مدیران شرکت ریگان خودرو

دو تن از مدیران شرکت ریگان خودرو بازداشت شدند؛ تکلیف مشتریان چه می‌شود؟

شرکت ریگان خودرو قصد داشت که پس از حواشی فراوان اوضاع خودش را سامان بخشد؛ اما در همین حین دو تن از مدیران شرکت ریگان خودرو بازداشت شدند.

دوتن از مدیران شرکت ریگان خودرو یعنی مدیرعامل و نایب رئیسه هیئت مدیره این شرکت به تازگی بازداشت شده‌اند. این در حالی است که تا پیش از این موضوع، ریگان خودرو قصد داشت تا از طریق تولید خودرو جدید خود با نام JMC S350 به تعهدات عقب افتاده خود عمل کند و شرایط کنونی خود را بهبود ببخشد.

شرکت ریگان خودرو پس از توافق هسته‌ای، با شرکت زوتی قرارداد همکاری منعقد کرده بود و به دنبال آن اقدام به پیش فروش محصول کوپا کرد. اما در سال 1397 شرکت زوتی ورشکسته شد و تحریم‌ها نیز مجددا بازگشت. به همین خاطر ریگان خودرو نتوانست به تعهدات خود در قبال مشتریان عمل کند. این مسئله منجر به آن شد که این شرکت با موج شدیدی از اعتراض‌ها از سوی مشتریان مواجه شود و از سوی دیگر شهر خودرو به عنوان ارائه دهنده خدمات پس از فروش محصولات ریگان خودرو، به صورت خودسرانه پیش فروش مجدد کوپا را آغاز کرد. در پی این موضوع اعتراض مشتریان شدت گرفت و نهادهای قضایی به منظور حل کردن و رسیدگی به این مسئله وارد عمل شدند.

از طرف دیگر تولید محصولات این شرکت به دلیل ورشکستگی زوتی دچار مشکل شد. در این شرایط تغییرات پشت سر هم و بی‌ثباتی مدیریت و همچنین تغییر سریع سرمایه‌گذاران باعث شد که پروسه تولید متوقف شود و مشتریان بلاتکلیف بمانند.

بلاتکلیفی پس از بازداشت مدیران شرکت ریگان خودرو

تعهدات معوقه شرکت ریگان خودرو، این شرکت را از تولید و فروش محصول جدید ناتوان کرد و اعتراض‌ها و شکایت‌های مشتریان به دنبال این موضوع بیشتر شد. با این وجود شرکت ریگان خودرو پس از رایزنی‌های فراوان و به دنبال وقفه در تأمین قطعات لازم، تولید اتومبیل جی ام سی اس 350 را آغاز کرد. در چنین شرایطی 80 درصد از سهام ریگان خودرو در نخستین روزهای سال جاری به یک شرکت سرمایه‌گذاری گلستانی واگذار شد. مشتریان از این موضوع ابراز رضایت کردند و تصور کردند که به احتمال فراوان خودروی خریداری شده به زودی به آن‌ها تحویل داده می‌شود؛‌ اما شرکت گلستانی نزدیک به سه هفته پیش با ریگان خودرو قطع همکاری کرد.

از طرفی دیگر و در شرایطی که شرکت ریگان خودرو قصد داشت که محصول جدید خود را به منظور اجرای تعهدات به تولید برساند، دو تن از مدیران این شرکت (مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره) توسط مقامات قضایی بازداشت شدند. بازداشت مدیران از یک سمت و قطع همکاری با سرمایه‌گذاران از طرف دیگر باعث شده است که تولیدات این شرکت مجددا متوقف شود. تمام این مسائل باعث شده است که مشتریان معترض این شرکت همچنان بلاتکلیف بمانند و انتظار می‌رود که وضعیت حواله داران کوپا T210 هرچه سریع‌تر توسط قانون‌گذاران مشخص شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*