قطعات چینی

استفاده از قطعات چینی به جای قطعات ایرانی توسط ایران خودرو

کریمی قدوسی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت قطعات چینی به کشور وارد و با نام و برچسب تولید داخل در اختیار شرکت ایران خودرو قرار می‌گیرد.

جواد کریمی قدسی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در یکی از جلسه‌های مجلس عنوان کرد من در روزی که نمایندگان مجلس به علیرضا رزم حسینی رأی اعتماد دادند یعنی در تاریخ 8 مهر سال گذشته،‌ از وزیر صمت 4 سؤال در ارتباط با عملکرد وزارتخانه پرسیدم.

او در ادامه عنوان کرد که واردات بیش از حد و قاچاق کالا باعث شده است تا حدود 40 هزار واحد صنعتی تعطیل شود و نیمی از تولید سقوط کند. گفتنی است که تا به امروز چیزی حدود یک دوم واحدهای صنعتی تعطیل شده‌اند. این در صورتی است که وزیر تنها با یک امضا می‌تواند از ورود بیش از حد کالا به کشور جلوگیری کند و تولید داخل را تحت حمایت خود قرار دهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در ادامه مدعی شد که حسین فریدون طی یک تماس تلفنی با تقلید صدای رئیس جمهور دستور داد که بعضی از کالاهای دپو شده در گمرک بندر رجایی شهر ترخیص شوند. من در مجلس هشتم این مسئله را اطلاع‌رسانی کردم و مقام معظم رهبری از رئیس جمهور کشور درخواست کرد که در ارتباط با این موضوع توضیحاتی را ارائه کند. در وزارت‌خانه صمت تعدادی کارشناس حضور دارند که قدرت آن‌ها از وزیر بیشتر است و وزیر تنها گوش به فرمان آن‌ها است. لازم است وزیر با استفاده از اختیارات قانونی خود از تخلفات این کارشناسان جلوگیری کند تا بدین واسطه تولید کنندگان داخلی تعطیل شده مجددا شروع به کار کنند.

فروش قطعات چینی با برچسب تولید داخل

وی در ادامه بیان کرد که به تازگی از خط تولید قطعات ایران خودرو در شهر مشهد که در دوران تحریم‌های سخت‌گیرانه آمریکا به تولید قطعات باکیفیتی مشغول بود بازدید به عمل آوردیم و این خط تولید هم‌اکنون تعطیل شده است، چرا که از سوی دیگر یک شرکت، قطعات چینی را با نام و برچسب تولید داخل در اختیار شرکت ایران خودرو قرار می‌داد.

یکی از اصلی‌ترین دلایل چند برابر شدن قیمت خودرو در بازار کنونی واردات قطعات است و این در صورتی است که وزیر قدرت آن را دارد که تنها در عرض 6 ماه مانع از واردات بیش از حد شود، اما این کار بنا بر دلایل مختلف صورت نمی‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*