اینترنت خانگی

رفع مانع بزرگ توسعه اینترنت خانگی با بازپس‌گیری بخش‌های مهمی از مخابرات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی توییتری خود از رفع مانع بزرگ توسعه اینترنت خانگی خبر داد و آن را یک اتفاق مهم در صنعت ارتباطات کشور دانست.

مسئولان مربوطه طی سال‌های گذشته همواره انحصار ذاتی امکانات پایه زیرساختی و نحوه عملکرد آن را به عنوان دلایل بزرگ عدم رشد ارتباطات ثابت در کشور معرفی می‌کردند، اما اکنون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی از رفع موانع اصلی در حوزه ارتباطات ثابت خبر داد.

مانع بزرگ توسعه اینترنت خانگی رفع شد

اینترنت خانگی

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی توییتری خود با اشاره به اینکه اتفاق مهمی در صنعت ارتباطات رخ داده نوشت:

امروز پس از 3 سال پیگیری و تلاش، دولت لایحه «بازپس‌گیری کانال‌ها، داکت‌ها و حوضچه‌های مخابراتی از مخابرات ایران» را به تصویب رساند. پس از خصوصی‌سازی مخابرات، این «تصرف» یک مانع جدی برای توسعه اینترنت خانگی بود.

گفتنی است عدم سرمایه‌گذاری بلند مدت در این حوزه نیز باعث شد تا بخش ارتباطات ثابت همانند حوزه سیار به پیشرفت خوبی دست پیدا نکند؛ چراکه دوره بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های پهن‌باند ثابت حدود ۶ تا ۷ سال است، اما اکنون برآوردها نشان می‌دهد بازگشت سرمایه در این حوزه حدود ۱۲ تا ۱۳ سال به طول می‌انجامد که در چنین شرایطی سرمایه‌گذاران به دلیل دیر بازده بودن به این حوزه ورود پیدا نمی‌کنند. در واقع برای این بخش باید سرمایه‌گذاری در حوزه شبکه مادر مخابراتی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و هم در حوزه زیرساخت‌های مخابراتی شهری و دسترسی از سوی شرکت مخابرات به انجام برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*