فیلم های جدید مارول

نگاهی به فیلم های جدید مارول در سال 2021 و پس از آن

در این مقاله به معرفی فیلم های جدید مارول در فاز چهارم و پنجم پرداخته‌ایم و تمامی اطلاعات منتشر شده از آن‌ها را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

فیلم های جدید مارول جذاب‌تر از گذشته به نظر می‌رسند و می‌توانند نظر طرفداران آثار ابرقهرمانی و اکشن را جلب کنند.

فاز چهارم دنیای سینمایی مارول (MCU) به دلیل شیوع کرونا ویروس با تاخیر رو به رو شد اما این اتفاق در نهایت با بیوه سیاه (Black Widow) رقم خورد. اما این تنها یک آغاز است و حداقل 13 فیلم بزرگ دیگر در راه هستند.

فیلم های جدید مارول در سال 2021 و پس از آن

داستان ناتاشا رومانوف (Natasha Romanoff) و اسکارلت جوهانسون با دنیای سینمایی مارول به پایان رسیده اما شخصیت‌های تازه‌ای به‌زودی جای او را خواهند گرفت. امسال، 3 فیلم مارولی دیگر داریم و 4 فیلم دیگر هم در سال 2022 به نمایش در می‌آیند. در ادامه با این آثار هیجان انگیز آشنایی پیدا کنید.

– فیلم Shang-Chi And The Legend Of The Ten Rings

فیلم های جدید مارول

  • تاریخ اکران: 3 سپتامبر 2021 (12 شهریور 2021)

«شانگ-چی و افسانه ده حلقه» یکی از موردانتظارترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول در سال 2021 است که برای اولین بار، یک ابرقهرمان آسیایی را به طرفداران معرفی می‌کند؛ کسی که یکی از اعضای آتی تیم انتقام جویان هم خواهد بود.

شانگ-چی مرد جوانی است که از کودکی توسط پدرش آموزش دیده تا به یک قاتل حرفه‌ای تبدیل شود و بتواند برای سازمان تروریستی ده حلقه فعالیت کند اما او علاقه‌ای به انجام این کار ندارد و تصمیم می‌گیرد که زندگی تازه‌ای را در آمریکا آغاز نماید. با این حال، شرایط مطابق میل شانگ-چی پیش نمی‌رود و ناخواسته درگیری اتفاقاتی می‌شود که ریشه در گذشته‌ی او دارد.

در این فیلم، بازیگرانی همچون سیمو لیو، آکوافینا، تونی لیانگ و میشل یئو به ایفای نقش می‌پردازند. کارگردانی اثر هم برعهده دستین دنیل کرتون (Daniel Cretton) است تا پیش از این آثار کوچک و مستقلی را تولید کرده است. شانگ-چی و افسانه ده حلقه در تاریخ در تاریخ 3 سپتامبر 2021 (12 شهریور 1400) به اکران سینماهای جهان در می‌آید.

– فیلم Eternals

فیلم های جدید مارول

  • تاریخ اکران: 5 نوامبر 2021 (14 آبان 1400)

از میان تمامی فیلم های جدید مارول که تریلرشان منتشر شده یا اطلاعاتی از آن‌ها در دسترس قرار دارد، فیلم «اترنالز» شاید ناشناخته‌ترین اثر باشد. این فیلم، ابرقهرمانان کاملا جدیدی را معرفی می‌کند که چندان مشهور نیستند اما احتمالا پس از اکران اثر، طرفداران زیادی پیدا خواهند کرد. داستان در رابطه با یک نژاد قدرتمند از ابرانسان‌ها است که با نام «جاودانگان» شناخته می‌شوند؛ آن‌ها که برای هفت هزار سال به صورت مخفیانه بر روی زمین زندگی کرده‌اند، با ظهور دوباره‌ی یک دشمن سنتی، مجبور می‌شوند که با یکدیگر متحد شده و به مبارزه برخیزند.

برگ برنده‌ی فیلم، تیم بازیگران آن است که می‌تواند هر کسی را هیجان‌زده کند و شامل آنجلینا جولی، کیت هرینگتون، کمیل نانجیانی، ریچارد مدن و سلما هایک می‌شود. کارگردانی اثر هم برعهده کلوئی ژائو (Chloé Zhao) است که امسال توانست اسکار بهترین کارگردانی را بدست بیاورد. فیلم اترنالز که با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شده، احتمالا به یکی از عناوین شاخص و متفاوت مارول تبدیل خواهد شد.

– فیلم Spider-Man: No Way Home

فیلم های جدید مارول

  • تاریخ اکران: 17 دسامبر 2021  (26 آذر 1400)

سومین فیلم مستقل «مرد عنکبوتی» با بازی تام هالند که به نظر می‌رسید به دلیل عدم توافق سونی و مارول، به شکل دیگری رقم بخورد اما خوشبختانه مشکلات حل شد و این نسخه هم در دنیای سینمایی مارول اتفاق می‌افتد. مارول مدتی قبل، ایده‌‌ی مولتی ورس (Multiverse) یا همان دنیاهای موازی را معرفی کرد و این مسئله در قسمت سوم مرد عنکبوتی نیز نقش پررنگی خواهد داشت، زیرا این ابرقهرمان با تعدادی از شخصیت‌های قسمت‌های پیشین همانند الکترو (با بازی جیمی فاکس) و دکتر اختاپوس (با بازی آلفرد مویلینا) ملاقات می‌کند. گفته می‌شود که حتی اسپایدرمن‌های قبلی یعنی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد نیز در این نسخه حضور خواهند داشت.

همچنین حضور شخصیت‌های دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) و نیک فوری (ساموئل ال. جکسون) در فیلم تایید شده است. زندایا و مریسا تومی از قسمت‌های قبلی حضور دارند و کارگردانی فیلم هم همانند نسخه‌های پیشین، برعهده جان واتس است.

– فیلم Doctor Strange In The Multiverse Of Madness

فیلم های جدید مارول

  • تاریخ اکران: 25 مارس 2022 (5 فروردین 1401)

بندیکت کامبربچ در «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» نقش مهمی را ایفا خواهد کرد و پس از آن، او را در فیلم «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» مشاهده می‌کنیم. اسکات دریکسون (Scott Derrickson) که کارگردانی قسمت اول را برعهده داشت، به دلیل تفاوت‌های خلاقانه از این قسمت کنار گذاشت شد تا سم ریمی جای او را بگیرد. دریکسون می‌خواست که این نسخه را در ژانر ترسناک بسازد اما مارول با این مسئله مخالفت کرد.

دکتر استرنج یکی از قدرتمند‌ترین ابرقهرمانان دنیای سینمایی مارول است و این دنباله، قدرت‌های او را به چالش می‌کشد. از دیگر بازیگران این قسمت می‌توان به الیزابت اولسن (اسکارلت ویچ)، ریچل مک‌آدامز و چیوتل اجیوفور اشاره کرد. اگر فکر می‌کنید قسمت اول عجیب بود، باید بدانید که نسخه‌ی دوم شما را بیشتر غافل‌گیر می‌کند.

– فیلم Thor: Love & Thunder

فیلم های جدید مارول

  • تاریخ اکران: 6 مه 2022 (1 خرداد 1401)

«ثور 2» اثر نسبتا ناموفقی بود اما با تشکر از تایکا وایتیتی (Taika Waititi)، «ثور: رگناروک» فوق‌العاده از کار درآمد و این شخصیت را به اوج رساند. قسمت سوم اگرچه بامزه‌تر از نسخه‌های پیشین بود اما سیاهی‌های زیادی داشت، از جمله مرگ دوستان ثور و نابودی سرزمین‌اش. وایتیتی یکی از کمدی‌ترین قسمت‌های دنیای سینمایی مارول را ساخت و می‌توان انتظار داشت که قسمت چهارم حتی بهتر هم باشد.

تیم بازیگری این فیلم باورکردنی نیست و در کنار کریس همسورث، بازیگرانی همچون کریستین بیل، ناتالی پورتمن، تسا تامپسون، کریس پرت، جیمی الکساندر، دیو باتیستا، کارن گیلن و وین دیزل (در نقش گروت) حضور دارند. حتی راسل کرو نیز در نقش زئوس، حضوری افتخاری در فیلم خواهد داشت. با توجه به آزادی عمل بالایی که مارول به وایتیتی داده، از همین حالا می‌توانید مطمئن باشید که این نسخه هم ارزش تماشا کردن دارد.

– فیلم Black Panther: Wakanda Forever

فیلم های جدید مارول

  • تاریخ اکران: 8 ژوئیه 2022 (17 تير 1401)

«پلنگ سیاه» به کارگردانی رایان کوگلر، اثر موفقی بود و در حالی که طرفداران بی‌صبرانه در انتظار ساخته شدن نسخه‌ی دوم بودند، متاسفانه چادویک بوزمن دار فانی را وداع گفت. این بدین معنا بود که یا مارول باید توسعه‌ی قسمت دوم را کنار بگذارد و یا این بازیگر را جایگزین کند. اما قسمت دوم ساخته خواهد شد و به بررسی میراثی که این ابرقهرمان از خود بر جای گذاشته، می‌پردازد. مارول همچنین تایید کرده که هیچ بازیگری جای بوزمن را نخواهد گرفت.

اما باید توجه داشته باشید که پلنگ سیاه یک لقب است و هرکسی می‌تواند یک پلنگ سیاه جدید باشد. بنابر این دیر یا زود، یک شخصیت تازه این نقش را برعهده می‌گیرد. از بازیگران قسمت دوم می‌توان به لوپیتا نیونگو، دانای گوریرا، مارتین فریمن، لتیشیا رایت، وینستون دوک و  آنجلا باست اشاره کرد.

در کنار «واکاندا تا ابد»، قرار است یک سریال تلوزیونی هم پیرامون دنیای واکاندا ساخته شود که هنوز جزئیات آن مشخص نیست.

– فیلم The Marvels

فیلم های جدید مارول

  • تاریخ اکران: 11 نوامبر 2022 (20 آبان 1401)

شخصیت «کاپیتان مارول» در فاز سوم دنیای سینمایی مارول معرفی شد و در فاز چهارم با تیم‌اش بازخواهد گشت. بری لارسون یک بار دیگر نقش اصلی را برعهده دارد و در کنار او، بازیگرانی همچون تیونا پریس در نقش مونیکا رمبو و ایمان ولانی در نقش کامالا خان حضور خواهند داشت. ماجراهای قسمت اول در دوران دهه‌ی 90 میلادی اتفاق می‌افتاد اما داستان قسمت دوم در زمان حال رخ می‌دهد.

همکاری شخصیت‌های کامالا خان و کاپیتان مارول می‌تواند اتفاق جذابی برای طرفداران باشد. نقش منفی فیلم را زوی اشتن (Zawe Ashton) قرار است بازی کند اما هنوز از شخصیت او اطلاعاتی در دسترس نیست.

– فیلم Ant-Man And The Wasp: Quantumania

فیلم های جدید مارول

  • تاریخ اکران: 17 فوریه 2023 (28 بهمن 1401)

سال 2022 برای طرفداران مارول، دیوانه‌وار خواهد بود اما سال 2023 می‌تواند حتی بهتر هم باشد. اولین فیلم مارولی سال 2023، «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» است که مشابه نسخه‌های پیشین، پل راد و اوانجلین لیلی نقش‌های اصلی آن را برعهده دارند. مایکل داگلاس و میشل فایفر نیز بازخواهند گشت تا در کنار بازیگران جدیدی همچون جاناتان میجرز و کاترین نیوتون قرار بگیرند.

جذابیت اصلی فیلم را باید شخصیت منفی آن یعنی کانگ فاتح (Kang the Conqueror) بدانیم که پتانسیل بالایی دارد و حتی می‌تواند به تانوس بعدی دنیای سینمایی مارول تبدیل شود. همچنین باید به شیمی رابطه‌ی راد و لیلی هم اشاره کنیم که یکی از بهترین‌های مارول است.

– فیلم Guardians Of The Galaxy Vol. 3

فیلم های جدید مارول

  • تاریخ اکران: 5 مه 2023 (15 ارديبهشت 1402)

پس از اینکه جیمز گان (James Gunn) از کارگردانی قسمت سوم «محافظان کهکشان» اخراج شد، کمتر کسی انتظار داشت که او به این پروژه بازگردد اما نه تنها این اتفاق رخ داده بلکه گان، ساخت یک نسخه‌ی ویژه تلویزیونی از این مجموعه را نیز برعهده خواهد داشت.

در حال حاضر جزئیاتی از «محافظان کهکشان 3» در دست نیست اما گفته می‌شود که ماجراهای آن پس از «انتقام جویان: آخر بازی» رخ می‌دهد، جایی که استار لُرد در جستجوی گامورا است. از بازیگران این قسمت می‌توان به کریس پرت، دیو باتیستا، زوئی سالدانیا، وین دیزل، بردلی کوپر و کارن گیلن اشاره کرد.

– فیلم Blade

فیلم های جدید مارول

  • تاریخ اکران: نامشخص

«وسلی اسنایپس» تلاش‌های فراوانی کرد تا قسمت چهارم «بلید» ساخته شود اما موفق به انجام این کار نشد و در حالی که به نظر می‌رسید پرونده‌ی این مجموعه برای همیشه بسته شده، امتیاز آن دوباره به مارول رسید و آن‌ها تصمیم به احیای آن گرفتند. این بار اما ماهرشالا علی (Mahershala Ali) است که نقش مشهورترین خون آشام شرکت مارول را ایفا می‌کند.

تا اینجا، اطلاعات زیادی از فیلم منتشر نشده اما انتظار می‌رود که با یک اثر ترسناک بزرگسالانه رو به رو باشیم. متاسفانه طرفداران باید حداقل تا سال 2024 و آغاز شدن فاز پنجم دنیای سینمایی مارول، برای این اثر منتظر بمانند.

– فیلم Fantastic Four

فیلم های جدید مارول

  • تاریخ اکران: نامشخص

تاکنون سه فیلم از سری «چهار شگفت انگیز» عرضه شده که البته هیچ کدامشان خوب از آب درنیامدند و با انتقادات فراوانی رو به رو شدند. اما حالا که امتیاز مجموعه به مارول بازگردانده شده، آن‌ها برنامه‌های ویژه‌ای برای چهار شگفت انگیز محبوب دارند و می‌توانیم آن‌ها را در دنیای سینمایی مارول ملاقات کنیم.

انتظارات از این فیلم بالا است اما از آنجایی که کارگردانی آن برعهده‌ی جان واتس خواهد بود، می‌توانیم مطمئن باشیم که این نسخه‌ی کاملا جدید، کیفیتی در حد و اندازه‌ی سه‌گانه‌ی مرد عنکبوتی دارد. از این فیلم، اطلاعاتی منتشر نشده و حتی خلاصه‌ی داستان آن در دسترس نیست اما ساخت آن احتمالا از سال آینده آغاز می‌شود.

– فیلم Deadpool 3

فیلم های جدید مارول

  • تاریخ اکران: نامشخص

در حالی که اِلمان‌های ترسناک و بزرگسالانه‌ی فیلم بلید برای دیزنی چالش برانگیز است؛ «ددپول 3» را باید مشکل بزرگ‌تری به حساب آورد! دنیای سینمای مارول همواره برای خانواده مناسب بوده اما ددپول به طور کلی، سنخیتی با آثار خانوادگی ندارد و اگر هم درجه‌ی سنی آن را پایین‌ بیاورند، بدون شک شکست بزرگی خواهد خورد.

موفقیت ددپول از شوخی‌ها و سکانس‌های بزرگسالانه‌ای آمده که نمی‌توان حذف‌ شدن‌شان را متصور بود. خوشبختانه شرکت سازنده هم این مسئله را درک کرده و قصد تغییر دادن آن را ندارد. به گفته‌ی رایان رینولدز، فیلمبرداری قسمت سوم از سال آینده آغاز می‌شود.

با معرفی شخصیت‌هایی همچون دومینو و کیبل (Cable) در قسمت دوم، حالا نویسندگان برای نگارش فیلمنامه‌ی قسمت سوم آزادی بیشتری دارند اما از آنجایی که دیزنی برای مرتبط کردن دنیای مردان ایکس با دنیای سینمایی مارول، برنامه‌های زیادی دارد، ددپول 3 نیز باید کمی متفاوت‌تر ساخته شود تا در نقشه‌های مارول جای بگیرد.

– فیلم Captain America 4

فیلم های جدید مارول

  • تاریخ اکران: نامشخص

با اعلام بازنشستگی استیو راجرز، تصور می‌شد که شخصیت «کاپیتان آمریکا» نیز همراه با او بازنشسته شود اما در جریان پخش سریال «فالکون و سرباز زمستان»، ساخته شدن قسمت چهارم رسما تایید شد. در این فیلم، آنتونی مکی که نقش فالکون را بازی می‌کند، به عنوان کاپیتان آمریکای جدید معرفی خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا شارون کارتر نیز در این دنباله حضور دارد یا خیر.

در حال حاضر جزئیاتی از «کاپیتان آمریکا 4» منتشر نشده اما ورود یک کاپیتان آمریکای تازه به دنیای سینمایی مارول، اتفاق هیجان انگیزی برای طرفداران است.

و اما در کنار فیلم های جدید مارول، سریال‌های جذاب دیگری هم قرار است از سرویس دیزنی پلاس پخش شود که اتفاقات آن‌ها نیز در دنیای سینمایی مارول رخ می‌دهد و کاملا به فیلم‌ها مرتبط خواهند بود. اگر دنیای مارول را دنبال می‌کنید، این سریال‌ها را فراموش نکنید.

منتظر کدام یک از فیلم های جدید مارول هستید؟ نظرات خود را با ما در اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با احترام به نویسنده،، مثل اینکه کلا خبر ندارید از تاریخ اکران اینا،، فیلما بخاطر کرونا حداقل دو ماه عقب افتادن و رفتن برای سال 2022