پرآپشن ترین خودروهای داخلی

با پرآپشن ترین خودروهای داخلی آشنا شوید

طی سال‌های گذشته خودروهای داخلی زیادی به بازار کشور عرضه شده است. ما در این مقاله پرآپشن ترین خودروهای داخلی را به شما معرفی می‌کنیم.

ما در این مقاله پرآپشن ترین خودروهای داخلی را به شما معرفی خواهیم کرد. این خودروها با وجود بالا رفتن قیمت‌ها و شرایط نابسامان بازار خودرو کشور،‌ همچنان مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. لازم به ذکر است که تمام این اتومبیل‌ها در شرکت های خودروسازی سایپا و ایران خودرو به تولید رسیده‌اند و ما خودروهای چینی و خارجی حاضر در بازار ایران را در این لیست قرار نداده‌ایم. خودروهای موجود در این لیست دارای امکانات و آپشن‌های بیشتری نسبت به رقبا هستند که افراد می‌توانند با خرید این خودروها از امکانات بهره‌مند شوند.

معرفی پرآپشن ترین خودروهای داخلی

۱- دنا پلاس توربو اتوماتیک

پرآپشن ترین خودروهای داخلی - دنا پلاس

شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۹۳ از نسل چهارم اتومبیل سمند تحت عنوان دنا رونمایی کرد. این اتومبیل با سایر محصولات خانواده سمند شباهت فراوانی دارد که همین مسئله باعث شده تا مشتریان تمایل چندانی برای خرید آن نداشته باشند، شرکت ایران خودرو به همین علت و به دنبال عدم استقبال حداکثری از دنا معمولی تصمیمی گرفت تا فیس لیفت این خودرو را با نام دنا پلاس به تولید و عرضه برساند. خودرویی که پس از گذشت چند مدت از عرضه اولیه با موتور توربوشارژ و جعبه دنده اتوماتیک روانه بازار شد.

دنا پلاس یکی‌ از بهترین محصولات شرکت ایران خودرو محسوب می‌شود و دارای امکانات زیادی است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به سیستم تهویه اتوماتیک، تیوتر، سانروف، رهیاب، ۴ عدد بلندگو، آینه‌های جانبی تاشو برقی، بلوتوث، آنتن سقفی جدید (shark fin)، پورت USB، فرمان برقی حساس به سرعت با روکش چرمی و سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی اشاره کرد.

۲- ایران خودرو تارا

پرآپشن ترین خودروهای داخلی - تارا

شرکت‌های خودروسازی داخلی و به ویژه شرکت ایران خودرو پس از خروج شرکت‌های خودروسازی معروف دنیا از ایران با ضرر چشم‌گیری روبه‌رو شدند. یکی از عمده ضررهایی که به شرکت ایران خودرو وارد شد و باعث شد که برنامه‌های این شرکت به طور کلی به هم بریزد، منتفی شدن پروژه مونتاژ پژو ۳۰۱ بود.

ایران خودرو به دنبال لغو این پروژه و برای جبران ضرر ناشی از آن تصمیم گرفت تا اتومبیلی را با کد K132 روانه بازار کند. اتومبیلی که پس از گذشت مدتی تارا نام‌گذاری شد. شرکت ایران خودرو در تلاش است که از تارا را به عنوان نسخه بومی‌سازی شده پژو ۳۰۱ رونمایی کند؛ اما این مسئله بسیار دشوار است و ایران خودرو در ایده‌آل‌ترین شرایط تنها می‌تواند از آن به عنوان عضو جدید پلاس‌های خود رونمایی کند.

شرکت ایران خودرو با هدف منطقی نشان دادن قیمت این اتومبیل و همچنین ایجاد تفاوت میان آن با خودروهای دیگر مانند رانا پلاس و دنا پلاس، امکانات زیادی را برای این اتومبیل در نظر گرفته است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به فرمان حساس به سرعت، دو کیسه هوا، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها،‌ آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش در سربالایی اشاره کرد.

۳- سایپا شاهین

پرآپشن ترین خودروهای داخلی - شاهین

یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های شرکت‌های خودروسازی داخلی طولانی بودن پروسه‌های طراحی و تولید خودرو است که بارزترین نمونه آن، فرآیند تولید و عرضه شاهین یا سمند است. خودرو شاهین به عنوان یکی از پر سر و صداترین اتومبیل‌های بومی شناخته می‌شود،‌ شرکت سایپا در ابتدا در سال ۱۳۹۷ از این اتومبیل رونمایی کرد؛ اما این اتومبیل در سال جاری به تولید انبوه رسید و وارد بازار شد. این در صورتی است که بین نسخه‌های مونتاژی و نسخه اولیه این اتومبیل تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

سایپا شاهین هم‌اکنون یکی از پرآپشن ترین و گران قیمت‌ترین سدان‌های شرکت سایپا محسوب می‌شود. شرکت سایپا برای این اتومبیل امکانات فراوانی را در نظر گرفته است که سانروف، تریم چرمی کابین، دو کیسه هوا، دی لایت و اتولایت، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم چند رسانه‌ای به همراه چهار بلندگو و آینه‌های جانبی تاشو برقی تنها گوشه‌ای از آن‌ها هستند. اصلی‌ترین و سخت‌ترین رقیب داخلی این اتومبیل مطابق با اظهارات کارشناسان، خودرو تارا است.

۴- ساینا G

پرآپشن ترین خودروهای داخلی - ساینا جی

از یکی دیگر از پرآپشن ترین خودروهای داخلی ، می‌توان به ساینا G اشاره کرد. یکی از مرسوم‌ترین روش‌هایی که شرکت‌های خودروسازی ایرانی به منظور نگه داشتن محصولات خود روی خط تولید انجام می‌دهند، تولید و عرضه فیس‌لیفت‌های متعدد است. ساینا G نیز یکی از اتومبیل‌هایی است که بر پایه همین روش به تولید رسیده است، زیرا نسخه اولیه و اصلی ساینا خود به عنوان فیس لیفت تیبا به بازار عرضه شده بود و اکنون ساینا G نیز نسخه فیس لیفت خودرویی است که خود به عنوان یک فیس لیفت تولید شده بود.

بر اساس اخبار منتشره شده، شرکت سایپا در تلاش است که ساینا G را با یک طراحی زیبا روانه بازار کند. برای این اتومبیل یک‌سری امکانات رفاهی در نظر گرفته شده است که تریم چرمی کابین، آینه‌های جانبی با تنظیم دیجیتال،‌ سیستم صوتی به همراه چهار بلندگو و نمایشگر،‌ سنسور فشار باد تایرها، سیستم تهویه دیجیتال و سیستم کنترل پایداری نمونه‌ای از آن‌ها هستند.

۵- کوییک S و کوییک R

پرآپشن ترین خودروهای داخلی - کوییک اس و آر

یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین قسمت‌های بازار اتومبیل ایران، سگمنت هاچ بک است. تمامی شرکت‌های خودروسازی داخلی نهایت تلاش خود را می‌کنند تا حداقل چند محصول را در این رده تولید و روانه بازار کنند. شرکت سایپا نیز از این قاعده مستثنی نیست و پس از گذشت مدتی از تولید و عرضه ساینا، نسخه‌های هاچ بک این اتومبیل را تحت عنوان کوییک به بازار عرضه کرد.

شرکت پارس خودرو پس از گذشت مدتی از معرفی کوییک، تولید نسخه پرآپشن‌تر این اتومبیل را تحت عنوان کوییک R و به منظور جایگزینی دو اتومبیل رنو ساندرو و برلیانس H320 از سال ۱۳۹۸ آغاز کرد. کوییک R در واقع نمونه پرآپشن‌تر خودرو کوییک معمولی است که با قیمتی بیشتر از کوییک معمولی به فروش می‌رسد.

مشخصات فنی خودرو کوییک R خیلی ممتاز نیست؛ اما امکانات رفاهی مناسب با قیمت نسبتا کم این خودرو باعث شده تا به فروش قابل قبولی دست پیدا کند. برای نمونه‌ای از امکانات این خودرو می‌توان به آینه‌های جانبی برقی، تریم دو رنگه کابین و بدنه، سیستم تهویه دیجیتال و سیستم صوتی با چهار بلندگو اشاره کرد.

شرکت سایپا در آغاز سال جاری، تصمیم گرفت تا نسخه فیس لیفت با امکانات‌تر کوییک را تحت عنوان کوییک S روانه بازار کند. این اتومبیل هم از نظر ظاهری زیباتر از کوییک شده است و هم این که به امکانات بیشتری از جمله غربیلک فرمان جدید، دریچه گاز برقی و موتور با استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*