بهترین ون های الکتریکی

بهترین ون های الکتریکی سال 2021

ون‌های برقی در حال ورود به بازار هستند و می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای بسیاری از کسب و کارها باشند. در این مقاله، بهترین ون های الکتریکی سال 2021 را معرفی می‌کنیم.

جهان ژست حرکت به سمت انرژی سبز گرفته و صنعت خودروسازی به یکی از نقش‌آفرینان اصلی این جنبش تبدیل شده است. بازار خودرو پر از مدل‌های الکتریکی و هیبریدی است که با ادعای حفظ محیط زیست ساخته شده‌اند. همزمان با پیشرفت فناوری باتری‌ها، سازندگان خودروهای برقی همچون تسلا نیز به دنبال ارائه محصولات بهتری هستند؛ از خودروهای اسپرت تا ون های الکتریکی حمل بار!

در سال‌های اخیر، سیلی از ون های الکتریکی وارد جاده‌های سراسر دنیا شد؛ هم ون‌های بزرگی که برای باربری با حداکثر ظرفیت طراحی شده‌اند و هم ون‌های کوچک‌تر برای سفرهای کوتاه و سرویس تحویل بار درون شهری. این‌ها چند نمونه از بهترین‌های آن‌ها هستند.

 

بهترین ون های الکتریکی 2021

8- واکسهال ویوارو-ای (Vauxhall Vivaro-e)

ویوارو-ای یکی از مدل‌های همه‌فن حریف بازار و یکی از بهترین ون های الکتریکی است که می‌تواند نقش یک خودروی خانوادگی را هم ایفا کند. برد 330 کیلومتری در هر بار شارژ نیز آن را یک سر و گردن بالاتر از اغلب رقبا قرار می‌دهد.

ویوارو-ای بر مبنای مدل دیزلی Vivaro ساخته شده و در قسمتی که به طور معمول جای انجین است، یک موتور الکتریکی دارد. یک مجموعه باتری هم زیر فضای حمل بار آن تعبیه شده؛ این یعنی مدل الکتریکی به اندازه مدل استاندارد، جادار است. واکسهال ویوارو-ای بر اساس طول پنل و تعداد کابین، در چند نسخه عرضه می‌شود.

7- سیتروئن ای-ریلی (Citroën e-Relay)

سیتروئن نیز این ون 100 درصد برقی را بر مبنای ون دیزلی Relay ساخته است؛ تلفیقی از بهترین‌های مدل دیزلی و مزیت استفاده از موتور الکتریکی!

سیتروئن e-Relay استاندارد جدیدی را برای فضای باربری در بین ون های الکتریکی تعریف کرده است. ابعاد و ارتفاع فضای حمل بار آن، بارگیری را تسهیل می‌کند. همچنین با داشتن صندلی‌های راحت، کابین جادار و امکانات ارتباطی متعدد، برای استفاده روزمره هم گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

6- فیات ای-دوکاتو (Fiat E-Ducato)

قبلا افرادی که به راندن دوکاتو الکتریکی علاقه داشتند، باید نزد یک تعمیرکار متخصص می‌رفتند تا موتور درون‌سوز خودروی آن‌ها را با موتور برقی تعویض کند. حالا اما فیات ون تمام الکتریکی خودش را می‌سازد؛ آن هم با انواع آپشن‌های ریز و درشت!

این ون بسته به طول و ارتفاع، در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌شود. حتی یک مدل مسافربری هم وجود دارد که می‌تواند 9 نفر را در خود جای دهد. فیات دو حق انتخاب هم برای باتری به خریداران داده است؛ یکی با برد 220 کیلومتر و دیگری 360 کیلومتر!

با در نظر گرفتن این امکانات، شاید بتوان گفت ون e-Ducato بهتر از مدل بنزینی است.

5- مرسدس ای-اسپرینتر (Mercedes eSprinter)

این ون به عنوان ادامه‌دهنده راه eVito، گام بلند مرسدس برای تحقق هدف نهایی‌اش است: الکتریکی کردن ون‌های تجاری!

افرادی که مدل بنزینی اسپرینتر را رانده باشند؛  eSprinter را بسیار شبیه به آن می‌یابند. تنها تفاوت عمده، وجود موتور الکتریکی است. به هر حال چه یک وسیله تحویل بار باشد، چه وسیله کار سیار؛ مرسدس ای-اسپرینتر نشان داده که قابل اطمینان است.

4- فولکس واگن ای-ترنسپورتر (Volkswagen Abt e-Transporter)

این ون را باید بیشتر حاصل دست‌رنج تیونینگ‌کار حرفه‌ای، Abt بدانیم؛ اما به هر حال ای-ترنسپورتر توسط نمایندگی‌های فولکس واگن فروخته می‌شود و دارای همان گارانتی استاندارد Transporter 6.1 است. بر اساس طول، فقط در یک نسخه عرضه می‌شود؛ ولی آپشن پنج صندلی هم دارد.

ای‌بی‌تی با بهره بردن از فناوری الکتریکی خود و اضافه کردن برخی از قطعات فولکس واگن e-Golf، این ون را ساخت. پک باتری، زیر فضای حمل بار قرار دارد و یک موتور 109 اسب بخار، چرخ‌های جلو را می‌چرخاند. با چنین ترکیبی، ای-ترنسپورتر می‌تواند بیش از 132 کیلومتر را بپیماید.

3- مرسدس ای-ویتو (Mercedes eVito)

ای-ویتو نخستین ون تمام الکتریکی مرسدس است. همه امکانات و مزیت‌های مدل استاندارد Vito را هم دارد. بسته به طول بدنه، این خودرو در دو نسخه عرضه می‌شود؛ اما فضای حمل بار هر دو، به اندازه ویتو دیزلی است.

با داشتن برد 150 کیلومتری، مرسدس ای-ویتو گزینه‌ای مطلوب برای حمل و نقل در مسافت‌های کوتاه به شمار می‌رود. شارژ پک باتری آن از طریق سوکت شارژ انجام می‌گیرد و حدود 6 ساعت طول می‌کشد؛ اما آپشن شارژ سریع هم در دسترس خریداران قرار دارد.

2- LEVC VN5

کمپانی بریتانیایی، ترفند متفاوتی را در ساخت ون الکتریکی خود به کار بست. معمولا در سایر خودروهای هیبرید وقتی که شارژ باتری تمام می‌شود، موتور بنزینی نقش پیشرانه را بازی می‌کند. در LEVC VN5 اما موتور بنزینی، به عنوان یک ژنراتور برای موتور الکتریکی کارکرد دارد.

فقط با اتکا روی موتور الکتریکی، این ون تا 93 کیلومتر راه می‌رود و در حالت ترکیبی، قدرت پیمایش آن به بیش از 480 کیلومتر می‌رسد. همه این‌ها، VN5 را در بین بهترین وسایل حمل و نقل درون شهری و ون‌های تحویل بار قرار می‌دهد.

1-رنو مستر ای-تک (Renault Master E-Tech)

این ون فضای مناسب برای باربری و برد کافی برای طی مسافت روزانه دارد. در حالj عادی، 200 کیلومتر را می‌پیماید؛ اما اگر هوا سرد باشد؛ این مسافت به 80 کیلومتر کاهش می‌یابد که برای سفرهای کوتاه، قابل قبول است. شارژ پک باتری هم بین 6 تا 17 ساعت طول می‌کشد.

بسته به ارتفاع پنل و طول خودرو، رنو مستر ای-تک در چند نسخه عرضه می‌شود. طول کابین هم به انتخاب خریداران می‌تواند کوتاه یا بلندتر باشد تا این ون استفاده چندمنظوره داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*