تویوتا میرای

ثبت رکورد 1360 کیلومتر با یک باک هیدروژن برای تویوتا میرای

تویوتا میرای 2021 که به عنوان جدیدترین محصول تویوتا با فناوری پیل سوختی محسوب می‌شود توانست با یک باک هیدروژن رکورد 1360 کیلومتر را به ثبت برساند.

تویوتا یکی از نخستین خودروسازانی بود که توانست خودروهای هیدروژنی را به شکل انبوه تولید و به بازار عرضه کند. نسل دوم تویوتا میرای که در اواخر زمستان 2020 معرفی شد نیز به عنوان جدیدترین محصول تویوتا با فناوری پیل سوختی محسوب می‌شود. این خودرو در نسل جدید نسبت به قبل به پیشرانه قدرتمندتری مجهز شد و همچنین اکنون فضای بیشتری را به سرنشینان خود ارائه می‌دهد. از آنجا که هوندا مدتی قبل تولید خودروی هیدروژنی کلاریتی را به پایان رساند، تویوتا میرای را باید تنها محصول هیدروژنی در این کلاس دانست.

جزئیات رکوردشکنی تویوتا میرای

تویوتا میرای

فناوری پیل سوختی تا حدود زیادی به سیستم هیبریدی شبیه است، اما به دلیل حذف موتورهای احتراقی دیگر شاهد گازهای خروجی نخواهیم بود. این فناوری در تویوتا میرای با استفاده از سوخت هیدروژن باتری‌های را شارژ کرده و انرژی مورد نیاز برای روشن کردن موتور الکتریکی را تامین می‌کند. سرانجام نیروی تولیدی از پیشرانه چرخ‌های عقب را به راه خواهد انداخت.

تویوتا میرای

تویوتا میرای 2021 از 3 مخزن سوخت با ظرفیت کلی 141 لیتر برابر با 5.65 کیلوگرم هیدروژن و باتری‌های لیتیوم یونی 1.2 کیلووات ساعتی بهره می‌برد. این سدان همانند یک سدان تمام الکتریکی فقط 1920 کیلوگرم وزن دارد که کوچک بودن باتری‌ها و گیربکس تک‌سرعته در سبک وزن شدن آن تاثیر داشتند.

تویوتا میرای

تویوتا میرای در مدل استاندارد با یک بار سوخت‌گیری می‌تواند 650 کیلومتر را بپیماید. پیشرانه این خودرو نیز قادر به تولید قدرتی برابر با 182 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر است. این خودرو با چنین پیشرانه‌ای می‌تواند از سکون تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 7.5 ثانیه طی کند. برای پر کردن باک این خودرو با هیدروژن نیز فقط به 5 دقیقه زمان نیاز است.

تویوتا میرای

فرایند ثبت رکورد میرای در کالیفرنیای آمریکا انجام شد و این خودرو توانست طی دو روز رکورد حدود 1360 کیلومتر با یک باک را به ثبت برساند. در فرایند رکوردشکنی این خودرو نماینده گینس نیز حضور داشت و در این خصوص اعلام کرد میرای فقط یک بار در زمان حرکت فرایند سوخت‌گیری را انجام داده بود و تا پایان مسیر درپوش باک آن پلمپ بوده است.

در این سفر دو سرنشین به عنوان راننده و کمک حضور داشتند و مسیر رفت و برگشت میان شهرهای گارنا، سانتا مونیکا و مالیبو را از بزرگراه پیمودند. تویوتا میرای در روز نخست حدود 761 کیلومتر را طی کرد و پس از این که اعضای گروه استراحت کردند، در روز دوم نیز توانست 598 کیلومتر دیگر را طی کند.

تویوتا میرای

در حال حاضر شرکت تویوتا سدان میرای را با قیمت 50 هزار دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رساند، اما مشتریان کالیفرنیای آمریکا می‌توانند آن را با کمک‌‌هزینه‌های پرداختی توسط دولت به مبلغ 26 هزار دلار خریداری کنند. ضمن این که تویوتا به مدت 3 سال حدود 15 هزار دلار تخفیف برای خرید هیدروژن را برای مشتریان این خودرو در نظر گرفته است. همچنین مالکان این خودرو در آمریکا تا 21 روز پس از خرید از سوخت و سرویس رایگان بهره‌مند می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*