سیستم عامل هارمونی

هواوی زمانبندی انتشار سیستم عامل هارمونی را برای 100 محصول خود اعلام کرد

شرکت هواوی زمانبندی انتشار سیستم عامل هارمونی – HarmonyOS را برای 100 محصول خود در دسته‌های مختلف اعلام کرد.

شرکت هواوی در رویدادی که در 12 خرداد برگزار شد نسخه 2.0 سیستم عامل هارمونی را معرفی کرد. این غول فناوری علاوه بر اینکه در این مراسم از محصولات جدید خود نظیر تبلت‌های میت پد پرو و ساعت‌های هوشمند سری واچ 3 بر پایه این سیستم عامل پرده برداشت، از محصولات قبلی خود غافل نشد و برنامه دقیق به‌روزرسانی 100 محصول در دسته‌های مختلف را به HarmonyOS منتشر کرد.

زمانبندی انتشار سیستم عامل هارمونی

گام اول: آغاز به روزرسانی از 12 خرداد

هواوی در همان روز مراسم یعنی 12 خرداد برای 4 محصول رده‌بالا یعنی میت 40، سری P40، سری میت 30 و تبلت میت پد پرو (نسل اول) شرایط به روزرسانی به HarmonyOS را فراهم کرد.

گام دوم: سه ماهه سوم 2021

این غول فناوری چینی قصد دارد در سه ماهه سوم سال 2021 به روزرسانی سیستم عامل هارمونی را برای گوشی‌های سری Mate 20، گوشی‌های نوا 6، نوا 7 و نوا 8 و همچنین تبلت هواوی MatePad منتشر کند.

گام سوم: سه ماهه چهارم 2021

در سه ماهه چهارم سال 2021 میلادی نیز تلویزیون های هوشمند هواوی سری V و S به همراه گوشی‌های سری Mate 20 X به روزرسانی سیستم عامل اختصاصی هواوی را دریافت خواهند کرد.

گام چهارم: نیمه اول 2022

هواوی سرانجام در نیمه اول سال 2022 میلادی HarmonyOS را برای گوشی‌های قدیمی‌تری نظیر سری میت 10، میت 9، نوا 5، پی 20، پی 10، تبلت M5 و تلویزیون‌های قدیمی‌تر سری V منتشر خواهد کرد.

سیستم عامل هارمونی

گفتنی است سیستم عامل اختصاصی هواوی طی مدت کوتاهی پس از انتشار نسخه پایدار با استقبال زیاد کاربران مواجه شده و طی یک هفته توانست به آمار نصب 10 میلیون دستگاه مختلف دست پیدا کند. طبق اعلام شرکت هواوی، به‌روزرسانی به نسخه 2.0 سیستم عامل هارمونی باعث حذف اطلاعات دستگاه کاربران نخواهد شد. از این رو کاربران محصولات این شرکت چینی می‌توانند با اطمینان کامل سیستم عامل دستگاه خود را به این نسخه ارتقا دهند.