آینده ارز دیجیتال شیبا اینو

نگاهی به آینده ارز دیجیتال شیبا اینو ؛ شیبا بخریم یا نخریم؟

آیا تصور می‌کنید که آینده ارز دیجیتال شیبا اینو مانند دوج کوین موفق خواهد بود؟ در این مطلب به تحلیل وضعیت احتمالی توکن SHIB در آینده می‌پردازیم.

در حال حاضر توکن Shiba توانسته از سایر رمزارزهای موفق نظیر لینک، فایل کوین، آواکس، الگوراند و … پیشی بگیرد و در لیست باارزش‌ترین ارزهای دیجیتال دیده شود. با این اوصاف آیا آینده ارز دیجیتال شیبا اینو را آینده‌ی خوبی تصور می‌کنید؟ آیا می‌توان به آینده این میم کوین امید داشت؟

از آنجا که میم کوین‌ها به منظور تمسخر سایر رمزارزها ایجاد شدند و اهداف خاصی را دنبال نمی‌کنند، آیا می‌توان به توکن شیبا تکیه کرد و آینده‌ی خوبی برای آن متصور شد؟ این ارز دیجیتال بر خلاف سایر ارزها کاربرد خاصی ندارد، پس شک و تردید در آینده‌ی آن منطقی است. با این اوصاف چه شد که این ارز دیجیتال رشد کرد؟

قبل از شیبا اینو میم کوین دیگری به اسم دوج کوین که اولین میم کوین بازار بود با هدف بی‌ارزش کردن ارزهای دیجیتال ایجاد شد. این میم کوین نیز روند رو به رشدی داشت و قیمت آن به صورت باورنکردنی افزایش یافت. همین مسئله باعث شد تا ارزهای دیجیتال شبیه به آن ساخته شوند و از آنجایی که این نوع ارزها کاربرد و هدف خاصی ندارند، ساختن آنها کار بسیار ساده‌ای است.

موج‌سواری ارز دیجیتال شیبا اینو روی دوج کوین

سال‌ها پیش پس از ظهور بیت کوین در جهان، عده‌ای معتقد بودند که ارز دیجیتال صرفا یک سرگرمی است و نمی‌توان آن را سرمایه دانست. سپس دو نفر با نام‌های بیلی مارکوس و جکسون پالمر برای سرگرمی و به صورت بی هدف دوج کوین را ساختند. اما به طور عجیبی دوج کوین ارزش بسیاری پیدا کرد و وارد میدان شد. پس از این موضوع دیگران ترغیب شدند تا رمز ارزهای بی هدفی مانند DOGE را بسازند و اینجا بود که Shiba Inu ظاهر شد.

آینده ارز دیجیتال شیبا اینو

ارزش این میم کوین‌ها به تبلیغ افراد معروف و اینفلوئنسرها بستگی دارد؛ برای مثال ایلان ماسک با یک توییت منجر به سقوط و صعود قیمت آن‌ها می‌شود. در همان زمان آن دو فردی که Dogecoin را ساختند، شروع به تبلیغ آن کردند که در نتیجه کاربران زیادی به آن پیوستند. سپس این رمز ارز از این موفقیت خود در کارهای خیر استفاده کرد؛ برای مثال تیم سورتمه سواری جامائیکا را حمایت کرد تا در المپیک زمستانی ۲۰۱۴ حضور پیدا کند و در ساخت چاه‌های آب آشامیدنی در تانا کنیا پول و کمک جمع‌آوری کرد.

در این مسیر Dogecoin رفته رفته ارزش بیشتری پیدا کرد و توانست در لیست باارزش‌ترین ارزهای دیجیتال رتبه خوبی را کسب کند. با گذشت زمان کاربران زیادی به آن پیوستند و همین امر، روند رشد آن را صعودی کرد. اما لازم به ذکر است که در این میان افراد معروف و اتفاق‌های مختلف در پیشرفت باورنکردنی آن‌ها بی‌تاثیر نبودند. همین موارد باعث شدند تا شیبا اینو راه صد ساله را یک شبه طی کند.

سال گذشته ایلان ماسک موفق‌ترین و ثروتمندترین فرد جهان با انتشار یک توییت از خود باعث شد تا دوج کوین به قیمتی باورنکردنی دست پیدا کند. او حمایت خود را با نوشتن «دوج کوین رمز ارز مردم است» آغاز کرد. به گفته‌ی او چون دوج کوین سگ و میم دارد و بقیه رمزارزها ندارند، به آن علاقه پیدا کرده که این نظر از دید بسیاری از افراد اصلا منطقی نبود.

آینده ارز دیجیتال شیبا اینو

او بعدها با انتشار توییت دیگری از سه ارز بیت کوین و اتریوم و دوج کوین حمایت و اعلام کرد که در حال حاضر هیچ توکن شیبایی ندارد. این توییت ماسک بسیار سر و صدا کرد و قیمت Shiba را به پایین کشید. پس با این مثال ثابت شد که در آینده‌ی ارز دیجیتال شیبا اینو و دوج کوین، کاربران و تبلیغ افراد معروف موثر است. در این میان هنوز دلیل اصلی توییت‌های ایلان ماسک مشخص نشده است، اما باید بدانیم که آینده ارز دیجیتال شیبا اینو و Dogecoin کاملا به این فرد و اینفلوئنسرها وابسته است.

در سال گذشته مدیر گروه وال استریت تصمیم به کاهش ارزش سهام شرکت گیم استاپ در بورس نزدک گرفت. اما این اقدام باعث افزایش قیمت دوج کوین شد؛ زیرا کاربران به منظور جلوگیری از سود این افراد به ازای زمین زدن بقیه شرکت‌ها جنبشی راه انداختند و سهام شرکت گیم استاپ را خریدند. سپس سهام GEM به طور شگفت‌انگیزی رشد کرد و مدیر گروه وال استریت در توییت خود سوالی در خصوص دوج کوین مطرح کرد که این توییت نیز باعث جلب توجه کاربران به Dogecoin شد.

آینده ارز دیجیتال شیبا اینو

علت موفقیت ارز دیجیتال شیبا اینو

در اکثر توییت‌های چند ماه اخیر ایلان ماسک، فلوکی، سگ خانگی او نقش به‌سزایی داشته است و بسیاری از سرمایه‌گذاران آن را پالس مثبتی برای توکن شیبا اینو تلقی کردند که همین باعث افزایش قیمت این توکن شد. نماد این میم کوین هم مثل اولین میم کوین بازار یعنی دوج کوین، یک سگ است، ولی بر خلاف تصور سرمایه‌گذاران، هدف توییت‌های ایلان ماسک توکن شیبا اینو نبوده و وی اکنون با انتشار توییتی آینده ارز دیجیتال شیبا اینو را تحت تاثیر قرار داده است.

با رشد ناگهانی دوج، بسیاری از افراد فرصت سرمایه‌گذاری در آن را از دست دادند، اما با ورود Shiba Inu فرصت تازه‌ای در اختیار کاربران قرار گرفت. بعد از ایلان ماسک، اینفلوئنسر دیگری توجه مردم را به حرکت جالب شیبا اینو یعنی بخشیدن بیشتر از نصف موجودی توکن به ویتالیک بوترین سازنده اتریوم جلب کرد.

ویتالیک بوترین در میان افراد محبوبیت زیادی دارد. او یکی از مخترعان و پیشگامان عرصه فناوری بلاک چین و اتریوم است و چهره مهمی در فضای ارز دیجیتال محسوب می‌شود. سازنده Shiba Inu که ریوشی نام دارد برای جلب توجه افراد، نیمی از کل موجودی خود یعنی حدود ۵۰۰ تریلیون را به ویتالیک بوترین بخشید. پس از این اقدام توجه زیادی به این ارز دیجیتال جلب شد، اما مدت‌ها بعد ویتالیک برای نشان دادن این که تمایل به قدرت رسیدن از این راه را ندارد، توکن‌های شیبای خود را سوزاند.

وابستگی آینده ارز دیجیتال شیبا اینو به تصمیم کاربران

در اینجا می‌فهمیم که ارزش میم کوین‌هایی مثل دوج کوین و شیبا اینو کاملا به افراد و اینفلوئنسرها وابسته است. اینفلوئنسرها و افراد مشهور به راحتی با اقدامات و توییت‌هایشان سرنوشت این رمز ارزها را تغییر می‌دهند. اکنون کاربران و کسانی که این ارز دیجیتال را خریده‌اند برای پیشرفت شیبا اینو متحد شده‌اند و اگر جا نزنند، بازار گاوی بیشتر رشد خواهد کرد.

از آنجا که امروزه اینترنت به راحتی در دسترس عموم قرار دارد، آن‌ها بیشتر با مقوله‌ی ارز دیجیتال آشنا می‌شوند؛ از این رو سرعت رشد شیبا اینو نسبت به زمان دوج کوین بالاتر است. هنگام افزایش ارزش یک ارز دیجیتال و گرایش کاربران به یک سو مثل بقیه‌ی اعضا، تفکر گله‌ای رخ می‌دهد. این گونه افراد دانش و اطلاعات این بازار را ندارند و با جریان‌های موجود هماهنگ می‌شوند. اکنون کاربران Shiba Inu می‌خواهند که آن را به ۱ دلار برسانند و این امر زندگی آن‌ها را تغییر خواهد داد.

رفته رفته به تعداد خریداران توکن شیبا افزوده می‌شود و این نشان می‌دهد که آینده ارز دیجیتال شیبا اینو امیدوار کننده است. اما در این میان باید ریسک اقدامات اینفلوئنسرها و تصمیمات نهنگ‌ها را به جان خرید. در حال حاضر بزرگترین نهنگ بازار شیبا اینو ۴۱ درصد کل این توکن‌ها را در اختیار دارد. با آن که حدود ۱ میلیون نفر توکن شیبا را خریده‌اند و می‌خواهند بیت کوین از دست داده‌ی خود در گذشته را جبران کنند، اما همانطور که گفتیم نباید از نهنگ‌های این عرصه غافل شد.

اگر نهنگ‌های SHIB تصمیم بگیرند که در جای دیگری سرمایه گذاری کنند و بخواهند از این بازار خارج شوند، آینده ارز دیجیتال شیبا اینو نابود خواهد شد. پس به این نتیجه می‌رسیم که یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در آینده ارزهای دیجیتال تاثیر دارد و به آن وابسته است، تصمیم نهنگ‌هاست.

میزان پیشرفت ارز دیجیتال شیبا اینو

برخی از افراد تنها می‌خواهند بدانند که قیمت این ارز دیجیتال در آینده چند برابر می‌شود و حوصله‌ی بررسی تحلیل‌ها را ندارند. خرید توکن شیبا مانند سایر ارزها کاملا ریسکی است، یعنی افزایش ۳ یا ۴ برابری سرمایه در آینده کاملا احتمالی خواهد بود. مثلا گمان نکنید که در حال حاضر شما هم مانند فردی که در گذشته در آن سرمایه‌گذاری کرده و بعد از ده ماه سرمایه‌اش 1.5 دلار شده، می‌توانید موفق باشید.

یک تفکر اشتباه که در این عرصه وجود دارد این است که برخی از کاربران گمان می‌کنند هرچه ارزش یک توکن ارز دیجیتال پایین‌تر باشد، برای خرید مناسب‌تر است و آینده بهتری دارد. به عبارت ساده‌تر، ممکن است تصور کنید که شیبا اینو حدود ۴ هزار برابر ارزان‌تر از دوج کوین است، پس آینده سرمایه گذاری در Shiba Inu بهتر است.

آینده ارز دیجیتال شیبا اینو

در این میان باید ارزش کل سرمایه‌ای که در بازار گردش دارد و به آن مارکت کپ می‌گویند را در نظر داشت. هرچه ارزش کل سرمایه بازار افزایش می‌یابد، سرعت رشد آن کم می‌شود. ممکن است افرادی که در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند گمان کنند که اگر SHIB چهار هزار برابر شود و به DOGE برسد، سرمایه آن‌ها در ۱۰ ماه نزدیک به ۱۰۰ میلیون رشد می‌کند و به راحتی می‌توان به این رشد ۴ هزار برابری رسید.

اما این افراد خوش‌خیال نمی‌دانند که اگر قیمت توکن شیب ۴ هزار برابر شود، مارکت کپ آن ۱۵۰ تریلیون دلار خواهد شد! بیت کوین بعد از ۱۳ سال ۱.۱ تریلیون دلار ارزش دارد. ارزش بازار سهام اپل و مایکروسافت هر کدام حدود ۲ تریلیون دلار، ارزش بازار جهانی طلا ۱۱ تریلیون دلار و بودجه آمریکا برای سال ۲۰۲۱ حدود ۶.۸ تریلیون دلار است. پس هم‌قیمت شدن شیبا اینو با دوج کوین به اندازه ارزش بودجه ۲۲ سال امریکا خواهد بود که این مقدار اصلا با عقل جور در نمی‌آید.

پس نتیجه می‌گیریم که با سرمایه‌گذاری در بازار SHIB ممکن است سرمایه شما چند برابر شود، اما هیچ‌گاه سکوی پرتاب شما به سرمایه کلان نخواهد بود و پول شما چندین هزار برابر نخواهد شد.