تلویزین های تی سی ال

مشکل عجیب تلویزیون های تی سی ال در ایران پس از آپدیت اندروید تی وی

تعدادی از کاربران تلویزیون های تی سی ال در ایران عنوان کرده‌اند که امکان استفاده از برخی قابلیت‌های تلویزیون را به علت نقض فنی از دست داده‌اند.

عده‌ای از خریداران تلویزیون های تی سی ال اظهار می‌کنند که از حدود یک هفته پیش به دلیل نقض فنی امکان استفاده از اینترنت تلویزیون خود را از دست داده‌اند. مشکل مذکور بعد از آن اتفاق افتاد که سیستم عامل اندروید تی وی نصب شده روی بعضی از مدل‌های تلویزیون TCL در ایران به صورت خودکار اقدام به آپدیت کردند. اما در هنگام این آپدیت دسترسی به اپ استور تلویزیون و تمام اپلیکیشن‌های نصب شده روی آن از دسترس خارج می‌شوند. در نتیجه کاربران امکان استفاده از برنامه‌های چند رسانه‌ای بخش فیلم و سریال، اجزای بازی‌های مختلف، اتصال گوشی به تلویزیون و… را نخواهند داشت.

دلیل اصلی نقض فنی تلویزیون های تی سی ال

خریداران تلویزیون های TCL اظهار می‌کنند که بعد از برقراری تماس با بخش پشتیبانی شرکت مادیران و در میان گذاشتن مشکل، نخست از آن‌ها درخواست شد تا برای مدتی دو شاخه برق را بکشند یا از طریق بازگشت به تنظیمات اولیه کارخانه این مشکل را برطرف کنند. اما این راه‌حل‌ها نتیجه‌ای را در پی نداشت و پس از مدتی معلوم شد دلیل این نقض فنی، اختلالات ناشی از آپدیت شدن سیستم عامل اندروید تی وی است.

هنوز معلوم نیست آیا محدودیتی در زمینه استفاده از سیستم عامل اندروید تی وی روی تلویزیون های تی سی ال در ایران از طرف شرکت چینی اصلی سازنده این تی وی‌ها اعمال شده یا ممنوعیت بهره‌گیری از سیستم عامل اندروید توسط گوگل روی محصولات الکترونیکی چینی منجر به آن شده که کاربران ایرانی با این نقض فنی عجیب رو‌به‌رو شوند.

در این میان شرکت مادیران هنوز موفق نشده تا راه‌حلی برای این مشکل پیدا کند و فعلا از کاربران این تلویزیون‌ها درخواست کرده تا از اتصال دستگاه‌های خود به اینترنت خودداری کنند تا از وقوع مشکلات احتمالی پیش‌گیری کنند. زیرا در مواردی کاربران به دلیل همین مشکل امکان تماشای برنامه‌های شبکه‌های تلویزیون داخلی به صورت عادی را نیز از دست داده‌اند. تعدادی از این افراد با حضور در شبکه‌های اجتماعی به این مسئله واکنش نشان داده و از مادیران خواسته‌اند تا هرچه زودتر این مشکل را رفع کند.