ایلان ماسک ثروتمندترین فرد تاریخ

سازمان ملل ایلان ماسک را دوباره به چالش کشید؛ یک طرح جامع برای مقابله با گرسنگی جهانی

چالش مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل و ایلان ماسک بر سر چگونگی مقابله با معضل گرسنگی جهانی همچنان ادامه دارد.

دیوید بیزلی، مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) به‌تازگی مدعی شد که ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان در حال حاضر با بخشیدن تنها 2 درصد از ثروت خود می‌تواند مشکل گرسنگی در جهان را حل کند و کمی بعد، ماسک نیز اظهار داشت که اگر واقعاً چنین ایده‌ای امکان‌پذیر باشد، همین الان سهام تسلا را می‌فروشد و این مبلغ را پرداخت می‌کند! اما باید به او توضیح داده شود که با 6 میلیارد دلار دقیقاً چگونه می‌توان این معضل را برای همیشه از بین برد.

چالش سازمان ملل برای ایلان ماسک

اکنون دیوید بیزلی بازگشته است تا دوباره ایلان ماسک را به چالش بکشد. وی در جواب به ماسک در توئیتر یک طرح جامعه را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد چگونه با 6.6 میلیارد دلار کمک مالی می‌توان 42 میلیون نفر از 43 کشور مختلف را از گرسنگی نجات داد. او همچنین نسبت به مذاکره با ماسک و سایر افراد داوطلب اعلام آمادگی کرده است.

در طرح جامع سازمان ملل متحد ذکر شده است که 3.5 میلیارد دلار برای تهیه غذا و تحویل آن مورد استفاده قرار گرفت و همچنین 2 میلیارد دلار در قالب پول نقد و کوپن غذایی به افراد نیازمند اهدا خواهد شد. این سازمان همچنین اشاره کرده است که مبلغ 700 میلیون دلار صرف توسعه و مدیریت برنامه‌های موثر جهت تهیه غذا، کوپن و پول نقد توسط هر کشور خواهد شد و 400 میلیون دلار نیز به مدیریت عملیات در مقیاس منطقه‌ای و جهانی اختصاص پیدا می‌کند.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و اسپیس‌ایکس و موسس The Boring Company و نورالینک که ممکن است در آینده نه چندان دور به اولین تریلیونر تاریخ تبدیل شود، درحالی توسط مدیر سازمان ملل و سایرین تحت فشار قرار گرفته که همواره اظهار داشته است که ثروت خود را در راه محقق شدن سکونت انسان در مریخ و تبدیل انسان به یک گونه چند سیاره‌ای صرف خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*