صدور گواهی تجرد

چگونگی صدور گواهی تجرد: از ثبت‌نام آنلاین تا مراجعه حضوری

صدور گواهی تجرد یک تاییدیه رسمی از سوی ثبت احوال است که مجرد بودن فرد را اثبات می‌کند. در ادامه نحوه گرفتن گواهی تجرد را آموزش خواهیم داد.

شاید بسیاری از ما تا به حال تنها اسم گواهی تجرد را شنیده باشیم و ندانیم که دقیقا چیست و به چه دردی می‌خورد. این گواهی که بر اساس اطلاعات موجود در شناسنامه فرد صادر می‌شود علاوه بر وضعیت تاهل و تجرد، موضوعات دیگری را نیز بیان می‌کند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

موضوع اصلی برای گرفتن گواهی تجرد، فرآیند آن است که شاید برای برخی از مردم گیج‌کننده باشد. همین باعث شد تا برای شما عزیزان گجت نیوزی آموزش کامل نحوه دریافت گواهی تجرد را تدوین کنیم تا از مراحل آنلاین و آفلاین آن کاملا مطلع شوید.

گواهی تجرد چیست؟

صدور گواهی تجرد

همان‌طور که گفتیم این گواهی جهت نشان دادن وضعیت فعلی تاهل افراد استفاده می‌شود؛ اما جزییات آن فراتر بوده و مسائل دیگری را نیز مانند سابقه ازدواج قبلی، زندگی مشترک منجر به جدایی بر اثر طلاق، فسخ نکاح، بذل یا انقضای مدت و فوت همسر شده را بیان می‌کند. بنابراین می‌تواند اهمیت زیادی برای فرد یا ارگانی که این گواهی را درخواست می‌کند داشته باشد.

چه مواقعی دریافت گواهی تجرد به کار می‌آید؟

صدور گواهی تجرد

گواهی تجرد برای استخدام در برخی مشاغل خاص، جهت سفر به خارج از کشور، ادامه تحصیل در برخی مقاطع و بلکه ثبت برخی ازدواج‌ها کارآمد خواهد بود. با این وجود هرکسی می‌تواند برای خود درخواست صدور گواهی تجرد داشته باشد و در مواقع ضروری آن را ارائه کند.

چگونه صدور گواهی تجرد را درخواست کنیم؟

در ابتدا باید بدانید هرکسی تنها می‌تواند برای خودش این درخواست را داشته باشد و افراد دیگر قادر به گرفتن این گواهی برای شما نیستند. فرآیند درخواست صدور گواهی تجرد در شروع کار اینترنتی بوده و بایستی به صفحه اینترنتی سازمان ثبت احوال مراجعه کنید. سپس با قرار دادن ماوس روی تب «میز خدمت الکترونیکی»، باید روی گزینه درخواست صدور گواهی تجرد کلیک کنید.

صدور گواهی تجرد

سپس صفحه‌ای درباره شرایط صدور این گواهی و چگونگی انجام آن نمایش داده می‌شود. پس از مطالعه مطالب، روی دکمه «دریافت خدمت» یک بار کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

صدور گواهی تجرد

حالا باید اطلاعات فردی خود را وارد کنید و پس از پر کردن تمامی فیلدها و فشردن دکمه ثبت درخواست، کد پیگیری مخصوص شما صادر می‌شود. با استفاده از این کد پیگیری می‌توانید در جریان مراحل صدور و آماده شدن تاییدیه‌تان قرار بگیرید.

صدور گواهی تجرد

پیگیری درخواست شما در صفحه اینترنتی دیگری انجام می‌شود که با کلیک روی این لینک در اختیار شما قرار می‌گیرد.

صدور گواهی تجرد

اینجا مرحله اینترنتی دریافت و صدور گواهی تجرد به پایان می‌رسد. از حالا به بعد بایستی وبسایت سازمان ثبت احوال را چک کنید تا هنگامی که گواهی شما آماده شد به ثبت احوال امور خارجه به آدرس تهران، خیابان امام خمینی، نبش شیخ هادی مراجعه کنید. البته دریافت این گواهی با در دست داشتن مدارک زیر امکان‌پذیر خواهد بود:

  • اصل و تصویر تمامی صفحات شناسنامه
  • اصل و تصویر کارت ملی
  • اصل رسید پرداخت هزینه: این مورد حین مراجعه حضوری انجام می‌شود و نرخ آن نیز طبق تعرفه جاری دریافت خواهد شد.

همان‌طور که بالاتر نیز اشاره کردیم، گواهی تجرد تنها به صاحب شناسنامه ارائه خواهد شد بنابراین حتما بایستی خود شخص یا وکیل قانونی وی جهت دریافت این گواهی اقدام کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*