ساخت سریع ترین خودروی جهان با سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت تا سال ۲۰۲۲

شرکت آئوسی اینویدر قصد دارد تا سریع ترین خودروی جهان یعنی 5R را با سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت تا سال ۲۰۲۲ به تولید برساند.

شرکت آئوسی اینویدر به تازگی پرسرعت ترین خودروی جهان را با نام ۵ آر ساخته است. سرعت این خودرو ۱۰۰۰ مایل در ساعت یعنی بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت است و به گفته شرکت آئوسی اینویدر این خودرو در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

پیش از این در سال ۱۹۹۷ خودرویی به‌نام ThrustSSC برای نخستین بار دیوار صوتی را شکسته بود و ۷۶۳ مایل در ساعت یعنی بیش از ۱۲۲۷ کیلومتر در ساعت را طی کرده بود. خودروهای مافوق صوت قدرت خود را حتی در چرخ‌ها هم کم نمی‌کنند و با نزدیک شدن به سرعت بالا، صدا و فیزیک متفاوتی پیدا می‌کنند؛ افراد بسیاری متقاضی تست پرسرعت ترین خودروهای جهان هستند که یکی از آن‌ها روسک مک‌گلاشن استرالیایی است که بیش از ۲۵ سال است در زمینه خودروهای مافوق صوت فعالیت می‌کند. او در سال ۱۹۹۴ رکورد ۵۰۰ مایل در ساعت یعنی ۸۰۲ کیلومتر در ساعت را به خود اختصاص داده بود.

سریع ترین خودروی جهان با سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت

مشخصات سریع ترین خودروی جهان

پیش‌بینی شده است که سریع‌ترین خودروی جهان در مدت زمان ۲۲ ثانیه به سرعت بیش از ۱۰۰۰ مایل در ساعت برسد؛ از آنجایی که نیروهای G یا گرانش، هر چرخ عادی را از هم جدا می‌کنند و این چرخ‌ها نیز احتیاجی به انتقال نیرو به زمین ندارند، چهار چرخ آلومینیومی جامد و بدون لاستیک کار می‌کنند که وزن هر یک از آن‌ها ۱۴۰ کیلوگرم (۳۰۹ پوند) است و سرعت چرخش آن‌ها ۱۰۲۰۰ دور در دقیقه است و بال‌های کنار در جلویی نیز از طریق چرخش مرکز ثقل خودرو، وزن چرخ‌های جلو را تنظیم می‌کنند.

خودروی 5R به یک موتور راکتی دو پیشرانه قابل حمل مجهز شده است که می‌تواند ۶۲ هزار پوند نیروی رانش یا معادل با ۲۰۰ هزار اسب بخار قدرت را تولید کند. شرکت آئوسی اینویدر در حال آماده‌سازی این خودرو است تا بتواند در کم‌ترین زمان آن را با سرعت بیش از ۱۰۰۰ مایل بر ساعت به حرکت در بیاورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*