لنز زوم پیوسته ۸۵-۲۰۰ میلی متری اوپو

معرفی لنز زوم پیوسته ۸۵-۲۰۰ میلی متری اوپو برای گوشی‌های هوشمند

لنز زوم پیوسته ۸۵-۲۰۰ میلی متری اوپو به همراه یک حسگر جدید RGBW و فناوری دوربین زیر نمایشگر شرکت اوپو برای گوشی‌های هوشمند معرفی شدند.

کمپانی اوپو چند روز پیش میزبان یک رویداد خبری ویژه در چین بود که در آن از آخرین دستاوردهای عکسبرداری موبایلی خود برای استفاده در گوشی‌های هوشمند پایان سال ۲۰۲۱ پرده برداشت. سیمون لیو، مدیر بخش تصویربرداری شرکت اوپو در این مراسم از یک حسگر جدید، یک لنز زوم متغیر و یک حسگر لرزشگیر با الگوریتم‌های پیشرفته برای کنترل پیکسل در دوربین‌های زیر نمایشگر پرده برداشت. در ادامه به معرفی این محصولات جدید خواهیم پرداخت.

لنز زوم پیوسته ۸۵-۲۰۰ میلی متری اوپو

حسگر دوربین جدید RGBW اوپو

حسگر دوربین RGBW اوپو، زیر پیکسل (ساب پیکسل) سفید  را به سه آرایه قرمز، سبز و آبی اضافه می‌کند و از فناوری ادغام ۴ پیکسل در ۱ پیکسل برای ثبت تصاویری بهتر استفاده می‌کند. اوپو می‌گوید حذف هر فیلتر رنگی باعث می‌شود ۶۰ درصد نور بیشتری ثبت شود و ۳۰ درصد نسبت به حسگرهای معمولی در کاهش نویز مؤثرتر باشد.

اوپو ادعا می‌کند که از فناوری فوق پیشرفته DTI برای تفکیک پیکسل‌های جذب کننده نور از یکدیگر استفاده کرده که می‌تواند تداخل پیکسل‌ها را کاهش و کیفیت تصویر را افزایش دهد. در سمتی دیگر فناوری ادغام ۴ پیکسل در ۱ پیکسل نیز باعث بهبود عملکرد رنگ‌ها و جلوگیری از الگوهای مویر می‌شود. این حسگر جدید قرار است از انتهای سال در گوشی‌های اوپو مورد استفاده قرار بگیرد.

لنز زوم پیوسته ۸۵-۲۰۰ میلی متری اوپو

یک ماژول دوربین با زوم پیوسته اپتیکال، جالب‌ترین معرفی اوپو در این رویداد بود. این ماژول دارای لنزی با عناصر متحرک است که امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال دائم بین فاصله کانونی ۸۵ و ۲۰۰ میلی‌متر را فراهم می‌کند. این ماژول دارای یک سنسور TMR است که به لنز اجازه می‌دهد در عین حرکت، دقیق و باثبات باشد. عناصر این لنز از ترکیبی از شیشه و پلاستیک با دو شیشه کروی بسیار نازک ایجاد شده‌اند. سپس یک موتور شفت هدایتگر نیز آن را به حرکت در می‌آورد. راه حل اوپو مشکلاتی همچون ناهماهنگی در تعادل رنگ و سفیدی بین دوربین‌ها در سیستم‌های چند دوربینه را برطرف می‌کند.

سازنده تاریخی را برای زمانی که می‌توانیم لنز زوم پیوسته ۸۵-۲۰۰ میلی متری اوپو را در یک گوشی هوشمند تجاری ببینیم، اعلام نکرده است. مسئله‌ای که وجود دارد، بزرگی این ماژول برای یک گوشی هوشمند است. به همین خاطر باید به یک سنسور کوچک‌تر با دیافراگم بسته‌تر متصل شود.

سیستم لرزشگیر ۵ محور اوپو

فناوری لرزشگیر جدید اوپو با لرزشگیر لنز و سنسور ادغام شده است. وقتی حرکت کم باشد، این سیستم از مکانیزم لنز برای جابجایی‌های افقی و عمودی استفاده می‌کند. زمانی که حرکت شدیدتر می‌شود، از لرزشگیر سنسور استفاده خواهد شد. این فناوری در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

الگوریتم خود توسعه دهنده اوپو برای نسل بعدی دوربین زیر نمایشگر

در نهایت مدیر بخش تصویربرداری اوپو در مورد یک الگوریتم جدید برای کنترل پیکسل‌ها در نسل بعدی دوربین زیر نمایشگر اوپو صحبت کرد.

این الگوریتم جدید با تراکم پیکسلی ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ روی دوربین کار می‌کند. اوپو در کنار سیم کشی و مدار پیکسل شفاف، وعده می‌دهد که رنگ و روشنایی به مراتب بهتری نسبت به دیگر دوربین‌های زیر نمایشگر را نیز ارائه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*