تولید خودرو در کشور

سایپا موفق به کسب رتبه نخست تولید خودرو در کشور شد

شرکت سایپا با تولید ۶۶ هزار و ۶۹۴ دستگاه خودرو در ماه‌های اردیبهشت و فروردین امسال، موفق به کسب رتبه نخست تولید خودرو در کشور شده است.

وزارت صمت به تازگی آمار رسمی تولید خودرو در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرده است که مطابق با آن رتبه نخست تولید خودرو در ماه‌های اردیبهشت و فروردین امسال به شرکت سایپا تعلق گرفته است. بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، شرکت سایپا از نخستین روزهای امسال تا انتهای اردیبهشت موفق به تولید ۶۶ هزار و ۶۹۴ دستگاه خودرو شده است که مقایسه این آمار با مدت زمان مشابه سال گذشته مشخص می‌سازد که سایپا در این حوزه رشد ۲۴ درصدی داشته است. شرکت خودروسازی سایپا در اردیبهشت امسال موفق شده ۳۲ هزار و ۹۷۷ دستگاه اتومبیل سواری تولید کند و همچنین با تولید ۴ هزار و ۶۶۶ دستگاه وانت و پیکاپ تیراژ تولید این نوع از خودرو را افزایش داده است.

علاوه بر این شرکت سایپا طی ماه قبل ۵۳ دستگاه اتومبیل کاری و تجاری سنگین را نیز به تولید رسانده است. نتایج به دست آمده از آمار کلی حاکی از آن است که سایپا در اردیبهشت سال جاری توانسته تا ۵۳ هزار و ۶۷۲ دستگاه اتومبیل را در انواع کلاس‌های خودرو به تولید برساند.

این شرکت خودروسازی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال ۵۳۸ هزار و ۵۲۳ دستگاه اتومبیل سواری به تولید رسانده است که مقایسه این آمار با مدت زمان مشابه در سال گذشته مشخص می‌سازد که تولید خودرو سواری در شرکت سایپا با رشد ۲۴.۱ درصدی همراه شده است.

سایپا طی سال ۱۴۰۰ موفق شده هزار و ۱۰۷ دستگاه وانت تولید کند که مقایسه این آمار با سال ۱۳۹۹ خبر از رشد ۲۵.۳ درصدی سایپا در زمینه تولید این نوع از خودرو می‌دهد. همچنین سایپا از نخستین روزهای سال جاری ۶۴ دستگاه اتومبیل کار و تجاری سنگین تولید کرده است که این مسئله باعث شده تا سایپا در زمینه تولید این از خودرو با رشد ۲۸ درصدی روبه‌رو شود.

کسب رتبه نخست تولید خودرو در کشور توسط سایپا

گزارش منتشر شده از سوی وزارت سمت حاکی از آن است که شرکت سایپا در سال جاری نسبت به رقیب اصلی خود یعنی شرکت ایران خودرو ۷۲۵ دستگاه خودروی بیشتری تولید کرده است و به همین خاطر موفق به کسب رتبه نخست تولید خودرو در کشور شده است. همچنین شرکت سایپا بر خلاف طیف گسترده‌ای از شرکت‌های دیگر در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری با رشد تولید مواجه شده است.

همچین مطابق با آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت، فعالیت شرکت سایپا در ثبت رشد ۱۱.۲ درصدی تولید خودرو در کشور تأثیر مستقیم داشته است و افت تولید دیگر شرکت‌های خودروسازی در سایه رشد تولید شرکت سایپا پنهان شده است.

رتبه نخست تولید خودرو