پیشرفت‌های دنیای تکنولوژی

مهم‌ترین پیشرفت‌های دنیای تکنولوژی و فناوری در سال ۱۳۹۹ از نظر گجت نیوز

در ابتدای سال جدید نگاهی به مهم‌ترین و بهترین پیشرفت‌های دنیای تکنولوژی و فناوری طی سال 1399 انداخته‌ایم.

جهان تکنولوژی و فناوری روزبه‌روز در حال پیشرفت است؛ کمپانی‌های بزرگ فعال در این عرصه سعی دارند با بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها و افزایش سهولت انجام کارها، درآمد و چرخه‌ی مالی خود را بهبود ببخشند. ساخت و عرضه گوشی‌های هوشمند، گسترش اینترنت پرسرعت یا خلق ساعت‌ها و تلویزیون‌های مدرن و مواردی از این دست بی‌تردید جالب توجه‌ترین پیشرفت‌های دنیای تکنولوژی طی سال‌های اخیر بوده‌اند، اما این پیشرفت‌ها اوج توانایی و دست‌آورد کمپانی‌ها برای پیشرفت تکنولوژی است؟

شاید دو دهه‌ی قبل صحبت از تلفن‌های هوشمند، حافظه‌های جانبی با حجم‌های چند صد گیگابایتی در ابعاد یک شکلات یا دانلود از اینترنت با سرعتی در حدود 1 گیگابایت بر ثانیه، رویایی و دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید، ولی این روزها چنین مواردی اصلا عجیب نیستند و حتی تلفن‌های همراه تاشو یا هاردهای اکسترنالی با حجم چند ترابایت در اندازه‌های بسیار کوچک هم توجه عموم مردم را به خود جلب نمی‌کنند؛ زیرا چنین محصولاتی دیگر «نوآرانه» و «خلاقانه» نیستند و ما آن‌ها را بخشی از «آینده» نمی‌بینیم.

در این ویدیو قصد داریم به جالب‌توجه‌ترین و مهم‌ترین پیشرفت‌های دنیای تکنولوژی و فناوری طی سال 1399 از نظر تیم گجت‌نیوز بپردازیم؛ تکنولوژی‌هایی که تا کم‌تر از یک دهه‌ی دیگر قطعا آن‌ها را هم نوآورانه و خاص نخواهیم دانست، اما به عقیده ما تاثیر مشخص و مهمی بر سیر تکامل دنیای دیجیتال و تکنولوژی‌های نوظهور خواهند داشت.

مهم‌ترین پیشرفت‌های دنیای تکنولوژی در سال 1399

نظر شما در مورد این تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها چیست و کدام را پیشرو و آینده‌دار می‌دانید؟ نظرات خود در این خصوص را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.