مصرف باتری در سیستم عامل هارمونی

مقایسه مصرف باتری در سیستم عامل هارمونی و اندروید ؛ ادعای هواوی درست است؟

در این مطلب مصرف باتری در سیستم عامل هارمونی را در برابر رابط کاربری EMUI مبتنی بر اندروید مقایسه می‌کنیم تا ببینم ادعای هواوی صحت دارد یا خیر؟

سیستم عامل جدید هواوی با نام هارمونی به تازگی برای دستگاه‌های هوشمند عرضه شده است. هواوی اعلام کرده، مصرف بهینه باتری و شارژدهی بیشتر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم عامل محسوب می‌شود. این ادعا در آزمایش‌های جدید ثابت شده و کاربران و کارشناسان، عملکرد مثبت هارمونی او اس در مصرف باتری را تایید کرده‌اند. در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم و مقایسه‌ای بین مصرف باتری و زمان شارژدهی در سیستم عامل هارمونی و رابط کاربری اندرویدی EMUI 11 خواهیم داشت.

چرا مصرف باتری در سیستم عامل هارمونی بهینه است؟

سیستم عامل هارمونی بر مبنای میکروکرئل توسعه یافته و با توجه به بهینه‌سازی‌های انجام شده روی آن، قادر خواهد بود مدیریت بهتری روی مصرف انرژی داشته باشد. به همین خاطر است که هواوی ادعا کرده مصرف باتری یک دستگاه مجهز به هارمونی او اس باید از یک دستگاه اندرویدی کمتر باشد. هواوی در مراسم معرفی نسخه ۲.۰ هارمونی او اس تاکید کرد که این سیستم عامل جدید در یک دستگاه نمونه مثل گوشی هوشمند پرچمدار هواوی میت ۴۰ پرو با نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتزی می‌تواند ۵.۱ ساعت شارژدهی برای انجام بازی‌های با گرافیک سنگین داشته باشد.

هواوی این گوشی را با سیستم عامل اندروید و رابط کاربری EMUI در شرایط یکسان تست کرد تا مقایسه‌ای برای مصرف باتری در سیستم عامل هارمونی و اندروید داشته باشد. در این تست، هواوی میت ۴۰ پرو با سیستم عامل اندروید به زمان شارژدهی ۴.۷ ساعته رسید که نشان می‌دهد عملکرد هارمونی او اس در مصرف باتری بهینه‌تر است. جالب‌تر این که گوشی آیفون ۱۲ پرو با سیستم عامل آی او اس ۱۴ در شرایط یکسان به شارژدهی ۳.۹ ساعت رسید که فاصله زیادی با زمان شارژدهی هارمونی او اس و EMUI دارد.

مصرف باتری در سیستم عامل هارمونی

طبق تست انجام شده، فاصله سیستم عامل هارمونی با EMUI 11 مبتنی بر اندروید از نظر زمان شارژدهی خیلی زیاد نیست، اما اختلاف زیادی با iOS 14 وجود دارد. این مساله به خوبی برتری سیستم عامل اختصاصی جدید هواوی در مدیریت انرژی و مصرف و شارژدهی باتری را نشان می‌دهد.

به تست‌های آزمایشگاهی هواوی اعتماد کنیم؟

اما آیا ادعاهای هواوی و تست‌های آزمایشگاهی این شرکت قابل اعتماد است؟ یکی از بهترین روش‌هایی که به وسیله آنها می‌توانیم درستی ادعای شرکت‌ها در عملکرد دنیای واقعی را بسنجیم، انجام تست‌های مستقل است. در مورد بخش باتری و مدت زمان شارژدهی، تست استقامت یا Endurance Test یکی از آزمایش‌هایی است که می‌تواند عملکرد دستگاه در این زمینه را به خوبی نشان دهد. اکنون گوشی هواوی میت ۴۰ پرو پلاس در یک آزمون مستقل در دو نسخه هارمونی او اس ۲.۰ با شماره ساخت ۲.۰.۰۱۱۶ و به‌روزرسانی نزدیک به ۳ گیگابایتی و همچنین نسخه مجهز به رابط کاربری EMUI با شماره ساخت ۱۱.۰.۰.۱۷۷ مورد مقایسه قرار گرفته است تا ببینیم عملکرد این گوشی در دو سیستم عامل مختلف در بخش شارژدهی باتری چگونه است. قابل ذکر است که این گوشی از باتری با ظرفیت ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.

در این تست از نرم افزار چینی بررسی عملکرد باتری با نام Battery DOG App استفاده شده است. این نرم افزار برای پلتفرم اندروید طراحی شده و بدون هیچ مشکلی روی سیستم عامل هارمونی نیز اجرا می‌شود. در این تست، نتایجی مانند آزمون‌های رندرینگ انیمیشن، مرور وب، اجرای ویدیو و اعمال بار سنگین پردازشی به سی پی یو و جی پی یو در حلقه بی نهایت به نمایش درمی‌آید. در نهایت به وسیله این نرم افزار، عملکرد واقعی دستگاه با نمایش میزان شارژ مصرف شده تحلیل و بررسی می‌شود.

در این تست، حالت تست طول عمر باتری بی نهایت مورد استفاده قرار گرفته که جهت بررسی عملکرد کامل باتری تا رسیدن به شارژ ۱ درصد و تخلیه کامل باتری، طول می‌کشد. در ادامه، گوشی دوباره به شارژر متصل و روشن می‌شود تا بتوانیم نتایج تست را ببینیم.

مصرف باتری در سیستم عامل هارمونی

پس از طی کردن چرخه تست و شارژ دوباره گوشی، هواوی میت ۴۰ پرو پلاس با رابط کاربری EMUI 11 مبتنی بر اندروید، شارژدهی ۴۱۲ دقیقه و ۲۹ ثانیه را ثبت کرد. این گوشی با استفاده از سیستم عامل هارمونی به شارژدهی ۴۵۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه رسید.

مصرف باتری در سیستم عامل هارمونی

در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که با یک تناسب ساده، هارمونی او اس ۲.۰ نسبت به EMUI 11 مبتنی بر اندروید، ۹.۷ درصد شارژدهی بهتری داشته است. هواوی نیز پیش از این اعلام کرده بود که شارژدهی باتری در هارمونی او اس ۸.۵ درصد نسبت به اندروید بهبود پیدا کرده است؛ بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که ادعای هواوی کاملا درست بوده و می‌توانیم به آن اعتماد کنیم. به این ترتیب با یک سخت افزار یکسان و فقط با تعویض سیستم عامل به هارمونی او اس هواوی می‌توانیم حدود ۱۰ درصد عملکرد گوشی در زمینه شارژدهی و مصرف باتری را بهبود ببخشیم. این بهبود شارژدهی، امری است که به وسیله استفاده بهینه‌تر هارمونی او اس از منابع سخت افزاری و اتلاف کمتر توان با بهینگی بیشتر دستگاه به دست آمده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. تمامش دروغه..این گوشی ساز منفور وابسته به ارتش ویروس ساز چین،همه چیزش فیک و بنجله

  2. با درود، در کنار تمامی تبلیغات برای سیستم عامل هواوی بهتره سابقه هواوی در زمینه دست کاری در تستها رو در نظر بگیرید، همچنین در زمینه امنیت در گوشی‌های هوآوی، جمع آوری اطلاعات کاربران بدون اجازه کاربران که خود هواوی هم در گذشته اذعان داشته، خلاصه اینکه سوابق شرکتها در صداقت و همچنین جاسوسی از کاربران به نظر من مهمتر از بازدهی باطری هست و البته دلایل بسیاری برای برتری اندروید و آی او اس بر سیستم عامل هواوی وجود داره، با سپاس

    • دوست عزیز تمامی دستگاه هایی که به اینترنت متصل میشن ناامن هستن

      الکی خودتون گول نزنید و بیاید صادق باشیم تمامی دستگاه ها و تمامی نرم افزارها بدون اینکه شما متوجه بشید راحت اطلاعات شما را دارن سرقت میکنن

      پس‌ زیاد شور نزنید