سریال های جدید مارول

نگاهی به سریال های جدید مارول؛ ابرقهرمان‌ها در قاب تلویزیون

در این مطلب به معرفی سریال های جدید مارول – Marvel پرداخته‌ایم؛ آثاری که پس از به اتمام رسیدن سریال فالکون و سرباز زمستان (Falcon & Winter Soldier) پخش می‌شوند.

از لوکی و مون نایت تا هاکای و واکانادا، در ادامه می‌توانید با سریال های جدید مارول آَشنایی پیدا کنید.

پس از به پایان رسیدن فاز سوم دنیای سینمایی مارول (MCU)، این شرکت حالا تمرکز بیشتری بر روی بخش تلویزیونی خود دارد و توانسته با سریال‌های وانداویژن (WandaVision) و فالکون و سرباز زمستان، موفقیت‌های تازه‌ای را تجربه کند. اما این تنها آغاز ماجراست و سریال های جدید مارول هم در راه هستند. به زودی فاز چهارم دنیای سینمایی آن‌ها آغاز خواهد شد اما می‌توانید نیم نگاهی هم به عناوین تلویزیونی بزرگ آن‌ها داشته باشید.

سریال های جدید مارول که در انتظارشان هستیم

سریال وانداویژن یک داستان منحصربه‌فرد را روایت می‌کرد که نه تنها به گذشته می‌پرداخت، بلکه به آینده هم اشاره می‌کرد. این رویکرد با فالکون و سرباز زمستان یک بار دیگر تکرار شد و به نظر می‌رسد که سریال‌های مارول، قرار نیست تکرار نسخه‌های سینمایی باشند بلکه با نوآوری و بلندپروازی، می‌خواهند به هویت مستقل خود دست پیدا کنند. در ادامه می‌توانید با تعدادی دیگر از این آثار جذاب آشنایی پیدا کنید.

– سریال MODOK

سریال های جدید مارول

آخرین پروژه استودیوی مارول تلویژن (Marvel Television) قبل از اینکه تعطیل شود. این سریال انیمیشنی، خارج از دنیای اصلی مارول خواهد بود و به جای سرویس دیزنی پلاس، از هولو (Hulu) پخش خواهد شد. با اینکه بعضی از شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول در این سریال حضور دارند اما اتفاقات آن، خارج از خط‌های داستانی آن‌هاست. برای مثال، جان هم (Jon Hamm)، صداپیشه تونی استارک است و بازیگر اصلی شخصیت آیرون من، یعنی رابرت داونی جونیور نقشی در پروژه ندارد.

داستان از جایی آغاز می‌شود که شرکت اِی آی آم (A.I.M) ورشکسته شده و به شرکت رقیبش یعنی گرامبل (GRUMBL) فروخته می‌شود. مودوک هم به عنوان یکی از اعضای این شرکت، اخراج می‌شود. او حالا باید با مشکلات خانوادگی و بحران میانسالی دست و پنجه نرم کند. از آنجایی که این سریال انیمیشنی، مخصوص بزرگسالان است، می‌توان انتظار یک اثر متفاوت از مارول را داشت. هر 10 قسمت فصل اول این اثر، در تاریخ 21 مه 2021 (31 اردیبهشت 1400) منتشر می‌شود.

– سریال Loki

سریال های جدید مارول

اثر بعدی مارول استودیو پس از به پایان رسیدن فالکون و سرباز زمستان. داستان سریال از همان جایی آغاز می‌شود که در فیلم انتقام جویان: آخر بازی (Avengers: Endgame) دیده بودیم، یعنی جایی که لوکی در سال 2012 ناگهان ناپدید شد. پس از شکست خوردن در جنگ نیویورک، او ناخواسته یک خط زمانی جدید ایجاد کرده و حالا باید با «مسئولان زمان» همکاری کرده و بتواند اشتباهات پیشین خود را تصحیح کند.

همانند نسخه‌های سینمایی، تام هیدلستون (Tom Hiddleston) نقش اصلی را بر عهده دارد و در کنار او بازیگرانی همچون ریچارد ای گرانت، اوون ویلسون، اریکا کلمن، ساشا لین و سوفیا دی مارتینو به ایفای نقش می‌پردازند. ایده‌های این سریال در رابطه با دنیاهای موازی (Multiverse) را احتمالا در فیلم‌های آتی فاز چهارم دنیای سینمایی مارول نیز مشاهده خواهیم کرد. قسمت اول سریال Loki در تاریخ 11 ژوئن 2021 (21 خرداد 1400) از سرویس دیزنی پلاس پخش می‌شود.

– سریال What If

سریال های جدید مارول

این سریال انیمیشینی که با اقتباس از کامیک‌هایی به همین نام ساخته شده، لحظات کلیدی دنیای سینمایی مارول را به شکل متفاوتی عرضه می‌کند. بعضی از شخصیت‌ها عوض شده‌اند و بعضی از داستان‌ها به شکل دیگری پیش می‌روند. حتی تصمیماتی که شخصیت‌ها می‌گیرند نیز متفاوت است. برای مثال، در دنیای این سریال، به جای استیو راجرز، پگی کارتر تبدیل به کاپیتان آمریکا شده یا به جای پیتر کوییل، پلنگ سیاه تبدیل به استارلرد می‌شود.

این پروژه وقتی جذاب‌تر می‌شود که بدانید بازیگران اصلی، صداپیشگی شخصیت‌های خود را برعهده دارند. رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک، چادویک بزمن فقید در نقش پلنگ سیاه، جاش برولین در نقش تانوس و غیره. فصل اول سریال What If شامل 10 قسمت می‌شود و در تابستان سال 2021 عرضه خواهد شد. فصل دوم این سریال نیز تایید شده و آن هم 10 قسمتی است.

– سریال Hawkeye

سریال های جدید مارول

هاکای هم در نهایت، سریال مخصوص به خودش را خواهد داشت. او تنها شخصیت تیم اصلی انتقام جویان (2012) به حساب می‌آید که تاکنون هیچ فیلم یا سریال اختصاصی برای او ساخته نشده است. در حالی که به زودی فیلم بیوه سیاه (Black Widow) هم اکران خواهد شد، هاکای همواره در پس‌زمینه بوده و چندان مورد توجه قرار نگرفته است. سرویس دیزنی پلاس، مسیر را برای بسیاری از این شخصیت‌ها هموار کرد و این کاراکتر محبوب هم به آنچه که سزاوارش است، خواهد رسید.

این سریال، جانشین آتی این شخصیت در دنیای سینمایی مارول را نیز معرفی می‌کند، یعنی کیت بیشاپ (Kate Bishop) با بازی هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld). از دیگر بازیگران این اثر می‌توان به فلورنس پیو، تونی دالتون، زان مک‌کلارنون و ورا فارمیگا اشاره کرد. جزئیات داستانی سریال Hawkeye هنوز مشخص نشده و تاریخ پخش رسمی هم ندارد اما قرار است در اواخر سال 2021 از سرویس دیزنی پلاس منتشر شود.

– سریال Ms. Marvel

سریال های جدید مارول

آخرین سریال مارولی سال 2021 احتمالا «خانم مارول» خواهد بود و در آن، ایمان ولانی (Iman Vellani) نقش کامالا خان را بازی می‌کند. حتی قبل از اینکه سرویس دیزنی پلاس راه اندازی شود، استودیوی مارول قصد توسعه فیلمی با محوریت کامالا خان را داشت. این پروژه اما در نهایت از فرمت سینمایی خارج شد و قرار است در قالب یک سریال تلویزیونی عرضه شود. در این سریال، قهرمانان دیگری هم حضور خواهند داشت که برای اولین بار در دنیای تلویزیونی مارول قدم می‌گذارند.

خانم مارول با اینکه شخصیت نسبتا جدیدی در دنیای کامیک‌های مارول است اما توانسته طرفداران زیادی بدست بیاورد. کامالا خان همچنین اولین ابرقهرمان مسلمان دنیای سینمایی مارول است و باید دید تا چه اندازه می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. این سریال هم هنوز تاریخ پخش رسمی ندارد.

– سریال She-Hulk

سریال های جدید مارول

مارول با سریال وانداویژن، فرمول همیشگی‌اش را دستخوش تغییر کرد و شی-هالک فرصت بعدی آن‌ها برای انجام دوباره این کار است. در این سریال که ظاهرا در سبک کمدی است، تاتیانا مازلانی (Tatiana Maslany) نقش جنیفر والترز را برعهده دارد، یک وکیل باسابقه که بر روی پرونده‌های ابرقهرمانی کار می‌کند اما زمانی که در دادگاه نیست، همانند پسرعمویش بروس بنر، به یک موجود سبزرنگ قدرتمند تبدیل می‌شود.

مارک رافلو (Mark Ruffalo) نیز در این سریال حضور دارد و تنها سوال این است که شی‌-هالک چگونه به این قدرت دست پیدا می‌کند. تولید این اثر از ماه آوریل 2021 آغاز شده و فصل اول آن قرار است در سال 2022 پخش شود.

– سریال Moon Knight

سریال های جدید مارول

مون نایت یکی از قوی‌ترین ابرقهرمانان مارول است که در فاز چهارم دنیای سینمایی وارد میدان می‌شود. او نه تنها در زمینه هنرهای رزمی استاد است بلکه یک کارآگاه باهوش نیز به حساب می‌آید. شاید به همین دلیل باشد که گاهی او را «بتمن مارول» توصیف می‌کنند. در این سریال، اسکار آیزاک نقش اصلی را بازی می‌کند و ایتان هاوک (Ethan Hawke) شخصیت منفی داستان خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست که این شخصیت منفی چه کسی است.

با اینکه ساخت سریال به تازگی آغاز شده اما اطلاعات دقیقی از داستان و شخصیت‌های فرعی آن نیز در دست نیست. سریال Moon Knight در سال 2022 از سرویس دیزنی پلاس منتشر می‌شود و فصل اول آن، شش قسمت خواهد داشت.

– قسمت ویژه The Guardians Of The Galaxy

سریال های جدید مارول

اعضای «محافظان کهکشان» در فیلم‌های جنگ بی‌نهایت و آخر بازی حضور داشتند و آن‌ها را در فیلم ثور 4 (Thor: Love & Thunder) یک بار دیگر ملاقات خواهیم کرد اما این پایان کار نیست. جیمز گان (James Gunn)، نویسنده و کارگردان قسمت سوم (که احتمالا در سال 2023 اکران می‌شود)، قرار است این نسخه ویژه تلویزیونی را نیز کارگردانی کند. این قسمت ویژه، در تعطیلات کریسمس سال 2022 از سرویس دیزنی پلاس پخش خواهد شد و ماجراهای آن، پس از اتفاقات فیلم جنگ بی‌نهایت رخ می‌دهد. ناگفته نماند که تمامی اعضای اصلی در این اثر حضور دارند.

– سریال I Am Groot

سریال های جدید مارول

«گروت» یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مارولی چند سال اخیر است و او نیز سریال اختصاصی خودش را خواهد داشت. این سریال، شامل تعدادی فیلم کوتاه پیرامون این کاراکتر می‌شود و هنوز مشخص نیست چه شخصیت‌های دیگری در آن حضور دارند.

پیش بینی می‌شود که این سریال بر اساس سری کامیک‌های سال 2017 ساخته شود، یعنی جایی که گروت از اعضای تیم محافظان کهکشان جدا شده و در یک دنیای بیگانه گرفتار می‌شود؛ او در ادامه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا نزد خانواده‌اش بازگردد. سریال انیمیشنی I Am Groot هنوز تاریخ پخش دقیقی ندارد و مشخص نیست صداپیشگی نقش اصلی برعهده وین دیزل خواهد بود یا خیر اما می‌تواند به یکی از بهترین سریال های جدید مارول تبدیل شود.

 – سریال Secret Invasion

سریال های جدید مارول

طرفداران مارول برای مدت‌ها در انتظار اقتباس سری کامیک‌های «تهاجم مخفی» بودند و این اتفاق در نهایت رخ خواهد داد. در این سریال، بازیگرانی همچون ساموئل ال جکسون (در نقش نیک فیوری)، بن مندلسون (در نقش تالوس)، الیویا کلمن و امیلی کلارک به ایفای نقش می‌پردازند. این تیم بازیگری پرستاره نشان می‌دهد که با سریال باکیفیتی رو به رو هستیم. تولید این اثر از اواخر سال 2021 آغاز خواهد شد.

در این سریال، اسکرال‌ها (Skrulls) که قابلیت تغییر شکل دارند، به دولت آمریکا و جامعه، به صورت مخفیانه نفوذ می‌کنند. شخصیت‌هایی همچون مرد آهنی، دکتر استرنج و پروفسور ایکس که در کامیک‌های تهاجم مخفی، حضور پررنگی داشتند، در این نسخه تلویزیونی نقشی نخواهند داشت. اما از آنجایی که این نژاد می‌تواند به شکل دلخواه خود تبدیل شود، احتمالا با ابرقهرمانان مختلفی رو به رو خواهیم شد، از جمله شخصیت‌هایی که دیزنی پس از خرید شرکت فاکس قرن بیستم، امتیاز آن‌ها را بدست آورد.

– سریال Ironheart

سریال های جدید مارول

جایگزین کردن شخصیت مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول آسان نیست اما می‌دانیم چه کسی قرار است لباس مخصوص او را بر تن کند و آن کسی نیست جز ریری ویلیامز (Riri Williams) ملقب به «آیرون هارت». ریری یک نوجوان نابغه است که بر روی تکنولوژی لباس آیرون من کار کرده و آن را در نهایت بر تن می‌کند. هنوز نمی‌دانیم که آیا این شخصیت، لقب مرد آهنی را نیز تصاحب خواهد کرد یا خیر اما حضور آیرون هارت می‌تواند جای خالی تونی استارک را تا حدی پر کند.

دومینیک تورن که آثاری همچون اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند و یهودا و مسیح سیاه را در کارنامه دارد، ایفاگر نقش ریری ویلیامز خواهد بود. این سریال هنوز تاریخ پخش رسمی ندارد.

– سریال Armor Wars

سریال های جدید مارول

به احتمال زیاد، داستان سریال آیرون هارت در پایان به «آرمور وارز» منتهی خواهد شد (یا برعکس). این سریال، لزوما در رابطه با میراث تونی استارک نیست اما به بررسی مرگ او و اتفاقات پس از آن می‌پردازد. داستان از جایی آغاز می‌شود که تکنولوژی لباس مرد آهنی به دست آدم‌های شرور می‌افتد. دان چیدل (Don Cheadle) یک بار دیگر در نقش ماشین جنگی (War Machine) حضور خواهد داشت اما هنوز مشخص نیست که داستان در رابطه با کدام قهرمانان و دشمنان است.

در دنیای کامیک‌ها، دو نسخه متفاوت از آرمور وارز وجود دارد و در نسخه اصلی دهه 80 میلادی، مرد آهنی و ماشین جنگی، در کنار هم به مبارزه با دشمنان می‌روند تا این تکنولوژی را پس بگیرند. بخشی از این داستان در فیلم آیرون من 2 وجود داشت اما چندان به آن پرداخته نشد.

– سریال Wakanda

سریال های جدید مارول

نویسنده و کارگردان فیلم پلنگ سیاه 2، رایان کوگلر، در حال توسعه یک سریال پیرامون واکاندا است که احتمالا پس از اکران این فیلم، ساخت آن آغاز خواهد شد (احتمالا از اواخر سال 2022). ماجراهای این سریال، در کشور ساختگی واکاندا رخ خواهد داد اما هنوز جزئیاتی از داستان یا شخصیت‌های آن در دست نیست.

با این حال، اعضای گروه دورا میلاجه (Dora Milaje) در سریال فالکون و سرباز زمستان حضور داشتند و می‌توان انتشار داشت که سریال Wakanda هم پیرامون آن‌ها باشد. این گروه از تعدادی زن مبارز و قدرتمند تشکیل می‌شود که وظیفه محافظت از واکاندا را بر عهده دارند.

– سریال Echo

سریال های جدید مارول

«اِکو» قرار است در سریال هاکای حضور داشته باشد اما دیزنی و مارول تصمیم گرفته‌اند تا در ادامه، سریال مستقل او را نیز عرضه کنند. این ابرقهرمان ناشنوا، استاد هنرهای رزمی بوده و می‌تواند حرکات افراد دیگر را تقلید کند. پتانسیل شخصیت اکو بالا است و مارول این فرصت را دارد تا یک سریال متفاوت پیرامون او بسازد.

هنوز اطلاعات دقیقی از سریال Echo در دست نیست اما گفته می‌شود که پخش آن از اواسط سال 2022 آغاز خواهد شد.

منتظر کدام یک از سریال های جدید مارول هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*