کمبود جهانی تراشه

نگرانی شرکت‌های بزرگ از کمبود جهانی تراشه و جلسه اضطراری در کاخ سفید

مدیران تعدادی از شرکت‌های بزرگ جهان تصمیم‌ گرفته‌اند که برای بحث در خصوص کمبود جهانی تراشه جلسه اضطراری را در کاخ سفید برگزار کنند.

مدیران ارشد 20 شرکت بزرگ که نگران کمبود جهانی تراشه هستند، به منظور گفت‌وگو در ارتباط با این وضعیت دوشنبه هفته جاری در کاخ سفید حضور به عمل خواهند آورد. توقع می‌رود که در این نشست، ماری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز و جیم فیرلی، مدیرعامل فورد موتور حاضر شوند.

یکی از مقامات کاخ سفید تأیید کرد مدیرعامل سه شرکت خودروسازی بزرگ آمریکا شامل مدیران گلوبال فوندریز، استلانتیس ان وی (شرکت مادر کرایسلر)، شرکت تایوانی TSMC، NXP و PACCAR حضور پیدا خواهند کرد. این ملاقات کاخ سفید به عنوان نشست مدیران عامل درباره انعطاف‌پذیری زنجیره تأمین و نیمه رسانا توصیف شده و قرار است که در آن برایان دیس، مدیر شورای اقتصاد ملی و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید حضور پیدا کنند. تا روز جمعه 19 شرکت با فرستادن مدیران ارشد خود به نشست اضطراری درباره کمبود جهانی تراشه موافقت کردند.

کاهش میزان تولید خودرو به دنبال کمبود تراشه

گروه صنعت خودروسازی آمریکا هفته پیش از دولت آمریکا درخواست کمک کرد و هشدار داد که کمبود جهانی تراشه ممکن است امسال منجر به آن شود که 1.28 میلیون دستگاه خودروی کمتری به تولید برسد و تولید را به مدت شش ماه دیگر مختل نماید. در نشست مذکور همچنین سامسونگ، اینتل کورپ، دل تکنولوژیز، شرکت‌های AT&T، آلفابت (شرکت مادر گوگل)، اچ پی کامینز، میکرون، مدترونیک و نورتراپ گرومان حضور پیدا خواهند کرد.

شرکت‌های پهنای باند اینترنت، موبایل و تلویزیون کابلی با تأخیر در دریافت سوئیچ‌های شبکه، سرورها و روترها مواجه هستند. یکی از گرو‌ه‌های صنعتی هفته پیش هشدار داد کمبود نیمه رساناها و تأخیرهای مرتبط با آن‌ها منجر به صدها میلیون دلار ضرر در صنعت پهنای باند و تلویزیون کابلی در سال 2021 خواهد شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار 100 میلیارد بودجه به منظور بهبود وضعیت تولید نیمه رسانا در آمریکا و تأمین سرمایه‌گذاری برای حمایت از کالاهای اساسی شده است؛ اما مقامات اظهار می‌کنند که این بودجه توانایی برطرف کردن کمبودهای کوتاه مدت را ندارد.

طبق جدیدترین گزارش رویترز، شرکت‌های فورد و جنرال موتورز پنج‌شنبه قبل کم شدن میزان تولید خودرو را اعلام نمودند. شرکت هیوندای موتورز نیز در روز جمعه اعلام کرد که به علت کمبود تراشه، تصمیم گرفته تا تولید کارخانه آسان خود را از روز دوشنبه به مدت زمان دو روز معلق نماید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*