایراد نیستند و ممکن است کاربران خود را با مشکلاتی مواجه کنند. ما در اینجا فهرستی از رایج‌ترین مشکلات خانواده گلکسی نوت ۲۰ را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانند تمام مشکلات نرم افزاری احتمالی پیش روی شما را برطرف کنند.

فهرست رایج‌ترین مشکلات خانواده گلکسی نوت ۲۰

  1. مشکل سایه سبز روی صفحه
  2. مشکل ریست شدن تصادفی
  3. ویبره‌های اتفاقی
  4. مشکل جسگرهای حرکتی با سوایپ
  5. غیرفعال شدن صفحه هوم
  6. مشکلاتی که فقط یک به‌روزرسانی نرم افزاری آن‌ها را حل می‌کند
  7. نحوه سافت ریست
  8. نحوه هارد ریست
  9. نحوه بوت در Safe Mode
  10. نحوه پاک کردن پاریتشن کش

مشکل سایه سبز روی صفحه

به نظر می‌رسد نمایشگرهای اولد هنوز به بلوغ کامل نرسیده‌اند. اکثر گوشی‌های پرچمدار امروزی به نمایشگرهای OLED مجهز هستند و در بیشتر آن‌ها مشکل سایه افتادن وجود دارد. گزارش برخی کاربران نشان می‌دهد متأسفانه گوشی‌های سری نوت ۲۰ نیز ممکن است با این مشکل مواجه شده و سایه سبز رنگی روی نمایشگر آن‌ها نمایان شود.

این مشکل ممکن است در قسمت زیری نمایشگر نمایان شود. وقتی از یک پس زمینه خاکستری استفاده کنید این سایه سبز بیشتر نمایان می‌شود. این مشکلیست که هم توسط کاربران نسخه اگزینوسی و هم اسنپدراگونی سری نوت ۲۰ گزارش شده است.

همیشه یک راه حل نرم افزاری برای این مشکل نمایشگرهای اولد وجود دارد و خوشبختانه سامسونگ آن را خیلی زود در اختیار سری نوت ۲۰ هم قرار داده است. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، به مدت چند دقیقه یا حتی چند ساعت روشنایی نمایشگر را روی حالت حداکثری قرار دهید. تغییر حالت‌های رنگی صفحه نیز می‌تواند حلال این مشکل باشد.
لبه‌های نمایشگر روشنایی نامیزانی را ارائه می‌کند.

برخی کاربران گزارش داده‌اند که روشنایی لبه‌های نمایشگر نامناسب است. این مشکل به خصوص وقتی یک نوتیفیکیشن را دریافت می‌کنید خودنمایی می‌کند. اما راه حل این مشکل چیست؟

  • اول مطمئن شوید که تنظیمات به درستی اعمال شده است. براب این کار به صفحه تنظیمات گوشی خود رفته عبارت edge lighting را جستجو کنید. سپس باید اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. به صورت پیشفرض روشن شدن نور لبه‌ها فقط برای نوتیفیکیشن اپلیکیشن پیامک فعال است. اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید برای آن‌ها هم لبه‌های نمایشگر روشن شود را به این لیست اضافه کنید.
  • برخی کاربران می‌گویند بعد استفاده از یک کارت حافظه microSD که در یک گوشی قدیمی‌تر استفاده است، متوجه این مشکل شده‌اند. ممکن است یک پوشه که در یک گوشی قدیمی‌تر ایجاد شده باعث به هم ریختن تنظیمات گوشی‌های سری گلکسی نوت شده باشد. ممکن است فرمت کردن کارت میکرو اس دی باعث حل این مشکل شود.
  • برخی دیگر از کاربران می‌گویند غیرفعال کردن انیمیشن‌ها از طریق منوی Developer Options می‌تواند این مشکل را حل کند. شما می‌توانید سرعت انیمیشن‌ها را حداقل روی 0.5x قرار دهید.
  • نصب اپلیکیشن Edge Lighting+ از طریق Samsung Good Lock Suite یا اپلیکیشن AODNotify از طریق پلی استور گوگل هم می‌تواند مشکل روشن نشدن لبه‌های نمایشگر را برطرف کند.

مشکل ریست شدن تصادفی

کاربرانی گزارش داده‌اند که گاهی گوشی آن‌ها به صورت خودکار ریست می‌شود. در برخی موارد دلیل این اتفاق، استفاده کاربران از جسچرهای حرکتی است. اما راه حل چیست؟

  • اگر جسچرهای حرکتی دلیل بروز این مشکل هستند، شاید تغییر دادن عملکرد هر حرکت، جلوی ریست شدن تصادفی گوشی خود را بگیرند. سامسونگ اپلیکیشنی به نام One Hand Operation Plus را برای این کار طراحی کرده که می‌توانید از پلی استور دانلود کنید.
  • ممکن است یک اپلیکیشن نصب شده روی گوشی شما باعث این اتفاق شده باشد. گوشی خود را با Safe Mode راه اندازی کنید تا متوجه شوید مشکل از کدام اپلیکیشن است. اگر مشکل را پیدا نکردید، توصیه می‌کنیم آخرین اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی خود نصب کردید و بعد از آن متوجه این مشکلات شدید را پاک کنید.

ویبره‌های اتفاقی

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات خانواده گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ، ویبره‌های اتفاقی است. شاید ریستارت مشکل را حل کند، اما ممکن است چند ساعت بعد مجدداً این ویبره‌ها نمایان شوند. راه حل چیست؟

  • برخی تنظیمات می‌تواند مشکل را برطرف کند. به صفحه تنظیمات گوشی خود بروید، سپس وارد مسیر Display > Edge Screen > Edge Panels > Handle Settings شوید و گزینه Vibrate when handle is touched را غیرفعال کنید. بار دیگر وارد صفحه تنظیمات گوشی خود شوید و به مسیر Sound and vibration > System sound > Vibration control شوید و Touch Interactions را غیرفعال کنید.
  • برخی کاربران می‌گویند این مشکل می‌تواند به خاطر قاب گوشی باشد. کافیست قاب را از گوشی جدا کنید و مشکل را بررسی کنید.
  • بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه و پاک کردن تمام تنظیمات فعلی می‌تواند باعث حل مشکلات خانواده گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا باشد.

مشکل جسگرهای حرکتی با سوایپ

بسیاری از کاربران با جسچرهای حرکتی مبتنی بر سوایپ روی صفحه مشکل دارند؛ به خصوص آن‌هایی که از لانچرهای متفرقه استفاده می‌کنند. راه حل چیست؟

  • به صفحه تنظیمات گوشی خود بروید، سپس وارد مسیر Display > Navigation Bar > More options شوید و جسچرهای مبتنی بر حرکت را فعال کنید. شما متوجه خواهید شد که گزینه More options خاکستری و غیرفعال است. این بدان خاطر است که در حال حاضر لانچرهای متفرقه امکان استفاده از این جسچرها را ندارند. در این مورد، شما باید لانچرهای متفرقه را از روی گوشی خود پاک کنید و از لانچر اصلی خود سامسونگ استفاده کنید.
  • خوشبختانه سامسونگ اپلیکیشن خاصی را برای سفارشی‌سازی و کنترل عملکرد جسچرهای حرکتی مبتنی بر سوایپ منتشر کرده است که One Hand Operation Plus نام دارد و شما می‌توانید آن را از طریق گوگل پلی دانلود کنید. این ممکن است برای کاربرانی که از لانچرهای متفرقه استفاده می‌کنند، مفید باشد.

غیرفعال شدن صفحه هوم

برخی از صاحبان گوشی های سری نوت ۲۰ سامسونگ متوجه از کار افتادن صفحه هوم گوشی خود شده‌اند. اما این اتفاق چرا رخ می‌دهد و وقتی رخ داد چگونه باید آن را برطرف کرد؟

  • این مشکل وقتی حالت تیره را روی گوشی خود فعال می‌کنید نمایان می‌شود. سامسونگ احتمالاً تا الان به‌روزرسانی را برای حل این مشکل منتشر کرده است. حتماً آن را دریافت کنید. اگر مشکل پابرجا بود، تا زمان انتشار یک نسخه ترمیم کننده، از حالت روشن استفاده کنید.
  • این مشکل می‌تواند مربوط به تنظیم یک پس زمینه باشد. روی صفحه لمس طولانی انجام دهید، گزینه Wallpaper را انتخاب کنید و سپس گزینه Apply Dark Mode to wallpaper را غیرفعال کنید. اکنون مشکل شما باید رفع شده باشد.

مشکلاتی که فقط یک به‌روزرسانی نرم افزاری آن‌ها را حل می‌کند

یک مشکل سخت افزاری حتماً نیازمند تعویض قطعه است. اما اکثر مشکلات نرم افزاری به صورت نرم افزاری حل می‌شوند. یک به‌روزرسانی نرم افزاری می‌تواند تمام آن‌ها را حل کند. در زیر به برخی از دیگر مشکلات خانواده گلکسی نوت ۲۰ می‌پردازیم.

پیغام خطای “Camera failed”: این پیغام خطایی است که برخی کاربران هنگام باز کردن اپلیکیشن دوربین با آن مواجه می‌شوند. یک به‌روزرسانی نرم افزاری می‌تواند این مشکل را حل کند. شاید هم این یک مشکل سخت افزاری است، زیرا اجازه دستری به دوربین را به شما نمی‌دهد. پس بهتر است یک کارشناس گوشی شما را بررسی کند.

سوئیچ نشدن گوشی به شبکه LTE: گوشی‌های سری نوت ۲۰ سامسونگ به صورت خودکار بین شبکه‌های 3G، 4G، LTE و 5G سوئیچ می‌شوند. با این حال برخی کاربران متوجه شده‌اند که این قابلیت کار نمی‌کند و باید ابتدا شبکه را قطع و وصل کنند تا سوئیچ شود. یک ریستارت می‌تواند مشکل را حل کند.

داغ شدن بیش از حد: داغ شدن بیش از حد با کار کشیدن زیاد از گوشی عمدتاً مربوط به نسخه اگزینوسی نوت ۲۰ است.

مشکل حساسیت اس پن: برخی کاربران می‌گویند باید فشار زیادی با قلم روی صفحه نمایش گوشی بیاورند تا نمایشگر S Pen را شناسایی کند. یک ضربه آرام با نوک قلم روی یک سطح صاف نمایشگر در زاویه‌ای صاف می‌تواند مشکل را حل کند. حواستان باشد ضربه محکم ممکن است باعث شکستن نمایشگر شود.

نحوه سافت ریست

– اگر نمایشگر پاسخگو بود، دکمه پاور و کلید ولوم پایین را بفشارید و نگه دارید، سپس دو مرتبه روی کلید پاور ضربه بزنید.
– شما همچنین می‌توانید پنل نوتیفیکیشن را به پایین بکشید، روی آیکون پاور ضربه بزنید، آیکون تنظیمات را بفشارید و روی Power Off کلیک کنید.
– دکمه پاور و ولوم بالا و پایین را بفشارید و به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید.

نحوه هارد ریست

– گوشی را خاموش کنید.
– کلیدهای ولوم بالا و پارو را بفشارید و نگه دارید.
– زمانی که لوگوی سبز اندروید نمایان شد، دکمه‌ها را رها کنید.
– دکمه ولوم پایین را بفشارید تا به بخش Wipe data/factory reset برسید.
– کلید پاور را بفشارید تا این گزینه انتخاب شود.
– ولوم پایین را فشار دهید تا به گزینه Yes – delete all user data بروید.
– دکمه پاور را انتخاب کنید تا این گزینه انتخاب شود.
– زمانی که فرآیند ریست انجام شد، دکمه پاور را بفشارید تا گزینه Reboot system now انتخاب شود.

نحوه بوت در Safe Mode

– گوشی را خاموش کنید.
– دکمه پاور را بفشارید و نگه دارید تا نام نوت ۲۰ روی صفحه نمایان شود.
– زمانی که نام سامسونگ ظاهر شد، دکمه پاور را رها کنید و سپس دکمه ولوم پایین را بفشارید و نگه دارید.
– دکمه ولوم پایین را تا زمانی که گوشی ریستارت شود، نگه دارید.
– وقتی در گوشه سمت چپ صفحه عبارت Safe Mode را دیدید، یعنی وارد حالت امن شده‌اید.

نحوه پاک کردن پاریتشن کش

– گوشی را خاموش کنید.
– ولوم بالا و کلید پاور را بفشارید و نگه دارید.
– وقتی لوگو اندروید ظاهر شد، ولوم بالا و کلید پاور را رها کنید.
– شما پیغامی مبتنی بر Installing system update را به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه مشاهده خواهید کرد.
– در منوی سیستم ریکاوری، دکمه ولوم پایین را بفشارید تا به گزینه wipe cache partition برسید.
– دکمه پاور را بفشارید تا انتخاب کنید.
– دکمه ولوم پایین را بفشارید تا به گزینه Yes برسید.
– سپس دکمه پاور را بزنید تا انتخاب شود.
– اکنون کلید پاور را فشار دهید تا دیوایس بار دیگر ریست شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*