خروج شیائومی از فهرست تحریم های آمریکا

شیائومی رسماً از فهرست تحریم های آمریکا خارج شد

شرکت شیائومی به صورت رسمی از فهرست تحریم های آمریکا خارج شد. دونالد ترامپ در آخرین روزهای دوره ریاست جمهوری خود، شیائومی را یک شرکت تحت نظر دولت کونیستی چین اعلام کرده بود.

ایالات متحده به صورت رسمی شیائومی را از لیست سیاه تجارت خارج کرد. دادگاه منطقه‌ای کلمبیا دستوری را صادر کرده است که برچسب «شرکت نظامی کمونیستی چینی» را از روی نام برند شیائومی برمی‌دارد و این یعنی هیچ ارتباطی بین شیائومی و دولت کمونیستی چین وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

دولت آمریکا با لغو تحریم شیائومی موافقت کرد

یکی از سخنگوهای شرکت شیائومی می‌گوید «این کمپانی از اعتماد و حمایت کاربران، شرکا، کارمندان و سهام‌داران خود در سراسر جهان سپاس‌گذار است. این شرکت عملکردی شفاف دارد و در بازارهای عمومی به صورت مستقل اداره و مدیریت می‌شود و به همین شکل هم به ارائه محصولات و خدمات به کاربران خود ادامه خواهد داد.

دونالد ترامپ در واپسین روزهای ریاست جمهوری خود در ژانویه گذشته شیائومی را به فهرست تحریم های آمریکا اضافه کرد. شیائومی با مطرح کردن یک شکوائیه این موضوع را پیگیری کرد و در ماه مارس دستور موقت لغو تحریم را اخذ کرد. سپس اوایل ماه جاری میلادی بین مدیران شرکت شیائومی و دولت ایالات متحده توافق حاصل شد. خبری که امروز منتشر شده، نتیجه شکایت شیائومی است و از انتظار می‌رود به زودی حکم قطعی آن نیز صادر شود.